Paard extreme reactie op vliegen, geen eczeem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Paard extreme reactie op vliegen, geen eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 21:20

Het valt mij op dat mijn paard een enorme reactie geeft op vliegen/mugjes/horzels. Ze wordt er helemaal gek van, probeert ze steeds weg te schoppen waardoor stilstaan of ontspannen stappen bijna niet mogelijk is. Na een buitenrit in het bos zat ze onder de (enorme) bulten, de kleinste waren al formaat paasei. Haar buik leek wel een soort maanlandschap -O-
Maandag was ik weer met haar weg en ze begon weer te schoppen en druk te worden, ondanks meerdere soorten vliegensprays. Het rare is dat ze dit alleen op locatie heeft, thuis heeft ze nergens last van! De grote bulten heb ik na de buitenrit in het bos gelukkig niet weer gezien, en na maandag gelukkig ook niet maar dat ze er zo last van heeft is natuurlijk niet leuk. Ik vroeg mij af of ik die enorme reactie misschien door ander (eiwit arm?) voer of vliegensprays of nog andere dingen kan verminderen. Ik heb goede dingen gehoord over Bremsen Bremsen, zou dat helpen?

Ze heeft trouwens absoluut geen eczeem, schuurt niet aan haar manen of staart :)

justkid

Re: Paard extreme reactie op vliegen, geen eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:26

Een vliegenuitrijdeken :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:27

Idd ook met mijn brave ruin valt zonder deken, en masker, al niet meer fatsoenlijk buiten te rijden helaas..

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 21:53

Oh dat is erg vervelend voor jou en je paard troi!
Voor gewone buitenritten heb ik zeker al aan een vliegen deken gedacht, helaas is dat niet altijd een optie ivm show/theater. Ze zitten ook het meest op haar buik, ik vond al wel de Belly guard, dat is alleen een vliegenbuikflap, dat zou ideaal zijn! Zag trouwens laatst ook in een topic iemand die een soort klosje aan haar singel had die bij beweging ook de vliegen verjoeg, kijken of ik dat nog terug kan vinden. Ik ben trouwens ook nog maar 1x in het seizoen in het bos geweest, misschien hadden we net pech dat keer. Vind het zo apart dat ze thuis nergens last van heeft, terwijl hier ook veel bomen en water is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:28

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:52

Bij deze webwinkel kun je ook super goede vliegenspray bestellen.
Toen ik vorige week belde had ze nog voorraad.
Maar eerlijk gezegd heb ik grootverpakking in buitenland besteld, maar daar staat het in backorder, alles uitverkocht.

Farnam Tri tec 14, werkt net zo als ultra shield.

http://www.horseproducts.nl/nl/