[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:17

Ik vind de hoody niet extreem warm, stof is goed ademend en luchtig. Plus uv werend, voor donkere paarden koeler dan zonder deken.

De aussie vind ik zweterig door de waterafstotende laag. Daardoor minder ademend.

Weet iemand nog een sterke vliegendeken voor mijn paard. De protector en hoody geven dit jaar schuurplekken op de schouders helaas. Zoek dus iets breders, de amigo bug rug xl past niet goed. Die trekt op de borst.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:25

MTinker schreef:
Ik vind de hoody niet extreem warm, stof is goed ademend en luchtig. Plus uv werend, voor donkere paarden koeler dan zonder deken.

De aussie vind ik zweterig door de waterafstotende laag. Daardoor minder ademend.

Weet iemand nog een sterke vliegendeken voor mijn paard. De protector en hoody geven dit jaar schuurplekken op de schouders helaas. Zoek dus iets breders, de amigo bug rug xl past niet goed. Die trekt op de borst.


Al eens gekeken naar de decathlon deken?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:45

Ik heb een jaar of 7 terug een rsih gehad wn toch had ik t idee dat de nieuwere hoody van een stalgenootje veel soepeler aanvoelt dan die van mij destijds.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:12

Faitherr schreef:
Al eens gekeken naar de decathlon deken?

Als ik de foto's zo zie zal de hals te krap worden. Heb een friesxtinker met een lekkere brede hals haha. Plus zoek ook een sterke vliegendeken aangezien mijn paard soms schuurt en dat houdt zo'n goedkopere deken niet.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:31

MTinker schreef:
Faitherr schreef:
Al eens gekeken naar de decathlon deken?

Als ik de foto's zo zie zal de hals te krap worden. Heb een friesxtinker met een lekkere brede hals haha. Plus zoek ook een sterke vliegendeken aangezien mijn paard soms schuurt en dat houdt zo'n goedkopere deken niet.

Hmm ik denk dat de hals misschien nog gaat passen hoor, ik heb een haf met een flinke nek, en ik heb de deken een maat kleiner moeten bestellen omdat hij naar achter trok en de hals zit nogsteeds goed.
Ik vind hem wel sterk! Mijn haf schuurt ook langs de bakstenen rand hier en hij houd het prima uit

Zo is dr hals, misschien ter vergelijking

Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:23

Ik dacht dat iemand had gezegd dat de Decathlon niet voor extreem brede paarden was, maar kan t verkeerd onthouden hebben.

Ik denk dat ik toch maar de Fedimax Robustomax ga proberen.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:43

De Shires dekens met verstelbare voorsluitingen zijn ook dekens voor brede paarden.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:46

En de Busse van DocHorse? Die heeft V-voorsluiting die verstelbaar is. Alleen wel een dichte deken, zoals de sweet-itch.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:02

Thnx voor tips, zal is kijken en anders mijn protector verbouwen. Voor de rest ligt die namelijk top.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:09

Hoe vallen de busse dekens? Gewoon op maat of ook groter?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:23

Zo jammer dat de alternatieven met v-sluiting inderdaad dichte stoffen hebben. Fryskware heeft ook een soort v-Sluiting maar met dichte stof :(

Ik heb overigens een protector te koop voor wie interesse heeft ;)

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:02

Pff die dekens hier altijd een toestand nu heb ik een br past netjes eindelijk maar haal ik hem uit de tas zie ik overal van die klitteband beschadigingen...

Moet ik hem terug sturen of niet?
Ben bang dat hij nu binnen enkele dagen dat dat er alleenmaar meer gaan worden, als ik hem al zo uit de tas haal.
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:13

Dat houd je met alle dekens die van die stof gemaakt zijn, al krijg je hem helemaal gaaf, het klittenband haakt er heel snel in vast en dit kan je bijna niet voorkomen. Erg lelijk, maar functioneel gelukkig niet zo'n probleem.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:25

RianneH schreef:
Dat houd je met alle dekens die van die stof gemaakt zijn, al krijg je hem helemaal gaaf, het klittenband haakt er heel snel in vast en dit kan je bijna niet voorkomen. Erg lelijk, maar functioneel gelukkig niet zo'n probleem.


Had ook niet gezien dat veel uit klitteband bestond voordat ik hem kocht oops haha...

Gewoon houden?
Heb. Hier foto's hoe die verder zit, de hals trekt alleen wel erg naar achter de gehele deken doet dat een beetje... Ik vind best lastig hij heeft een lastige maat :


Afbeelding

Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:12

Bovenste deken zou ik een maatje kleiner doen :)

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:14

Is te lang. Deken trekt naar achteren.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:44

Fairytail schreef:
Ik dacht dat iemand had gezegd dat de Decathlon niet voor extreem brede paarden was, maar kan t verkeerd onthouden hebben.

Ik denk dat ik toch maar de Fedimax Robustomax ga proberen.


Hier idem. QH met flinke borst en brede hals. Decathlon deken in 1 maat kleiner en past prima. Rondom de schouders ook erg wijd. Moest gaten bijknippen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:36

Bedankt voor de tip. Maar op stal staat een brede QH en haar dekens past die van mij ook niet in -O-

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:51

En de Dominick? Deken is alleen blauw.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:11

Toevlig had ik bij Divoza een vliegendekentje gehaald dat ook allemaal van die haaltjes had, heb hem wel omgeruild voor een echt nieuwe... Maar die op de foto's zou ik ook te lang vinden.

Mijn Rambo Summer Series ligt aan flarden, dus nu maar eentje van Pagony proberen en zien hoe lang die het houdt. Op de foto ziet het er niet zo uit, maar hij zit heel ruim bij de schoft. Viel me echt mee ondanks geen V-sluiting.


Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:28

Wijslander: en dat hoewel de pagonydekens (outdoor) zon raar kleine halsopening hebben.

Rianneh: welke bedoel je? Kom alleen een cooler tegen die je als vliegendeken kan gebruiken. Wil eigenlijk ook geen donkere.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:51

Echt waar? Zo vervelend dat er geen pijl te trekken is... Deze kan ik bij de schoft zonder moeite een stuk optillen, wat ik bij mijn Rambo outdoordekens weer niet kan. Logica...

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:02

Wijslander schreef:
Echt waar? Zo vervelend dat er geen pijl te trekken is... Deze kan ik bij de schoft zonder moeite een stuk optillen, wat ik bij mijn Rambo outdoordekens weer niet kan. Logica...


Ik kreeg de Pagony dekens niet eens dicht dat kon ik met Rambo tenminste wel. Maakt t niet makkelijker om een passende deken te kopen als ze niet enigsinds t zelfde vallen.. misschien de Pagony dus maar proberen?

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:04

Ik wil dan denk ik toch een Nika deken gaan proberen wat raden jullie aan losse of vaste hals en wat is het verschil tussen een fly master en een fly protector?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:21

Ik ga het maar hier proberen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen xd ik heb een “witte” zomerdeken. Met een hele grote mest vlek. Ik heb hem nu tot 2 x toe gewassen maar krijg deze vlek er niet uit. Wie heeft de perfecte oplossing???