Tot nu toe staat mijn paard buiten met een halster. Deels omdat het eingelijk moet, en deels zodat ze haar vliegen frontriem om kan.
Ware het niet dat ze nu schuurplekken achter haar oren krijgt. Dus ik heb even overlegd, en ze mag zonder halster in de wei. Ze hoeft eingelijk niet gevangen te worden tenzij het heel slecht weer is, en ik kan haar zelf prima vangen. Dus als ik een halster bij de wei laat liggen mocht ze gepakt worden, mag die verder af blijven.
Maar, dan kan ze dus haar vliegen frontriem niet meer om. En met de vliegenplaag van nu zoek ik een fijn vliegenmasker die lekker zacht is om meer schuurplekken te voorkomen. Maar ik heb geen idee welke en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Welke zijn fijn en blijven goed zitten?
Een frontriem met kopstuk word hem dus niet, want daar zitten al die schuurplekken. Dus ik zoek een zachte vliegenmasker die dag en nacht om kan blijven, maar wel los wil mocht het een keer blijven hangen.
Zonder oren en zonder neus lijkt me het fijnst, maar dat is persoonlijk. Ik heb geen ervaring met vliegenmaskers die hele dagen on moeten blijven.
Zijn er lieve bokkers met ervaringen en suggesties? Ik wil er vrijdag graag een halen bij de divoza, tot die tijd heb ik een halster met bont om gedaan in de hoop dat dat de schuurplekken wat ontlast

. 
Ik heb er een van Rambo en vind het vooral fijn dat ‘ie wijd staat (soort masker van een imker), de ‘slappe’ vallen zo dicht op de ogen en zie je de wimpers door bewegen, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit...