[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:33

Van Anigo heb he XL. Die past op nijn Belg goed. Die kan vast wel.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:38

Dreams guide ik had dit probleem ook maar mijn paard past Bucas goed.

Rambo optimo een optie? Duur maar dan heb je ook wat mits pasvorm goed is..

Hier nog steeds twijfel of ik zal scheren of niet.. paard heef zo'n mooi dun vachtje maar dat zweet...

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:13

Bedankt voor de tips!
Het probleem is dat ze wel groot is, maar juist niet erg breed. Een beetje een kippenborstje zelfs, daarom zakken alle dekens naar achteren vrees ik, ik zal vanmiddag even kijken of ik een foto kan maken zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Rambo & Bucas zitten allebei slecht, die heb ik mogen lenen van een stalgenootje...

Amigo wil ik wel graag een keer proberen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:16

Oh dan is Amigo misschien tochn optie !!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:20


HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:42

Wellicht al ergens gevraagd maar zou graag advies/meningen horen..

Mijn paard is geschoren in jacht model. Staat nu onder een Bucas Smartex. Ze zeggen 0 gram maar denk door de fleece dat deze 50-100 gram is. Ze staan van ca 6.00-12.00u buiten. Daarna in een binnen stal die redelijk geïsoleerd is. (Staan gedurende de dag wel meerdere deuren open). Schat het daar een graad of 10 nu.
Zouden jullie er nu al een liner van 150 gram onder doen? Het is niet dagelijks een optie om dekens te (laten) wisselen.
Ik ben een echte leek op deken gebied dus alle tips/ op of aanmerkingen zijn welkom!

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:57

Irene, je kan eventueel ook een deel scheren! Heb ik ook gedaan! Ze was echt zeiknat op haar hals na training dus die is eruit gegaan! Bevalt prima. :)

Harmany, hoe voelt ze aan?

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:04

Ga ik zo voelen als ze binnen komen..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:49

Ik heb wel al de 150 gram dekens onder de smartex rain en power light liggen. Een is geschoren, de ander niet. De ongeschoren is vorige week ineens flink in het haar geschoten. Ze staan bij mij wel dag en nacht buiten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:28

Heeft iemand tips tegen natte bilkoorden? Die van mij pist die dingen onder en daardoor worden haar boven binnen benen vies...

Heb ze altijd van links-rechts en rechts-links en nu van links links en rechts rechts maar wel door elkaar heen. Het is wel al iets beter maar die dingen zijn vaak nog nat.

Enkele bilkoord schijt ze helemaal onder en is 3x zo vies. Af laten vind ik ook zo wat.. iemand tips?

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:50

Is er iemand met ervaring met de Premiere fleecedeken met hals?
Wil voornamelijk weten of de deken écht warm is.. Aangezien mijn paardje geschoren gaat worden..
Ik heb nu alleen een dun fleecedekentje, maar dat is zeker niet genoeg voor na het rijden.

Premiere fleecedeken met hals
Materiaal: 260 g fleece, één zijde anti-pilling, dubbel materiaal bij borstgedeelte Fournituren: verchroomd zink
• Dubbelgestikte rugnaad • Verstelbare, drievoudige borstsluiting • Verstelbare, afneembare kruissingels • Staartkoord

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:06

Zorro_ schreef:
Is er iemand met ervaring met de Premiere fleecedeken met hals?
Wil voornamelijk weten of de deken écht warm is.. Aangezien mijn paardje geschoren gaat worden..
Ik heb nu alleen een dun fleecedekentje, maar dat is zeker niet genoeg voor na het rijden.

Premiere fleecedeken met hals
Materiaal: 260 g fleece, één zijde anti-pilling, dubbel materiaal bij borstgedeelte Fournituren: verchroomd zink
• Dubbelgestikte rugnaad • Verstelbare, drievoudige borstsluiting • Verstelbare, afneembare kruissingels • Staartkoord


Ik heb een premiere fleecedeken met hals, ook 260g maar zonder kruissingels.
Gebruik de deken nu voor mijn geschoren paard voor na het rijden etc. Deken is lekker warm, en vind de kwaliteit ook goed, heb de deken nu al zo'n 3 jaar.
Enige nadeel is dat m'n paard er eigenlijk een beetje is uitgegroeid bij de hals, maar zou de deken zo weer kopen :)

Nog even op je vraag terug te komen, ja ik vind de deken lekker warm, zeker voor deze temperaturen, als het kouder word krijgt hij een 300g teddy Fleecedeken op maar voor nu prima. Na het wassen blijft de deken ook goed.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:09

_Nero schreef:
Zorro_ schreef:
Is er iemand met ervaring met de Premiere fleecedeken met hals?
Wil voornamelijk weten of de deken écht warm is.. Aangezien mijn paardje geschoren gaat worden..
Ik heb nu alleen een dun fleecedekentje, maar dat is zeker niet genoeg voor na het rijden.

