In mijn zoektocht naar een nieuwe deken kwam ik de Catago Performance dekens tegen. Ze lijken qua idee volgend mij erg op de Bucas dekens, maar ik kan er verder weinig over terug vinden.
Ja hier ben ik ook wel geïnteresseerd naar. Ik zag ze staan in dat boekje voor Horses product van het jaar. Daarin stond dat ze “welbekend” zijn. Zijn er dus mensen met ervaring?
samsmit
Geplaatst: 24-01-18 17:22
Late reactie... maar ik heb vorige maand een Catago Performance deken gekocht (400grams) en ben zeeeer tevreden!
Heb altijd Bucas dekens gehad, en toen mijn pony haar Bucas Smartex wist te slopen wilde ik even verder kijken of er nog andere vergelijkbare dekens waren.
Ik kwam uit bij van Bemmelen waar ik hem in real life eerst even kon bekijken. Zeer mooi materiaal, leek net zo goed (al dan niet beter) als een Bucas Smartex, niet zwaar, fijn ook die safe gums erbij, mooie sluiting, mooie kleur en goede vulling welke volgens de verkoper wel goed zou blijven in de was in tegenstelling tot bucas gevoerde dekens. Jammer dat hij er alleen maar in het grijs en lichtblauw is!
Gebruik hem nu een maand en ben er super blij mee. Hij ligt geweldig op mijn pony, ze lijkt er ook goed mee te gedijen. Ik heb een warmbloedje die altijd buiten in de wind staat dus heb de 400 grams gekocht. Hij wordt niet te warm maar ze heeft het ook niet koud (ze werd altijd heel krengig door koud, at ook veel meer, wat logisch is, maar dat heeft ze nu helemaal niet).
De 400grams zou geschikt zijn voor de hele winter, en de 200grams voor herfst en lente. Dit zou komen door het materiaal en de vulling. Kan verkoop onzin zijn maar ik geloof dit wel nu ik hem gebruik.
Echter zijn dagen zoals deze (14 graden ineens midden in de winter!) echt geen temperaturen om de 400grams op te houden. Dus ik zou er op lange termijn nog wel een 200 grams bij willen. Doe het nu nog even met mijn kapotte bucas.
Aanrader de Catago Performance deken wat mij betreft!