Vliegen vraag

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Surion1984

Vliegen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 11:58

Mijn twee lieverds hebben ondertussen beide ontstoken ogen. Vorige week kocht ik voor mijn meiden een kap, ik dacht ben ik mooi de elende voor. Goed gecheckt of alles paste, geen vliegen eronder, voorpluk eronderuit en het leek goed te gaan.
De volgende dag zaten ze nog prima, ik blij en pony's blij.. dacht ik.

Toen ik 'savonds de kap eraf haalde om te gaan longeren zag ik het meteen. Dikke ogen en rode kringen.
Zal er dan toch iets achter hebben gezeten dacht ik nog.
Nou ja, aan de gang met kamille thee maar na twee dagen nog geen verbetering.

Gisteren de veearts gebeld, heb zalf gekregen en zij dacht dat mijn meiden met de kap aan het schuren geweest zijn. Ja, dat kan ze staan nog niet zo lang samen en vinden elkaar fantastisch dus er wordt de hele dag gekriebeld en gekroeld.

Hun advies, vliegenfront riem ipv kap.. Wat leuk is alleen hebben ze op het land geen halster om.
Heeft iemand nog een andere tip of een advies qua halster dan? Ik zag van die speciale weidehalsters met klitteband ipv metalen delen, zou dat iets kunnen zijn?

Afbeelding
(foto van eerste minuten met maskers, toen het allemaal nog leuk en schattig was)

Daihyo

Re: Vliegen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:02

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:03

Het type wat jij had ging bij mij heel makkelijk in de ogen zitten, heb nu beter gevormde en geen last meer. Die franjes doen bij mijn paarden echt helemaal niets helaas.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:09

Ik vind die dingen voor aan de halsters ook niet zo'n succes.
Heb ook die vliegengordijntjes waar je geen halster voor nodig hebt, maar die werken niet zo goed vind ik.

Voor mijn haflinger heb ik dit masker. Die houdt de ogen mooi vrij en daar komt geen vlieg onder. Sluit heel mooi aan, zit ook mooi vast onder de kaak. Niet strak, maar wel mooi aansluitend. En ook de neus is beschermt. Hij moest even aan die neusflap wennen, want het kriebelde in het begin en daardoor proestte hij veel. Maar dat doet hij intussen niet meer. Is er helemaal aan gewend.
Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:22

De maskers van Rambo! Ideaal, staan echt vrij van de ogen. Harry;s Horse heeft ook een goedkopere variant, die heb ik zelf ook. Zit ook heel mooi (alleen de oren zijn kleiner dan van de rambo).

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:32

De maskers die jij hebt sluiten te nauw aan de ogen waardoor bij elke knipper de wimpers kunnen irriteren. Beter maskers nemen met lossere stof of verder vd ogen af.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:11

Wil je persé een masker? Ik spuit vliegenspray op een doekje en daarmee smeer ik rond de ogen. Blijven de vliegen ook weg.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:24

Dat zijn ook geen geschikte maskters.. Die sluiten aan de ogen en dat irriteert. De Rambo is de fijne :j

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:37

Ik heb een roller met vliegenspul welke ik met rijden altijd op het hoofd gebruik. Werkt ook heel erg fijn!

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie