[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:39

Wou even mijn ervaring nog delen: Ik heb nu op mijn 3-jarige de Equitheme outdoor liggen. Kreeg haar deken als maar los en kreeg schuurplekken aan haar schouders. De eerste keer dat ik Equitheme koop, maar zeker een aanrader! Blijft echt super goed zitten en nergens nog plekjes.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:29

Weet iemand of er veel verschil zit tussen de Rhino plus of de bucas irish met hals?

Ik had al even zitten zoeken maar volgens mij is het enige verschil de v-sluiting?
En ik dacht de extra waterdichte laag in de Rhino?

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:59

Is wel wat meer verschil gezien de Irish light standaard gevoerd is met 50 gram en de andere light ongevoerd is. Dan inderdaad de V voorsluiting vs Bucas voorsluiting. Pasvorm is ook anders, loopsplitten bij de Rhino en niet bij Irish. D ringen voor de bilriem zitten bij de Bucas vrij hoog waardoor een liner van Horseware er niet lekker onder past (maar wel kan).

Dan zit dacht ik inderdaad de waterdichte laag van de Rhino tussen de voering en de bovenstof en die van Bucas op de bovenstof, maar dat weet ik niet 100% zeker. Aantal denier kan je vast wel online vinden.

Qua pasvorm vind ik ze erg verschillen, ik heb beide dekens, de Irish gebruik ik niet meer omdat ik hem te hoog vind sluiten vooraan. Maar qua lengte vind ik hem wel iets prettiger dan de Rhino, die valt wat ruim uit, maar heb ik niet nieuw gekocht.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:39

Hier 2 Rhino's in gebruik, een Rhino plus en een gewone Rhino. Ze bevallen mij goed en zijn ook naar meerdere keren wassen gewoon waterdicht gebleven. :D

De oudste, de gewone Rhino, heb ik al 7 jaar en is bij verschillende wasserijen al gewassen. Deken is nog steeds als nieuw ondanks ravottende paarden. De andere heb ik nu sinds 3 jaar en bevalt ook goed. Het voordeel van de Rhino plus vindt ik echt de V sluiting en de bevestiging van de hals.

Ik heb geen ervaring met Bucas buitendekens, maar heb daar wel een vliegendeken van gehad. Pasvorm was echt prut voor mijn paard, veel krapper maar ook korter. Moet maar net bij je paard passen denk ik..

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:49

Thnx hier heb ik zeker wat aan!

De rhino heeft toch ook geen loopsplitten? Alleen uitsparingen?

De bedoeling zou idd zijn de Light uitvoeringen waar ik zelf liners onder kan doen. Nu heb ik bv een rhino wug en daar ligt een 200 liner onder zonder te bevestigen aan de regendeken, ligt als een huis!

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:54

Uitsparen idd, geen splitten :o

Als je je liners wilt gebruiken dan is de Irish niet echt handig. Het kan wel, maar achteraan komt ie veel hoger vast te zitten.

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:56

Peachy schreef:
Thnx hier heb ik zeker wat aan!

De rhino heeft toch ook geen loopsplitten? Alleen uitsparingen?

De bedoeling zou idd zijn de Light uitvoeringen waar ik zelf liners onder kan doen. Nu heb ik bv een rhino wug en daar ligt een 200 liner onder zonder te bevestigen aan de regendeken, ligt als een huis!


Volgens mij heeft alleen de Rambo Optimo loopsplitten. Verder geen enkele deken van HW. De meeste hebben wel allemaal leg arches.

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:30

RianneH schreef:
Uitsparen idd, geen splitten :o

Als je je liners wilt gebruiken dan is de Irish niet echt handig. Het kan wel, maar achteraan komt ie veel hoger vast te zitten.

Je hebt natuurlijk ook nog liners van andere merken he :Y)

Ik gebruik de irish gewoon met bucas liners.

