Waarom UV filter vliegenmasker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:41

https://www.horze.nl/antivlieg-%2F-zome ... gI1EvD_BwE

Ik heb deze. Heb heel wat maskers geprobeerd en dit is de enige die meneer op laat, hij kan hem wel afkrijgen net als alle anderen maar hij voelt de behoefte blijkbaar niet. Voor mij een teken dat het een fijn masker is wat goed zit.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:41

Mijn paard had altijd een masker op ivm insectenallergie. Het enige masker waar ik jaren tevreden van ben geweest zijn de maskers van absorbine. Hier zeer weinig te vinden. Maar gingen jaren mee. Paardje is nu verkocht maar hij loopt nog steeds met die maskers rond.
https://absorbine.com/products/fly-cont ... -fly-mask/

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:42

Hier nog altijd zeer tevreden over de Field Relief Midi! Heel fijn masker die mooi aansluit en door de sluiting tussen de oren helemaal aan te passen naar het paard. Enige masker die mijn paard ophoudt wanneer die goed afgesteld zit.

De Rambo was mooi maar een drama die lag constant in het land.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:44

Dat is hem Zoe ik heb de eerste gehad.Kon niet meer op de naam komen.Dat was een erg fijn masker.

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:50

Die van Lemieux stond bij mijn paarden ook te dicht bij de ogen. Maat groter besteld, maar die waren bij de kaak veel te ruim. Nu heb ik die van Pagoni en deze zitten super! Staan heel mooi van de ogen af.

Die van bucas vind ik ook niks, veel te slap en lijkt mij heel snel tegen de ogen aan te komen.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:09

Ik heb er ook eentje van Kramer! Tot nu toe erg tevreden over, blijft ook goed van de ogen af en sluit overal netjes aan :)

Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41


Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:48

Ik heb die van Waldhausen die hierboven staat, heel tevreden mee! Stevig masker, blijft goed zitten.

Mijn ruin moet een masker met UV filter in verband met oogproblemen die getriggerd worden door UV. Hij moet hem dus 24/7 dragen.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:01

Let wel op tot ze met de uv maskers alsnog kunnen verbranden

Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:37

UV wering is super goed voor paarden met een roze snuit of ogen. Zijn meer vatbaar voor melanoma's (weet niet hoe dat in het nederlands heet; maar bedoel van die kleine huidkanker bultjes). Mijn paard heeft altijd een UV masker op in de zomer. Hoop dat dat helpt!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:36

Ik gebruik een uv masker omdat ze anders haar neus verbrand.
Ik heb er 1 van nag horse. Zit ook een ring in bij de ogen.
En ruim om de neus. Zodat ze dat ding niet volproest met snot. En fijn ermee kan grazen.

Afbeelding

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Waarom UV filter vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:51

Mijn paard draagt nu voor het tweede seizoen de Rambo Vamoose en ik heb nooit gemerkt dat ze er slechter mee zou zien (botst nergens tegenaan en gedraagt zich gewoon hetzelfde met of zonder masker exclusief het schudden met het hoofd). Ik let er wel op dat die gaatjes tussen het materiaal schoon blijven zodat hij niet helemaal verstopt zit.

Wat ik vooral een voordeel vind aan deze UV-werende maskers is dat ze licht van kleur zijn en niet grijs / zwart mesh. Ik denk dat dat wel scheelt qua hitte. In hoeverre de UV-werende coating echt wat doet: Geen idee.