Greenguard graasmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KrissieV
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-18

Greenguard graasmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:38

Sinds kort heb ik een Haflinger die nu perfect op gewicht is. Ze staat of een stalling waar de paarden in de zomer 24/7 op de wei staat. Nu ben ik wel bang dat ze veel te dik wordt en ik ben ook vang voor hoefbevangenheid. Daarom overweeg ik een graasmasker te kopen van Greenguard. Deze zal ze dan wel 24/7 op hebben, wat voor mij de reden is dat ik twijfel. Bovendien vraag ik me af of ze met dat graasmasker uit een automatische dinkbak kan drinken? Het lijkt me namelijk vrij lastig omdat die waterbakken klein zijn.

AnnemiekeJL
Berichten: 67
Geregistreerd: 22-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:02

Mijn haflinger is ook perfect op gewicht en dat heb ik goed onder controle zolang hij overdag met een Greenguard masker op de wei staat en snachts op stal en genoeg beweging krijgt. Als ik die keuze niet zou hebben om hem snachts binnen te zetten zou ik denk ik op zoek gaan naar een andere stal. 24/7 met een masker om zou ik voor mijn paard niet willen. Hij krijgt op zijn hoofd makkelijk kale plekken en daarom heb ik ook voor de Greenguard gekozen omdat deze iets meer vrijheid om het hoofd geeft. Hij kan niet uit de automatische drinkbakken drinken op de wei dus heb ik twee speciekuipen met water staan.

Lucilofty
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-05-18

Re: Greenguard graasmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:13

Zijn er geen opties om dit masker NIET 24/7 op te hebben? Ik denk dat dit namelijk niet heel prettig voor het paard zelf is. Daarnaast maakt het inderdaad het drinken lastig tot onmogelijk uit een automatische drinkbak voor zover ik weet.

Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:03

Beetje laat maar inderdaad echt mee uitkijken. Buiten het omgemak voor het paard om kan het enorme schade doen aan de tanden. Ik zie dat zo af en toe in de kliniek hier als er een paard binnen komt die op een vrij kale weide heeft gestaan met een 'grazing muzzle' of als die niet goed gepast zit. Heb zelf geen foto's maakt dus heb deze van facebook geplukt (credit: The Equine Dental Clinic Ltd)

https://www.facebook.com/TheEquineDenta ... 4509111119

Afbeelding

Afbeelding

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: Greenguard graasmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:56

Mijn paard stond ook 24/7 op de wei en werd ook te dik. Van de dierenarts kreeg ik wel te horen dat er iets beschadiging was op zijn voortanden. Ik zou het masker niet 24/7 omdoen, echt puur op lang gras zou het wel een uitkomst zijn.

Mocht je een greenguard graasmasker zoeken tweedehand, dan kun je een PB sturen eventueel. Ik verkoop die van mij.