[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:26

Ik heb beide en vind persoonlijk dat er qua buikgedeelte wel een verschil in zit. De protector sluit niet af en laat nog een stuk onder de buik open. Bij de Amigo zijn de beenuitsparingen langer waardoor het buikgedeelte verder onder de buik doorgaat dan de protector. Daarbij heeft de Amigo ook klittenband sluiting onder de gespen waardoor het buikgedeelte ook beter dicht blijft zitten/aansluit dan de Rambo.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:45

Amigo sluit inderdaad onder de buik veel mooier af, enig nadeel vind ik de recht sluiting. De V-sluiting op de Rambo past veel beter.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:59

Denk dat ik er uit ben dat als ik een beter beschermende deken moet kopen ik de snuggy hood met extra cover voor de koker koop. Die heeft wat ik kan vinden de meest uitgebreide bescherming voor de onder wn achterkant van het paard.(en te verkrijgen zonder hals die ik niet wil)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:52

Heeft hier iemand toevallig wel eens zo'n vliegen uitrijdeken met franjes aan de onderkant? Werkt dat nu extra?
Mij leek deze deken wel fijn omdat hij wat meer schoudervrijheid heeft tijdens het rijden, maar werken die franjes wel voldoende?
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... mbare-hals

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:20

Gaat dat niet juist irriteren omdat het steeds op en af tegen het been komt? Dat ze denken dat het juist vliegen zijn?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:03

Ik zou de vliegen uit rij deken van paardenboulevard doen, die heeft genoeg ruimte aan de voorkant

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:41

KellyR schreef:
Heb van Horka een vliegen uitrij deken gekocht
Wat vinden jullie?
Nek was wat naar beneden gegleden vandaar oogt hij strak rond de nek.
Er zit een elastische band die over zijn oren heen moet en op zijn voorhoofd rust.
Ik weet nog niet zo goed wat ik hier van vind
[ [url=m/wev2gp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit in Dubio of ik dan ook maar een horseware uitrijdeken bestel.
Twijfel is bij deze de hals (buiten gooit hij nog wel eens zijn neus over de grond als ie relaxed is en ben bang dat het elastiek terug blijft springen).
En de sluitingen op de borst.
Deze is bij horseware vrij. Maar daarentegen ook weer meer ruimte voor vliegen om daar te gaan settelen.

Help -O-


Ik heb de uitrijdeken van Bucas. Wel heb ik die een maat groter gekocht, zodat hij goed ruim valt. De hals kan er af en daardoor ook veel ruimte bij de borst, schuurt niet. Deze deken heeft ook een elastiek die voor de oren moet, maar bij mij blijft dat gewoon zitten.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:01

Mijn merrie heeft een extreem gevoelige huid, en krijgt ook op de heupen schuurplekken, nu de amigo bug buster maar eens geprobeerd, zacht materiaal maar lijkt niet super sterk, ben benieuwd! Pasvorm is wel mooi
[img]
Afbeelding
[/img]

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:30

CK88 schreef:
Mijn merrie heeft een extreem gevoelige huid, en krijgt ook op de heupen schuurplekken, nu de amigo bug buster maar eens geprobeerd, zacht materiaal maar lijkt niet super sterk, ben benieuwd! Pasvorm is wel mooi
[ [url=[img]m/Dc0jUB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

Wauw die zit echt mooi zeg! Hopen dat de schuurplekken nu wegblijven!

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:23

Wat denken jullie.
Maatje kleiner, of goed zo?

Afbeelding

Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:25

Maatje kleiner

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:49

Hij lijkt vrij lang inderdaad en daardoor heb je kans dat ie op de borst gaat trekken..

Ik heb mijn Rambo een maat kleiner dan normaal. Ligt goed alleen schuurt de onderste gesp links op de schouder. Is een bekend probleem bij de Horseware dekens en mijn paard helaas :\

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:33

Ja toch wel he. Normaal heb ik 190 van rambo, die zit dan ietsje te ruim maar 185 vind ik weer net te "net aan"
Nu 185 besteld, of ook 1.83 6.0 inch.
1 stap terug is 175 :=
Dat is bijna 10cm in plaats van 5. Ga ik dat redden?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:41

