[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:16

Joman schreef:
MarjanB schreef:
Iemand ervaring met deze deken? https://www.agradi.nl/amigo-evolution-a ... geaqua.htm

Met het wisselvallige weer trekt ze haar spieren weer aan (is verhuisd en nu geen beschutting meer) en valt de deken ruim? En is het qua warmte te doen als ze er s nachts mee op stal staan? Heb een erg breed paard op de borst en schouder. Andere tips voor een vliegendeken met waterdichte rug zijn ook welkom :)


Deze deken heeft geen waterdichte rug?

Oh goedemorgen.. die maar dan met waterdichte rug.

Bucas lag helaas niet mooi op haar

Edit deze https://www.agradi.nl/amigo-by-horsewar ... orange.htm

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:31

MarjanB schreef:
Iemand ervaring met deze deken? https://www.agradi.nl/amigo-evolution-a ... geaqua.htm

Met het wisselvallige weer trekt ze haar spieren weer aan (is verhuisd en nu geen beschutting meer) en valt de deken ruim? En is het qua warmte te doen als ze er s nachts mee op stal staan? Heb een erg breed paard op de borst en schouder. Andere tips voor een vliegendeken met waterdichte rug zijn ook welkom :)


Mij fries x tinker was hier net een rollade in haha , deze vind ik veel krapper vallen dan de hoody en protector. Plus vind de stof heel kwetsbaar.

Je zou een protector kunnen nemen met regenliner.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:04

Die liners vind ik zo lang... kan je net zo goed denk ik een regendeken op doen?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:35

MarjanB schreef:
Die liners vind ik zo lang... kan je net zo goed denk ik een regendeken op doen?


Vind ik wel mee vallen, het kan mooi doorwaaien etc.

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:00

JackieLuca schreef:
Nu ik een nieuw paard heb, moeten er ook nieuwe dekens komen. Nu zag ik het liner systeem, en dat lijkt me ideaal. Maar kan je bijv. een liner op een liner doen. Zat te kijken naar de smartex liner, maar die is maar 100gr. Zou ik daar boven op dan nog een 100 of 200gr liner kunnen doen?


Wat jij zegt klopt niet. De liners van Bucas is 150 en 300 gram

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:39

MarjanB schreef:
Die liners vind ik zo lang... kan je net zo goed denk ik een regendeken op doen?


Ik heb die Horseware liner en die is wel een stuk lichter dan een regendeken. Afgelopen donderdag op gedaan en ze was niet klam of warm onder die liner.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:59

Ok! Dan ga ik me daar even in verdiepen :D vind die dekens alleen zo duur :Y)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:33

Gizeppie schreef:
JackieLuca schreef:
Nu ik een nieuw paard heb, moeten er ook nieuwe dekens komen. Nu zag ik het liner systeem, en dat lijkt me ideaal. Maar kan je bijv. een liner op een liner doen. Zat te kijken naar de smartex liner, maar die is maar 100gr. Zou ik daar boven op dan nog een 100 of 200gr liner kunnen doen?


Wat jij zegt klopt niet. De liners van Bucas is 150 en 300 gram


Verkeerd gekeken, maar mijn vraag was dus alleen of je op een smartex liner nog een normale liner kan gooien

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:56

Ik zou dat niet adviseren.
Ik werk gewoon net amigo liners onder smartex
Heb 100 en 200 gram.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:00


femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:16

Iemand ervaring met de vliegendekens van felix buhler, van kramer? Ik ben aan het kijken naar de vliegendekens maar ben benieuwd hoe ze vallen!

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:02

femkepien schreef:
Iemand ervaring met de vliegendekens van felix buhler, van kramer? Ik ben aan het kijken naar de vliegendekens maar ben benieuwd hoe ze vallen!


Ik wilde er 1 bestellen maar gewoon niet meer in kaatje dr maat te krijgen helaas. Ze lijken een mooie pasvorm te hebben.

sashaj45

Berichten: 35
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: WIJCHEN

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:52

Heeft iemand ervaring met de horseware rambo protector? Ik heb de deken besteld en hij past perfect. Alleen de hals is veel te lang. Die komt tot over de ogen van mijn paard. Hij heeft geen hele lange hals maar zeker ook niet kort. Ik heb de hals er nu maar af gelaten. Ik denk dat ik de hals maar moet laten inkorten.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:02

sashaj45 schreef:
Heeft iemand ervaring met de horseware rambo protector? Ik heb de deken besteld en hij past perfect. Alleen de hals is veel te lang. Die komt tot over de ogen van mijn paard. Hij heeft geen hele lange hals maar zeker ook niet kort. Ik heb de hals er nu maar af gelaten. Ik denk dat ik de hals maar moet laten inkorten.


