Wassen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waya
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-04-18

Wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 14:32

Hoiii,

Ik hoop dat dit onderwerp hier thuis hoort :s.

Wat is de beste tijd om je paard te wassen?

Ik wou Waca ( mijn paard ) het liefst morgen even wassen. Ze is niet extreem vies maar ze is meer lichtbruin dan donker door al die kleine stofdeeltjes en zand ect.... Nou wou ik er even een slang overheen halen.

Maar:

Kan dit het beste 's ochtends? Kan het ook 's middags dat ze daarna de zon weer in gaat?
Hoe pakken jullie dat aan op zo'n warme dag??

XladyX

Berichten: 1331
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:34

Zolang de temperatuur voldoende is en niet spontaan hard zal dalen kun je gewoon wassen. Dagdeel maakt daarbij niet zo veel uit (als het savonds dus niet te snel afkoelt). Bij echt warm weer zoals vandaag is het wel belangrijk om je paard na het wassen af te nemen met een zweetmes zodat het overgebleven water je paard niet kan oververhitten. En verder, lekker wassen!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:37

als het s'nachts nog koud is en het paard buiten staat,dan s'morgens wassen zodat hij tijdig is opgedroogd.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:43

Ik was ze pas als ze verhaard zijn. Verharende paarden wassen vind ik echt afgrijselijk.

Qua dagdeel: liefst niet midden op een hete dag. Ik vind het niet zo tof voor de spieren als het zeg 27 graden is en het paard ineens onder koud water terecht komt.

Na het wassen altijd even goed droogtrekken met een zweetmes. Anders krijgen ze het door het water alleen maar warmer.