Tippijillz schreef:Er ligt nu ook geen deken op. Beste mensen ik wil alleen antwoord op mijn vragen kritiek en allerlei opkmerkingen vraag ik om voor je te houden aub.
linnie050 schreef:Shetlanders hebben vaak gewoon een dikke vacht.
Nee ik zou nu niet meer scheren dan zal je in de winter nog dikkere dekens op moeten gaan doen.
200 gram is dan niet genoeg.
De wintervacht wat al aan het aanmaken is scheer je nu al weg.
Wat doe je verder met de shet?
Als je het toch doet en dikke dekens aanschaft kan je de benen niet meenemen.
Ik zou lekker aan het einde van de winter gaan scheren.
cinniz123 schreef:Mijn shet loopt aangespannen en indd vanwege de reden die jij noemt heel dik haar en niet makkelijk door zn rui heen komen scheer ik hem ook.
Hij is 4 weken geleden geschoren en heeft nu alweer een dikkere vacht.
Bij hem ontkom ik er niet aan hem vaker in de winter te scheren.
Momenteel staat hij zonder deken en zodra het kouder of natter wordt gaan er dekens op.
Ik laat zijn benen en helft hoofd wel altijd zitten want hij loopt 24/7 buiten met schuilstal.
Ik heb wel een hele deken garderobe en alles zonder hals (heb hem wel liggen maar nog nooit nodig gehad)
Regendeken
100gram regendeken
250gram regendeken
300gram regendeken
En dan 2 liners van 100 en 200 gram.
Miss klinkt het overbodig naar als het een keer om wat voor reden doorlekt zit ik niet zonder deken.
Vorig jaar was bijv mn rhino van zn rug af gestolen en dan is t fijn als je een deken achter de hand hebt.
Lengte is die ik scheer is meestal 3mm maar bij erg dikke en vuile vacht kan ik alleen maar 1 mm gebruiken ivm vastlopen.
Denk dat het vooral heel persoonlijk is of je scheert en hoe kort en welk model.
Ik twijfel elk jaar weer omdat ik het altijd zo’n gedoe vind met het wisselen van dekens ivm het weer maar als ik dan zie hoe snel hij zweet voor de wagen heeft dat grotere nadelen voor ons.
Tippijillz schreef:cinniz123 schreef:Mijn shet loopt aangespannen en indd vanwege de reden die jij noemt heel dik haar en niet makkelijk door zn rui heen komen scheer ik hem ook.
Hij is 4 weken geleden geschoren en heeft nu alweer een dikkere vacht.
Bij hem ontkom ik er niet aan hem vaker in de winter te scheren.
Momenteel staat hij zonder deken en zodra het kouder of natter wordt gaan er dekens op.
Ik laat zijn benen en helft hoofd wel altijd zitten want hij loopt 24/7 buiten met schuilstal.
Ik heb wel een hele deken garderobe en alles zonder hals (heb hem wel liggen maar nog nooit nodig gehad)
Regendeken
100gram regendeken
250gram regendeken
300gram regendeken
En dan 2 liners van 100 en 200 gram.
Miss klinkt het overbodig naar als het een keer om wat voor reden doorlekt zit ik niet zonder deken.
Vorig jaar was bijv mn rhino van zn rug af gestolen en dan is t fijn als je een deken achter de hand hebt.
Lengte is die ik scheer is meestal 3mm maar bij erg dikke en vuile vacht kan ik alleen maar 1 mm gebruiken ivm vastlopen.
Denk dat het vooral heel persoonlijk is of je scheert en hoe kort en welk model.
Ik twijfel elk jaar weer omdat ik het altijd zo’n gedoe vind met het wisselen van dekens ivm het weer maar als ik dan zie hoe snel hij zweet voor de wagen heeft dat grotere nadelen voor ons.
Oke stel ik ga hem dat scheren deze week is 200 grams genoeg?
wilmatj schreef:Ik heb zelf dit jaar de hals geschoren en geen deken op.
Mocht je um scheren zou ik persoonlijk een 100 grams dekentje opgooien.
Hoe kort scheren? Nou hoe standaard een apparaat scheert?
Tippijillz schreef:linnie050 schreef:Shetlanders hebben vaak gewoon een dikke vacht.
Nee ik zou nu niet meer scheren dan zal je in de winter nog dikkere dekens op moeten gaan doen.
Ik doe er mee menen en vrijheidsdressuur, verder longeer ik haarvfiets ik ermee wandelen we..... kortom ze zweet dus we regelmatig dus ik dacht dta ik dan zou moeten scheren om ervanaf te komen dat ze zweet en het slecht droogd.
linnie050 schreef:Shetlanders hebben vaak gewoon een dikke vacht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers