Help, welke vliegenwering zoek ik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Help, welke vliegenwering zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 10:48

Hey bokkers,

Ik loop tegen een probleempje aan.
Mijn verzorgpaard heeft een vliegenmasker, maar dat is nu echt aan vervanging toe. Het klittenband laat los en het gaas is te donker om nog goed te zien, aangezien zijn zicht slechter is geworden.

Het moet dus goed lichtdoorlatend zijn, omdat het anders gevaarlijk wordt. Met de meeste maskers ziet hij gewoon te weinig en loopt de staleigenaresse om of komt onbewust te dicht bij de ranghogere paarden.
Daarnaast zijn zo'n franjes geen optie, die hebben we al geprobeerd. Ze mogen niet met halster de wei op en die types die je zonder halster om kan doen liggen binnen 10 minuten af, ook met plukjes invlechten etc.

Wie heeft de gouden tip?

Edit: Het liefst ook zonder oren. Slechte ervaringen hier met vliegen die toch erin komen, maar door de oren etc niet meer eruit, en daardoor paniek bij de paarden.
Laatst bijgewerkt door Nala op 04-05-18 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Help, welke vliegenwering zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:51

Van die UFOs van Rambo?
Is licht gaas met vrij grote gaten en sluit erg netjes aan als je een maatje kleiner neemt dan normaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:51

Vliegenmasker van Eurostar. Met versteviging boven de ogen, anders zakt het altijd op hun oogleden en dat lijkt mij niet comfortabel.
En in de zwarte kleur. Geen wit of grijs. Door zwart zien ze vele malen beter dan door andere kleuren.

joyce83

Re: Help, welke vliegenwering zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:54