[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:49

CandyArmando schreef:
Zijn jullie niet bang dat de paarden vast blijven haken in het deken door vb te rollen?


Tot nu toe nog nooit meegemaakt.

Caaatje schreef:
Zou het iets zijn om daar bv een fleecestof onder te maken zodat het toch iets van warmte vasthoudt? en heeft iemand daar ervaring mee?

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:52

Bij kramer hebben ze een 50 gram horseware wug. Ze verkopen daar Felix Buhler by Horseware. Ik heb daar een deken van van 250gram. Fijne deken met goede kwaliteit en pasvorm.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:10

Niezzz schreef:
Bij kramer hebben ze een 50 gram horseware wug. Ze verkopen daar Felix Buhler by Horseware. Ik heb daar een deken van van 250gram. Fijne deken met goede kwaliteit en pasvorm.


Ja met maar 600dd en 3000mm en een pony die 24/7 buiten is vrees ik nogal op doorlekken :/

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:21

Caaatje schreef:
Niezzz schreef:
Bij kramer hebben ze een 50 gram horseware wug. Ze verkopen daar Felix Buhler by Horseware. Ik heb daar een deken van van 250gram. Fijne deken met goede kwaliteit en pasvorm.


Ja met maar 600dd en 3000mm en een pony die 24/7 buiten is vrees ik nogal op doorlekken :/

Waarom? Mijn buitenpony heeft ook een 600 denier deken op en daar blijft ze prima droog onder.

Ik heb net de Smartex besteld voor mijn ruin := Ik hoop zo dat hij gaat passen. Dat zal de pijn hopelijk wat verzachten. Rib uit m'n lijf, ik heb nog nooit zo'n dure deken gehad :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:36

Heeft er iemand ervaring met maat van de de Rambo Original? Ik heb er één besteld, aan de voorkant zit de deken heel mooi maar aan de achterkant heb ik nog een stuk deken over >;)
Ik heb nu een maat kleiner besteld, in de hoop dat het aan de voorkant niet te smal wordt.

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5441
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:47

Caaatje schreef:
ik ben aan het kijken voor een Wug deken voor mijn paard maar zit wat in de knoop, 0 grams vind ik niet aangenaam omdat er dan amper isolatie is maar een 150 grams of 200 vind ik te warm voor een ongeschoren paard. Zou het iets zijn om daar bv een fleecestof onder te maken zodat het toch iets van warmte vasthoudt? en heeft iemand daar ervaring mee?

Ik gebruik gewone liners onder m'n 0gr Rambo wug. Kan bij de hals niet vast maar mijn ervaring is dat bij de borst + de achterkant vast genoeg is om stabiel te blijven liggen. Heb geen ervaring met de fleeceliner maar in theorie zou dat ook moeten werken. Of gewoon een 100gr liner eronder.

Mijn ongeschoren paard doe ik met dit weer wel gewoon 0gr op. Ze blijft droog maar als ze genoeg ruwvoer te eten hebben worden ze echt niet koud. Heb ze zonder dek met dit natte weer ondanks goed ruwvoer trillend buiten gehad maar met dek icm ruwvoer nog nooit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:01

Ik doe wel eens een fleecedeken onder de 0 grams regendeken. Gaat prima. Hier wordt wel eens geroepen dat dat gaat trekken, maar dat vind ik alles meevallen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:16

Zit heel toevallig op t moment nu pal naast een Kramer..ga is kijken welke dekens ze daar hebben!!

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:53

Eeen deken topic net wat ik zoek!

ik had een vraag mijn haflinger maakt zelf nauwelijks wintervacht aan en de laatste jaren begin ik te merken dat het misschien toch tijd word voor een dekentje.
Nu heb ik zelf geen verstand en niet echt een groot budget voor een deken maar ik ik heb veel verhalen gehoort over dekens die van -10 tot 16 graden zijn
welke dekens zijn dit of is er andere die ik moet gaan aanschaffen?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:08

Dat zal de Bucas Power turnout light zijn. Niet echt goedkoop te noemen. Als Bucas goed ligt zou je met de smartex medium best een eind kunnen komen, je zou kunnen kijken of je er op marktplaats een vind. Ik denk dat ik daar eerder voor zou kiezen omdat ik een beetje vulling in de deken wel fijn vind met veel regen. Of je kijkt voor die power light of smartex rain met een onderdeken, dan kun je ook al met iets warmer weer een deken op doen.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:48

volgende week gaan we scheren, zou de Bucas turnout light dan een tijdje genoeg zijn? het is er nu nog veel te warm voor.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:57

Ik baal als een stekker. Kom net op stal en zie dat mijn Optimo nat is aan de binnenkant en ook de bovenkant van de liner die er onder zat. Gelukkig is de onderkant van de liner en paard droog maar vind dit echt niks.