Premiere fleecedeken met hals
Materiaal: 260 g fleece, één zijde anti-pilling, dubbel materiaal bij borstgedeelte Fournituren: verchroomd zink
• Dubbelgestikte rugnaad • Verstelbare, drievoudige borstsluiting • Verstelbare, afneembare kruissingels • Staartkoord


Ik heb een premiere fleecedeken met hals, ook 260g maar zonder kruissingels.
Gebruik de deken nu voor mijn geschoren paard voor na het rijden etc. Deken is lekker warm, en vind de kwaliteit ook goed, heb de deken nu al zo'n 3 jaar.
Enige nadeel is dat m'n paard er eigenlijk een beetje is uitgegroeid bij de hals, maar zou de deken zo weer kopen :)

Nog even op je vraag terug te komen, ja ik vind de deken lekker warm, zeker voor deze temperaturen, als het kouder word krijgt hij een 300g teddy Fleecedeken op maar voor nu prima. Na het wassen blijft de deken ook goed.


Top! Bedankt voor je review! :D Bij de plaatselijk ruitershop istie nu in de aanbieding voor €29.95 , kan m eigenlijk niet laten liggen!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:26

PanamaD schreef:
Heeft iemand tips tegen natte bilkoorden? Die van mij pist die dingen onder en daardoor worden haar boven binnen benen vies...

Heb ze altijd van links-rechts en rechts-links en nu van links links en rechts rechts maar wel door elkaar heen. Het is wel al iets beter maar die dingen zijn vaak nog nat.

Enkele bilkoord schijt ze helemaal onder en is 3x zo vies. Af laten vind ik ook zo wat.. iemand tips?


Van rambo heb je geplastificeerd koord..is alleen een koord voor onder de staart..ideaal, makkelijk schoon te houden!

Jorex

Berichten: 9962
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:29

Heeft iemand ervaring met MHS eigen merk?
Ik heb deze op het oog, vind het alleen wat jammer dat er ook een staartflap aanzit:
https://www.minihorseshop.nl/mhs-onderdeken-slof-100gr

Ik zoek nog een onderdeken 100 gram maat 110 en heb besloten om dan mijn 0 grams deken 1 seizoen langer te laten meedraaien omdat ik mijn oude dekens met geen mogelijkheid verkocht krijg.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:46

Ik heb ook die simpele geplastificeerde bilkoordjes. 5 euro van HH, ideale oplossing!

En hier staat mevrouw op dit moment met een 200 grams Amigo met 200 grams hals.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:51

Blijven de dekens met enkel een bilkoord ook goed liggen? Heb wel toevallig zo’n plastic koord liggen maar vaak omdat ze daar overheen piest en mest worden der benen er alsnog vies van.

Zal t maar moeten accepteren denk ik?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:15

Even een vraagje, ik heb die van mij nu onder een 200 grams harry's horse lopen buiten. Snachts staat ze binnen en dan heb ik een 100 grams vantaggio deken erop. Ik ben erg tevreden over de vantaggio, een stuk soepeler in vergelijking met de harry's horse.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar vroeg mij af of alle 200 grams outdoor dekens een stuk minder soepel dan de 100 grams of verschilt dat per merk?

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:31

Hier alle dekens met enkel bilkoord achter de benen. Vaak maak ik ze zelf van 1 van de 2 bilkoorden, amigo/rhino heeft zelf al.

Harrys horse heeft idd ook van die geplastificeerde. Ideaal

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:28

upendo schreef:
Weet iemand of de Bucas smartex halzen glad of fleece zijn aan de binnenkant?


Glad, dit heeft ook te maken als je daar fleece hebt zitten dat het echt finest is voor je manen, er zit echter wel stay dry aan de binnen kant ervan.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:44

Ik haal de bilriemen eraf..

Ik vind alleen de hals uitscheren heel lelijk.. :o en ik doe geen hals aan mijn deken.
Ik scheer hem helemaal of helemaal niet ;)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:31

Ir1ne schreef:
Oke... ja mijn paard heeft nu niet bepaald een kippenborstje, maar alle dekens zakken wel naar achteren en daar kreeg hij echt wonden van helaas.

Amigo heeft nu ook een nieuwe sluiting: https://www.horseware.com/product/amigo ... t-closure/


Ik dacht ook aan deze:

http://hypostore.nl/equi-theme-tyrex-60 ... deken.html

die is ook niet zo hysterisch duur..

Verder heeft Horze voglens mij ook een lijn met zijsluitingen...



Ik kan die met die disc helaas niet vinden op het internet en ik heb ook niet echt een ruiterstore in de buurt.

Heb wel deze 2 gevonden:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2012.html
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 12331.html

Scheelt een tientje ofzo maar ik weet niet precies wat het verschil is tussen deze twee?

Zodra de rhino bij mij op stal voorbij is ben ik van plan mijn paard te gaan scheren, dus ik denk dat ik het handigst voor een 250 grams ga in dit geval. Als het bevalt bestel ik er dan nog wel een paar. :o

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:32

Wat hebben jullie nu opliggen?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:43

200 grams outdoor voor ooverdag buiten. En een 100 grams voor snachts op stal.

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:45

HarmanyL schreef:
Ga ik zo voelen als ze binnen komen..


Ze voelde behaaglijk aan dus heb besloten er nog even geen liner in te doen.