Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BenteT
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-07-17

Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:18

Afbeelding


Afbeelding


Hoihoi!

Ik heb een probleem. Ik dacht EINDELIJK de juiste oplossing te hebben maar nu weer een probleem. :(

Mijn pony kreeg vorig jaar schuurplekken op haar borst van de vliegendeken. Dit jaar andere gekocht, een dure, en omdat ik het zelf koop heeft me dat wel sparen gekost. Maar alles er voor over. Zelfs die zat bij alleen haar borst wat strakker, dus op advies van epplejeck een borstbeschermer erbij gekocht en de eerste paar dagen geen schuurplekken!! Maar nu zalt de borstbeschermer wat naar boven elke keer, waardoor ze net daar onder wel kleine schuurplekjes krijgt.

Iemand tips, wat te doen? Of weten jullie hoe de borstbeschermer blijft zitten die paar uur per dag dat ze buiten staat? (De maten zijn wel goed verder)

Groetjes bente!

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:16

Zal zeker geen borstbeschermer gebruiken, lijkt me erg warm met deze temperturen! Als de deken bij de borst strak zit is deze waarschijnlijk te klein. Een goed passende deken hoort niet te schuren.
De enige oplossing is weer opzoek naar een vliegendeken de wel op je paard past. Heeft deze deken een gladde voering op de borst? Anders moet je daar voortaan even goed op letten, dat kan zeker schelen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:30

Als je paard schuurplekken krijgt, past de deken gewoon niet. Als ik de foto zo zie, is de lengtemaat wel goed. Misschien een zoeken voor bredere paarden? Voor mijn ruin heb ik een Bucas big neck; bij hem trekken alle dekens op de schouderpunt, bij deze niet.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:55

Poeh, slecht dat ze je een borstbeschermer hebben verkocht. Het zijn al ondingen, maar helemaal met deze temperaturen..

Helaas is het antwoord, als de deken schuurt, dan past ie toch echt niet. Erg zuur en het is een kostbaar grapje voordat je de juiste deken hebt gevonden als je geen geluk hebt.

Lathira
Berichten: 11
Geregistreerd: 30-09-13

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:48

Zoals anderen al gezegd hebben, als je schuurplekken krijgt past de deken helaas niet goed. Ik zou inderdaad zoeken naar dekens voor bredere paarden.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:42

Pasvorm deken past niet bij lichaamsvorm paard. Daar gaat een borstbeschermer inderdaad niet bij helpen. Je kan kijken naar een verbreder (tussenstukje voor de borstsluiting), aangezien je aangeeft dat de boel daar eigenlijk te strak zit en de borst zelf inspuiten met antiklit, laten drogen en dan deken op, dan glijdt deken wat makkelijker en dat kan helpen. Goed passende deken (en dat betekent 9 van de 10 keer specifiek merk ivm passend bij bouw dat paard) is nog wel eens een lastige zoektocht.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Help! Vliegendeken schuurt, borstbeschermer zakt omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:48

Ik ken het probleem. En dan heb je eindelijk 1 die past slopen ze die..

Ik zeg altijd het leed dat vliegendekens heet