Lastige is dat ik deze deken nieuw heb omdat mijn vorige Optimo kapot ging. Winkel heeft in overleg met Horseware echt een bizar genereuze korting kunnen regelen voor een nieuwe dus ik vind het echt stom om nu weer aan te kloppen...

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:59

Nee dat is niet stom. Hoelang heb je deze nu? Mag gewoon niet voor een deken van die prijs en kwaliteit

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:02

Nee daarom wil ik het wel bespreekbaar maken bij ze. Ik heb de nieuwe deken in juni mogen ontvangen en paard draagt hem sinds 14 september. Het heeft wel geregend natuurlijk afgelopen nacht maar de vorige Optimo heb ik 1,5 jaar gehad, ook 24/7 buiten en nooit last van doorregenen.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:02

Dat is zeker niet stom! Ondanks de korting hoor je een goed product te krijgen.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:58

Even een update:
Na een geïrriteerd antwoord vanaf mijn kant en door ze te wijzen op de garantie van hun website, moet ik het serienummer doorsturen en dan krijg ik mijn geld terug.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:08

Bedankt voor jullie meningen! Ik ga straks even de foto's mailen naar de winkel.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:35

emmaudb schreef:
Even een update:
Na een geïrriteerd antwoord vanaf mijn kant en door ze te wijzen op de garantie van hun website, moet ik het serienummer doorsturen en dan krijg ik mijn geld terug.

Toch nog netjes opgelost dan! Had eigenlijk verwacht dat je gewoon een nieuwe deken zou krijgen, maar dit is ook een oplossing :D

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:52

Caaatje schreef:
Niezzz schreef:
Bij kramer hebben ze een 50 gram horseware wug. Ze verkopen daar Felix Buhler by Horseware. Ik heb daar een deken van van 250gram. Fijne deken met goede kwaliteit en pasvorm.


Ja met maar 600dd en 3000mm en een pony die 24/7 buiten is vrees ik nogal op doorlekken :/



Mijn paard heeft afgelopen winter 12u per dag buiten gestaan onder de 250 grams en nooit nat er onderuit gekomen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:57

emmaudb schreef:
Even een update:
Na een geïrriteerd antwoord vanaf mijn kant en door ze te wijzen op de garantie van hun website, moet ik het serienummer doorsturen en dan krijg ik mijn geld terug.



ah heel fijn! en terecht!

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:51

Ik ben aant kijken naar een nieuwe deken omdat ze dr oude heeft gemold... was ook een vrij goedkope die we meekregen van dr vorige baasje. Iemand tips? Mijn instructrice zei gewoon een leuke 0grams regendeken met een 100 grams liner. Als 't dan te koud wordt dikkere liner erbij kopen... ze is miet geschoren en staat op stal, overdag staat ze in de paddock met wat vriendjes dus moet wel een dekem zijn die tegen een stootje kan! Ze wordt sowieso 5 keer per week gereden/longeerd

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:12

Dat is op zich wel de meest praktische oplossing, een goed passende en goed waterdichte outdoordeken kopen en daar onderdekens/liners onder gebruiken, zo kun je een heel eind komen.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:23

Nouvel schreef:
Dat is op zich wel de meest praktische oplossing, een goed passende en goed waterdichte outdoordeken kopen en daar onderdekens/liners onder gebruiken, zo kun je een heel eind komen.


Dank voor je reactie! Enig idee qua merken?

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:23

De toon vond ik nog niet zo netjes :o maar ben gewoon al blij dat het is opgelost.
Zo nog even het serienummer opschrijven.

Ik heb nog een Bucas irish turnout. Ligt erg mooi op hem. Nu twijfel ik of dat ik met onderdekens ga werken of dat ik toch een 150g Irish turnout erbij koop.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:46

Heeft de irish 150 gram dan?? Dacht enkel 50 en 300?