Dekens laten wassen, waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Dekens laten wassen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 10:03

Hoi!

Mijn eerste jaar/seizoen dat ik met dekens heb gewerkt.
Hij staat er nu nog onder, maar verwacht dat hij van het weekend weer lekker bloot mag staan.
En dan is het tijd om de dekens te laten wassen en op te bergen.

Daarom ben ik op zoek naar een plek om mijn dekens te wassen.
Het zijn er een stuk of 5 geloof ik. Allemaal waterdicht en varieert van 0 grams naar 300 grams.

Ik heb de boerenbond gebeld, want daarvan wist ik al dat ze de was service aanbieden.
Dekens wassen: € 14,95 per deken
Waterafstotend:€ 5,95 per deken.
Bij elkaar zo'n € 20,90 per deken.

Zijn er nog andere, goedkopere, opties waar ik mijn dekens kan laten wassen en behandelen?

Anoniem

Re: Dekens laten wassen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:09

Lees graag even mee. Ik heb een paard en een pony met ieder zo'n 10 dekens, dus alles wegbrengen word een beetje een duur grapje als het 20 euro per deken is. Ben benieuwd of er goedkopere opties zijn!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:14

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 10:16

Prijs is leuk, maar wel een eind van mij vandaan helaas.

Ik zoek het meer in Noord-Brabant (oost, richting Den Bosch en Eindhoven).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:19

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:28

Ik was ze zelf in van die grote wasmachines die ze bij tankstations hebben. :)
Voor het waterafstotend maken heb ik een spray waar ik ze mee behandel als ze weer droog zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:25

A_nouk schreef:
Hier breng ik ze altijd naar toe : https://www.rico-horses.nl/contact/
Ze zitten in Best. Meestal heb ik ze dezelfde alweer terug :)

Hihi :')
Citaat:
We hebben diverse paarden en pony’s op voorraad,maak een telefonische afspraak om deze te komen bezichtigen

Ik vind de kwaliteit van de website wel heel erg slecht hoor.. Er staan ook geen prijzen oid onder dekens wassen genoemd?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:29

Zit er geen ruiterzaak bij jullie in de buurt, die dekens doet wassen?
Ik breng ze hier altijd naar mijn ruiterzaak, en daar worden ze altijd keurig gewassen en opgehaald door de wasserij. Volgens mij is het Montfoort, die ze wast!

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:32

Hier ook gewoon bij de benzinepomp, zelf wassen in zo'n grote machine. Dan thuis over de waslijn laten drogen en weer lekker schoon opbergen.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:35

Ik breng ze altijd naar een tankstation waar die hele grote staan,per deken dan 4 euro kwijt..Insprayen gewoon thuis met spul vd Action.
Prontophot heet het.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:36

Stamper schreef:
Ik breng ze hier altijd naar mijn ruiterzaak, en daar worden ze altijd keurig gewassen en opgehaald door de wasserij. Volgens mij is het Montfoort, die ze wast!

Hier in de omgeving zaten er een aantal, maar meer dan de helft bestaat niet meer.
Eentje zit er in Schaijk (Ralph Coolen), die biedt de was service niet aan.

En daarna kom je al uit bij de Epplejeck in Eindhoven. De Divoza is ook al heel ver weg vanaf hier.
Volgens mij biedt Eppeljeck geen was service aan?

Daarna houdt het, bij mijn weten, een heel eind op met de ruitersportzaken in de buurt.

Wijsje, ze moeten ook wel waterdicht blijven als het kan.

Ilse46, ik ken de spray niet. Ga het wel even googlen.
Edit; weet je zeker dat het zo heet? Ik kan het niet vinden.. Ik kom andere zoekresultaten tegen.

En wat voor wasmiddelen gebruik je dan als je het zelf zou doen bij een benzinestation?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:41

De dunne dekens was ik zelf met het wasmiddel van Bucas (https://www.agradi.nl/bucas-rug-wash-25 ... UwEALw_wcB) , heb een oude wasmachine in de schuur staan en dan is het simpel zelf te doen en ze worden prima schoon en ook weer waterdicht. De dikkere dekens die niet passen in de wasmachine breng ik naar http://www.dekenwasserij.com/, zij zitten vlak bij ons dus dat is makkelijk. Zijn met een paar dagen altijd weer klaar.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:49

Heb mijn dekens altijd bij een dure wasserij laten wassen maar mijn bucas dekens zijn er afgelopen seizoen zo lek als een mandje uitgekomen.

Ik ga ze nu dus inderdaad bij het tankstation wassen in de grote wasmachines en dan een flesje waterdicht spul erbij, kost me een heel stuk minder en dan blijft mijn paard tenminste droog.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:51

_Nancy schreef:
A_nouk schreef:
Hier breng ik ze altijd naar toe : https://www.rico-horses.nl/contact/
Ze zitten in Best. Meestal heb ik ze dezelfde alweer terug :)

Hihi :')
Citaat:
We hebben diverse paarden en pony’s op voorraad,maak een telefonische afspraak om deze te komen bezichtigen

Ik vind de kwaliteit van de website wel heel erg slecht hoor.. Er staan ook geen prijzen oid onder dekens wassen genoemd?

Wassen met waterafstotend maken is 14EUR :)
Website is inderdaad niet veel :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:54

_Nancy schreef:
Stamper schreef:

Hier in de omgeving zaten er een aantal, maar meer dan de helft bestaat niet meer.
Eentje zit er in Schaijk (Ralph Coolen), die biedt de was service niet aan.

En daarna kom je al uit bij de Epplejeck in Eindhoven. De Divoza is ook al heel ver weg vanaf hier.
Volgens mij biedt Eppeljeck geen was service aan?

