wintervacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 14:58

mijn shetlander heeft een nogal dikke wintervacht en daarblijft redelijk wat vuil onder zitten aangezien hij 24/7 buiten staat. Ik ben bang dat het gaat schuren onder het zadel omdat het dan omhoog komt. poetsen kan ik oneindig doen, maar het onderste aan blijft daar op zijn plek, zijn vacht is ong 7 cm.

heeft iemand tips hiervoor? scheren is geen optie.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:13

Heeft hij wel een droge plek om te liggen? Lijkt me niet dat hij in de modder gaat liggen als hij ook een droge plek heeft (zand of een stalletje met strooisel).

JudiG
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-09-17

Re: wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:57

misschien een deken met een deken word de vacht minder lang. de deken moet dan wel zo snel mogelijk op je shetlander worden gelegd aan het begin van het seizoen al. zodat de haren minder lang worden. zorg ook dat de deken tegen regen kan en geen vulling in zit, het kan zijn dat je shetlander gaat zweten als er vulling in de deken zit.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:03

Voor een deken is het nu al maanden te laat.

Daarnaast is wel of geen vulling natuurlijk afhankelijk van de individuele pony en niet van een theorie.

Saartje_J
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-17

Re: wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:58

Deken zou ik zeker (nu) niet meer doen. Gewoon poetsen... Mijn paard kan er ook wat van. Het hoort er gewoon bij..