Ik heb hem nu 3 jaar in gebruik incl hals maar heb wel een maat kleiner dan de normale maat van het paard. Hals is prima qua lengte. Laten inkorten moet wel te doen zijn bij een handige naai atelier oid. Als de deken verder goed zit zeker de moeite :j

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:07

Te lang? Mijn hals is eigenlijk wat te kort, maar dat vind ik bij alle horseware dekens, behalve de RSIH.
Kan je uit de voeten met enkel omslaan van het laatste stukje? Dan hoef je niet te knippen :)

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:37

Heb je de deken niet te groot gekocht?
Hals bij de rambo was voor de pony hier echt perfect terwijl alle andere altijd veel te royaal zijn.

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:23

Die protector valt ruim idd. Voor mijn fries was de hals toen veel te kort. Vond het sowieso een butdeken.. gespen waren na het eerste seizoen verroest, 2e seizoen lag 1 van de 3 buiksingels af. Vond ik niet grappig van een deken van toen nog 120 euro.

Wellicht kun je idd de hals omslaan en met een paar steekjes vastzetten. Knippen zou ik zonde vinden.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:12

Mijn ervaring is dat de hals ook eerder te kort is. Of heb je het nieuwe type? Misschien dat ze de halsstukken langer hebben gemaakt.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:39

Hoi, mijn paard heeft een heel gevoelige huid. Zeker in de zomer is de zomervacht dun en schuren eigenlijk alle dekens op zijn borst. Je hebt borstbeschermers maar om die om te doen als het warm is, is ook niet fijn.

Ik denk dat ik een stukje zachte stof vastnaai in het deken zodat het minder schuurt. Paardlief wordt gek van steekbeesten en gaat er ook voor wegrennen. Iemand enig idee welk stof ik daarvoor het beste kan gebruiken (en waar koop je die).

Zo ziet de borst eruit na een dag. Dit komt van het eigenmerk EJ trouwe s.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:43

Mijn paard is ook gevoelig voor schurende dekens. De enige die echt goed ligt is de Rambo met v-sluiting. Nu had ik de amigo bug buster gekocht maar die schuurde ook. Ik heb daar zelf een V sluiting op gemaakt en schuurt nu niets meer.
Wellicht een idee?
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:44

Hier ook 1 met altijd plekken maar dat gaat goed met de Shires die tot aan de schouder gladde stof heeft.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:21

Die deken lijkt ook heel lang, bij te lang zakken ze naar achter en gaan ze juist trekken op de borst.. Wij gaan dan alleen maar groter kopen want hij trekt maar dat maakt t alleen maar erger..

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:23

Precies, de deken past ook overduidelijk niet. Zeker vliegendekens worden vaak te groot gekocht, hebben bij de goede maat al de neiging te schuren maar bij te groot nog meer.

Mijn vliegen deken heb ik een (halve) maat kleiner gekocht en die ligt goed.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:35

Ik kom even binnen vallen met een vraag: 5 juni ontdekte ik dat onze paar jaar oude amigo niet meer goed waterdicht was. Gezien het slecht weer was die dag en ik een rillerig paard heb, naar de ruitersportzaak om de hoek gereden voor een nieuwe deken. Nu verkopen ze daar geen horseware, dus voor het eerst in jaren vreemd gegaan en een bucas gekocht. Een Bucas Freedom Turnout Light, was ook nog in de aanbieding, dus dat was mooi mee genomen. Maar eigenlijk lekt deze deken al vanaf de 1e keer dat ze in een flinke bui had gestaan. Gisteren regende het wederom flink in zeeland en bij controle was de deken weer doorgelekt. Niet op de naden, maar gewoon om d'r rug en flanken. Hij regent ook best in bij de schouder, maar dat begrijp ik nog ergens, gezien die van mij altijd met d'r hoofd tegen de regen in gaat staan.
Wie heeft deze ervaring ook? En wat heb je er mee gedaan? Deken is niet gereinigd tussen door en ook nergens mee behandeld.
Afbeelding
Foto is niet super duidelijk, maar voor het idee, als je goed kijkt, zie je dat d'r flanken ook nat zijn...


Nu maar weer een andere deken besteld, gewoon weer een amigo, maar met hals, ivm het inregenen...

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:43

RianneH schreef:
Precies, de deken past ook overduidelijk niet. Zeker vliegendekens worden vaak te groot gekocht, hebben bij de goede maat al de neiging te schuren maar bij te groot nog meer.

Mijn vliegen deken heb ik een (halve) maat kleiner gekocht en die ligt goed.


Bedankt voor de inzichten. Ik dacht dat hij wel goed pastte. Een maat kleiner zit voor op de schouders namelijk nog strakker.