Daarna houdt het, bij mijn weten, een heel eind op met de ruitersportzaken in de buurt.

Wijsje, ze moeten ook wel waterdicht blijven als het kan.

Ilse46, ik ken de spray niet. Ga het wel even googlen.
Edit; weet je zeker dat het zo heet? Ik kan het niet vinden.. Ik kom andere zoekresultaten tegen.

En wat voor wasmiddelen gebruik je dan als je het zelf zou doen bij een benzinestation?

Epplejeck Breda, die doet wel aan wasservice, Joni als ik het me goed herinner?
Mailtje sturen, kan natuurlijk nooit geen kwaad! :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:12

ilse46 schreef:
Ik breng ze altijd naar een tankstation waar die hele grote staan,per deken dan 4 euro kwijt..Insprayen gewoon thuis met spul vd Action.
Prontophot heet het.

Zo doe ik het ook.
Ik heb zelf hier een groot wasmachine voor de werkkleding.( kunnen 3 dekens in)
Spul van kruidvat erin van 1,89 en dan als ik ze ophang ( als ze droog zijn) spray ik ze nog een keer na.
Kost ook 1,89.
Vriendin van mij was ik ze ook voor, is zo gepiept.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:16

Stamper, Breda is wel echt heel ver hier vandaan, dat ligt aan de andere kant van Brabant.

Een wasmachine bij een benzine station wordt dus regelmatig gebruikt.. Met wat voor wasmiddel/poeder/pods wassen jullie dan?

Birdie, dat spul van de kruidvat, hoe heet dat? Spray je dat in als ze nat zijn en nog eens als ze droog zijn?

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:20

Ik kom bij je uit de buurt haha. EJ Eindhoven biedt ook wasservice aan, ben er pas nog geweest. In Nuland op 't Heeseind zat ook altijd iemand die dekens waste, maar weet niet of ze dat nog doet.

Bij de Boerenbond kan je vaak ook dekens brengen, heb ze ook wel eens naar Lith gebracht (Welkoop). Bij mijn Rambo was toen alleen de vulling iets verzakt en een Amigo niet meer waterdicht. Sindsdien was ik ze weer zelf met rambo of bucas wasmiddel en spray ze daarna in met de bucas conditioner. Nu blijven ze mooi en waterdicht.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:22

Niet met waspoeder/gewoon wasmiddel wassen dan is je waterdichte laag er af. Beste kun je de deken wassen zonder wasmiddel of met bucas rug wash. Kun je bestellen bij agradi. Daarna impregneren met of ook een middel van Bucas of met een impregneermiddel van de action is een spuitbus.

Ik ga het zelf doen want ik vind het veel te duur om het te laten doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:31

Ik heb de Bucas rug wash gevonden, heb je dan voor 5 dekens aan 250 ml wel genoeg?
In de reviews staat dat je maar weinig nodig hebt.

Ik vind ook de conditioner, maar ik lees in de reviews dat er maar genoeg in zit voor 1,5-3 dekens.
Klopt dat ongeveer?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:38

Harmisol er bij als je ze zelf wast. Ik doe dan wel een busje per deken.jemoet toch de dekens per stuk wassen als je het zelf doet maar dan zijn ze wel goed schoon. Ik doe het ook bij het tankstation dat is het goedkoopste. Ipv harmisol kan je ook de waterdicht maker van het kruitvat gebruiken. Flesje ziet er bijna het zelfde er uit maar is een euro goedkoper. Dan hoef je daarna ook niet meer met spuitbussen aan de gang. Mijn dekens zijn nu 4 jaar en de paarden staan 24/7 buiten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:03

Harmisol sluit ook de binnenkant af qua ademen dus zou ik sowieso afraden. Ik dacht dat je van die bucas wash 50 ml per deken nodig had maar weet het niet zeker.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:24

Hoe kom je daar bij? Gebruik het zelf ook voor mijn jassen en als instructeur sta ik heel veel buiten in wind en weer en geen last van niet ademende jassen of dekens.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:29

Misschien in Berghem (ligt naast Oss) bij Erica van Oorschot? Maar ik moet zeggen dat ik ook opzoek was naar een goedkope aangezien ik nogal wat dekens heb liggen die voor oud vuil in de kast lagen. Worden niet meer gebruikt maar wil ze wel houden voor het geval er eentje ziek word oid.
Maar vond ook niet echt iets goedkopers althans hier in de buurt dus toch maar voor die uit berghem gegaan. Dacht 15,- per deken en waterdichtmaken is 20,- dacht ik. Al kun je die spray ook gewoon zelf kopen bij de action. Werkt prima.

Veel goedkoper zul je het denk ik niet vinden. En bij een benzinepomp kan.. Maar ik denk dat je ze nooit zo fijn en fris terug krijgt als wanneer je het professioneel laat doen. Het kost even wat maar dan zijn ze ook echt echt heel fris. Vind het zelf het geld dan wel waard..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:34

_Nancy schreef:
Hoi!

Mijn eerste jaar/seizoen dat ik met dekens heb gewerkt.
Hij staat er nu nog onder, maar verwacht dat hij van het weekend weer lekker bloot mag staan.
En dan is het tijd om de dekens te laten wassen en op te bergen.

Eerste winter? Nieuwe dekens? Niet wassen maar goed laten drogen, schoonborstelen en luchten. Dan droog opbergen in een zak die niet geheel luchtdicht is.

Zonde om nieuwe waterdichte dekens na 1 winter al te laten wassen. Daar worden ze niet beter van. Waterdichtmiddel gebruik of niet. Beter 1x in de 2 a 3 jaar. Zeker bij nieuwe dekens.