uitrijdeken wel of niet? artikel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinedeau95

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:45

Ik gebruik hem alleen bij het instappen/uitstappen van geschoren paard of met stap buitenritjes. Is niet zo zeer om haar te beschermen tegen de kou, maar tegen de wind (open buitenbak).



Oeeh wat een irritante opmaak van het artikel met die gekleurde woorden tussendoor :+

pien_2010

Berichten: 43465
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:51

Ben het niet eens met het artikel als het gaat om paarden die buitenstaan. Wij stapten altijd lang uit. Omdat paard te vaak verkouden was een zweetdeken gekocht. Deze na half uur uit stappen opgedaan en na een uur verwijderd. Altijd lag er nog een laag zweet op. Hij werd ziek van de wind erop. Met zweetdeken is paard nooit meer snotterig of verkouden geweest. Dit was onze ervaring.

debberley

Berichten: 40
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 15:47

Ik denk zelf ook wel dat het eigenlijk toch wel je eigen gezond verstand gebruiken is en afhankelijk of je paard geschoren is of nat is van het zweet en je mate van inspanning.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: uitrijdeken wel of niet? artikel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:22

Ik rijd helemaal met uitrijdeken. Normaal gezien niet, hoogstens als de temperatuur rond het vriespunt ligt met in- en uitstappen. Momenteel staat mijn paard met een blessure en mag ik alleen twintig minuten stappen. Dan vind ik het wel prettig voor haar met uitrijdeken, omdat ze niet echt de kans krijgt om warm te worden.

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:07

in en uit stappen heb ik een uitrijdeken op, paard is geschoren maak draaf ik ook nog in met een uitrijdeken.