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:39

Zeker, maar ze geeft hier zelf aan een Horseware liner te hebben vandaar de link :)

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:24

voor de horseware rhino gebruikers:
ik heb nu een rhino wug medium en heavy, met welke temperaturen gebruiken jullie die?
ik ben normaal een bucas gebruiker maar paard staat nu in een ruinen groep en ze trekken me hals vd deken af dus nu voor een rhino wug gegaan zodat hij toch wat beschermd is tegen de regen.
paard is geschoren en staat nu onder een bucas irish medium ( 150gr).

kan ik de wug medium vergelijken met de irish medium en de wug heavy met de irish heavy?

De heavy:
Afbeelding
(beetje rare nek op de foto zo haha)

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:33

Volgensmij is medium bij Horseware 250 gram en heavy 350/370/400.
Mijn Rambo supreme in medium is in ieder geval 250 gram en de oudere Rhino heavy die ik heb is 370 gram.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:03

Capriootje schreef:
Volgensmij is medium bij Horseware 250 gram en heavy 350/370/400.
Mijn Rambo supreme in medium is in ieder geval 250 gram en de oudere Rhino heavy die ik heb is 370 gram.


Klopt qua grammen ben ik er achter hoeveel maar ik keek normaal naar de temp v bucas ivm isolerend vermogen.
Maar is dat het zelfde bij horseware? Want bucas heb ik 50 en 150gr en horseware is 250 en 370.
Dus mijn vraag wanneer bij welke temperaturen gooien jullie de medium en heavy op van rhino?

petra8
Berichten: 1136
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:22

Weten jullie welke dekens goede stevige borstsluitingen hebben?

Het ging met mijn 2 sloopkogels al jaren goed met horseware, tot nu.....
Het spel is nu om de borstsluiting open te maken, uit de deken te stappen, er dan op te gaan staan en de deken helemaal aan flarden te scheuren zodat het net lijkt alsof het sneeuwt wanneer de vulling om je oren vliegt....

Gister was niet zo erg omdat het een oude deken was en ik nog een nieuwe deken had liggen voor als de oude deken stuk zou gaan. De nieuwe deken ligt inmiddels ook aan flarden en is het al iets minder grappig.....

De sloopkogels staan dag en nacht samen, ik wil ze niet uit elkaar halen maar nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe deken met hufter en sloopkogelproof borstsluiting. (ik zat zelf naar Bucas te kijken omdat bij mijn recuptex een magneetje, een clip en klittenband zit)

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:13

Wat een stel druiven zeg! -O-

Welke dekens had je van HW? De Rambo's met v-sluiting?

Muze
Berichten: 5292
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:47


Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:06

petra8 schreef:
Weten jullie welke dekens goede stevige borstsluitingen hebben?

Het ging met mijn 2 sloopkogels al jaren goed met horseware, tot nu.....
Het spel is nu om de borstsluiting open te maken, uit de deken te stappen, er dan op te gaan staan en de deken helemaal aan flarden te scheuren zodat het net lijkt alsof het sneeuwt wanneer de vulling om je oren vliegt....

Gister was niet zo erg omdat het een oude deken was en ik nog een nieuwe deken had liggen voor als de oude deken stuk zou gaan. De nieuwe deken ligt inmiddels ook aan flarden en is het al iets minder grappig.....

De sloopkogels staan dag en nacht samen, ik wil ze niet uit elkaar halen maar nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe deken met hufter en sloopkogelproof borstsluiting. (ik zat zelf naar Bucas te kijken omdat bij mijn recuptex een magneetje, een clip en klittenband zit)

Ik hoop dat jullie tips hebben.



Oei, dat is echt niet grappig meer. Bucas sluiting met magneet je is niet zaligmakend. Mijn paard zit er totaal niet aan, maar tref het magneet je vaak genoeg los aan. Als je paard klittenband weet los te trekken en standaard sluiting kan openen, heb je er niets aan.

