Welke deken voor de winter?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Welshclub08

Welke deken voor de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:25

Hallo allemaal!
Mij lijkt het een goed idee om mijn paard een 0 grams regendeken om te doen.
Ik zou dit doen omdat ik de laatste jaren heb gemerkt dat mijn paard doordat ze ook buiten/ in de wei staat en daardoor meestal echt heel erg nat/vies/modderig is en ik haar niet wil scheren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of tips kunnen geven?
Ik hoef geen haat of zoiets ik vraag alleen jullie ideeën hier over omdat ik hier niet veel verstand van heb.
(Het is niet zeker dat ik dit echt gaan doen ik denk er alleen even overna)

Groetjesss

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:01

Als je de wintervacht tegen wilt gaan zul je twee dingen moeten doen, zorgen voor meer licht en zorgen voor meer warmte.

Dat laatste kan idd prima via een deken maar dan ben je er niet met 1 deken. Beginnen met een regendeken zodra de temperaturen onder de 10 graden zakken is prima. Maar afhankelijk van de temperatuur zal je moeten overstappen op 100grams-200 grams etc naarmate het kouder wordt. En ook, als je geen nekdeel gebruikt zal de vacht daar langer worden dan op het lichaam.

Verder, je gaat het wat tegen maar nooit helemaal dus als jouw pony van nature een behoorlijke teddybeer wordt zul je toch op een gegeven moment moeten scheren.

Mijn paard moet ik onder de dekens zetten omdat hij vrij weinig vacht aanmaakt maar liever zou ik het niet doen. Dat gewissel steeds is gedoe (vooral als het overdag bijv 10 graden en zonnig wordt en in de nacht vriest en regenachtig.. dan moet je er elke ochtend en avond naartoe..) en ook goor! Ze weten overal poep en modder op te krijgen, en als het dan regent wordt zo’n deken een natte gore kledder lap.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie