Ervaring met deze nieuwe soort dazenval?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissWeenie

Ervaring met deze nieuwe soort dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 12:03

Ik kwam deze dazenval (zie foto’s) tegen op Facebook, en veel mensen zijn geïnteresseerd, maar ik ben nog niemand tegengekomen die hem ook daadwerkelijk heeft gemaakt :D Misschien meld zich hier iemand die er ervaring mee heeft, werkt het echt zo super (en dus beter dan de standaard zwarte ballen en emmers met lijm)? Het idee is dat de daas op het zwarte plastic afkomt, tegen het doorzichtige plexiglas aanvliegt en vervolgens verdrinkt in het sop.

Afbeelding

romyamb

Re: Ervaring met deze nieuwe soort dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:10

ik volg even!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:11

Op mijn vorige stal hadden ze deze. Ze vingen er niks mee, terwijl de balken met lijm altijd vol zaten.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:27

Als ik zo die voorbeeld foto’s bekijkt vind ik het sowieso gek. Liijken geen dazen oid die in het water drijven maar gewoon eikels van een boom :') trekt mij niet aan om te proberen op deze te proberen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:47

Daphneeeej schreef:
Als ik zo die voorbeeld foto’s bekijkt vind ik het sowieso gek. Liijken geen dazen oid die in het water drijven maar gewoon eikels van een boom :') trekt mij niet aan om te proberen op deze te proberen.

Ik was hem idd ook al op Facebook tegengekomen, en toen dacht ik ook al dat dat helemaal geen dazen zijn, misschien (mei?)kevers ofzo..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:19

Ik ga toch nog maar even zoeken op een bal met lijm. Dit lijkt me niks.. voor dezen.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 13:15

Daphneeeej schreef:

In het oorspronkelijke bericht is duidelijk terug te vinden dat het gewoon dazen zijn. Ik zou niet weten waarom ze een dazenval met eikels zouden plaatsen :7

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:26

MissWeenie schreef:
Daphneeeej schreef:

In het oorspronkelijke bericht is duidelijk terug te vinden dat het gewoon dazen zijn. Ik zou niet weten waarom ze een dazenval met eikels zouden plaatsen :7

Omdat dazen meer zwartig(grijs bruinig) zijn en niet rood/oranje dik en rond :') Daarom lijken het geen dazen die op de foto’s in het water liggen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:28

Het zijn ook geen dazen maar meer een soort kevers. Heb deze twee jaar geleden ook al eens langs zien komen, geen idee of het werkt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:28

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:44

Afbeelding

Ik heb gisteren dit gemaak foto net opgehangen en meteen bingo.

Wel vol in de zon ☀ hangen dan werkt het beste nu zitter er al een stuk of 30 op