Sintara

Berichten: 7425
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:26

Ik denk dat je dan beter naar hengsten dekens kunt kijken..

Muze, ik ben ook al tijden nieuwsgierig naar de kramer dekens, maar ik ken er niemand mee en kan totaal geen ervaringen erover vinden.

petra8
Berichten: 1136
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:28

Muze schreef:
Ik heb vandaag even een Felix buhler mogen passen.
Wat een mooie pasvorm! Mijne is heel breed en t paste perfect.
Hoe zijn ervaringen met die dekens?

Dezs:

https://www.kramer.nl/Merken/Felix-Bueh ... -Fit-100-g


Dit is wel een goede en lastige borstsluiting, ga ik even verder naar kijken, dankjewel voor de tip!
Hengstendekens had ik wel van gehoord maar dacht dat dat over de stevigheid van de stof ging. Zal ik ook eens naar kijken.

Sintara

Berichten: 7425
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:35

Nee hengstendekens zijn dicht aan de voorkant, dus helemaal geen sluitingen.

Dus die moet je over het hoofd doen om aan te trekken

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:49

De Rambo dekens van Horseware hebben de v-sluiting met dat soort clipjes en ook wel stevige stof.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:54

petra8 schreef:
Weten jullie welke dekens goede stevige borstsluitingen hebben?

Het ging met mijn 2 sloopkogels al jaren goed met horseware, tot nu.....
Het spel is nu om de borstsluiting open te maken, uit de deken te stappen, er dan op te gaan staan en de deken helemaal aan flarden te scheuren zodat het net lijkt alsof het sneeuwt wanneer de vulling om je oren vliegt....

Gister was niet zo erg omdat het een oude deken was en ik nog een nieuwe deken had liggen voor als de oude deken stuk zou gaan. De nieuwe deken ligt inmiddels ook aan flarden en is het al iets minder grappig.....

De sloopkogels staan dag en nacht samen, ik wil ze niet uit elkaar halen maar nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe deken met hufter en sloopkogelproof borstsluiting. (ik zat zelf naar Bucas te kijken omdat bij mijn recuptex een magneetje, een clip en klittenband zit)

Ik hoop dat jullie tips hebben.


En flink inspuiten met antibijt spray?

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:18

Iemand enig idee wat het verschil is tussen de amigo bravo 12 original turnout lite en amigo bravo 12 plus?
De plus heeft v-sluiting en 3 buiksingels zag ik, maar verder? Bij de plus zit hals erbij maar als het goed is kun je die bij de lite ooo bevestigen. En beide zijn voor liners.
De amigo hero die hij nu heeft blijft netjes liggen dus welde weer zo’n zelfde idee met hals. Ben echter bang dat een v-sluiting te groot gaat zijn voor hem gezien deze huidige wel goed zit eigenlijk.

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:49

Naast de v-sluiting en klassieke sluiting heb je ook nog de frontdisc. De plus staat inderdaad voor dat de hals erbij zit. Die met frontdisc en v-sluiting hebben inderdaad de drie buiksingels en hebben een bilkoord met plastic erom heen. De gewone bravo met twee buiksingels heeft een bilkoord zonder plastic.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:11

Okee thanks! Zou er veel verschil zitten tussen de v sluiting en normale? Dat hij te groot gaat zijn met V?
Twijfel ook of ik dan een 0 grams of 100 grams zou nemen. De 100 grams liner in maat 6.3(wat hij nu dus heeft) is nergens leverbaar. Een maatje kleiner wel.

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:29

De v-sluiting geeft schouders net fractie meer ruimte.

Ja, zoooooo irritant dat alles overal op is bij HW door die productie problemen. -O-

Hebben ze de liners ook niet meer bij EJ? Daar zag ik ze laatst nog. :=

Welke dekens heb je nu al? Heb je al een 0 grams of 100 grams? Je hebt ook nog die Airmax liner. Die heb ik sinds kort ook.