Hoe groot is je paard? Ergens vind ik hem wel iets te lang er uit zien bij je paard maar toch ook weer niet heel erg. Heb die deken ook op die van mij, ben meteen even foto wezen opzoeken want volgensmij lijkt die bij de mijne ook wel wat lang maar trekt echt niet naar achter. (vind hem bij jou paard in verhouding onder de buik etc veel mooier lijken te liggen dan bij mijn peerd)

Dit is de 183 op een paard van 1.60 (wel heel kort en wat breder paard)
Afbeelding

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:59

Daphneeeej schreef:
Hoe groot is je paard? Ergens vind ik hem wel iets te lang er uit zien bij je paard maar toch ook weer niet heel erg. Heb die deken ook op die van mij, ben meteen even foto wezen opzoeken want volgensmij lijkt die bij de mijne ook wel wat lang maar trekt echt niet naar achter. (vind hem bij jou paard in verhouding onder de buik etc veel mooier lijken te liggen dan bij mijn peerd)

Dit is de 183 op een paard van 1.60 (wel heel kort en wat breder paard)
[ [url=m/LXWQnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is 158 ongeveer misschien inmiddels nog wat gegroeid.
Hij is ook kort, maar moet nog wat breder worden.

Die van jou ziet er inderdaad wel minder lang uit van achteren

Edit de staart flap begint een kleine hand onder de aanhechting van de staart.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:14

KellyR schreef:
Daphneeeej schreef:
Hoe groot is je paard? Ergens vind ik hem wel iets te lang er uit zien bij je paard maar toch ook weer niet heel erg. Heb die deken ook op die van mij, ben meteen even foto wezen opzoeken want volgensmij lijkt die bij de mijne ook wel wat lang maar trekt echt niet naar achter. (vind hem bij jou paard in verhouding onder de buik etc veel mooier lijken te liggen dan bij mijn peerd)

Dit is de 183 op een paard van 1.60 (wel heel kort en wat breder paard)
[ [url=m/LXWQnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is 158 ongeveer misschien inmiddels nog wat gegroeid.
Hij is ook kort, maar moet nog wat breder worden.

Die van jou ziet er inderdaad wel minder lang uit van achteren

Edit de staart flap begint een kleine hand onder de aanhechting van de staart.


Bij die van mij ook zeker een hand onder de staartaanzet. Dat kan ik nu erg goed zien sinds de amputatie van de staart van mijn paard vorige week (zijn gehele stompje valt ruim voor de naad van de staartflap)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:20

Afbeelding

Jammer genoeg staat d'r kont er niet goed op..
hier de 6.0 op mijn paard, normaal maar 6.3 en is ongeveer 1.62 groot.
Ik zou toch echt bang zijn voor het naar achter hangen van de deken, een hand lager dan waar ie hoort te zitten is toch al snel een maat..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:30

Ik heb even een vraag alvast voor de winter, ik ga dit jaar namelijk scheren en moet dus een halsdeken, ik was van plan om 1 0 grams deken te kopen met hals zodat ik alle dekens die ik al heb (zonder hals) hier gewoon onder kan leggen. Nu heb ik een hele fijne regendeken van pagony, die echt als gegoten zit. En ze is redelijk lastig qua pasvorm maar daar zitten geen ringetjes oid aan voor een hals. Is er een manier dat ik zelf iets kan fabriceren daarvoor? Uiteraard zonder de waterdichtheid te verpesten. En welke maat hals zou ze nodig hebben denken jullie? Ze is tussen de 1.43 en 1.46 maar oogt een stuk groter omdat ze heel breed is. Deken maat heeft ze 185Afbeelding
Hier zie je de deken en de hals

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:42

Afbeelding

De Rambo is hier ook wat lang aan de achterkant. Maar heb de deken nou 2 jaar en nog nooit schuurplekken gehad.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:55

Hm ik bestel anders wel die 175 erbij en dan post ik die van de week ook nog even.
Thanks voor de adviezen!

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:42

Ik ga mijn tinker eind augustus/begin september scheren (en dan in de winter half). Hij begint al dikkere haren te krijgen en als ik de voorspellingen moet geloven, kan het in september/oktober ook nog regelmatig 20/25 graden worden.

Om hem tegen verbranding te beschermen wil ik een vliegendeken opleggen weer. Dit eventueel met een waterdichte rug, mocht het wat frisser worden in september met regen.
Alleen zoals eerder gemeld is mijn paard een sloop koning kwa vliegendekens. Dus ik wil liefst een budgetvriendelijke vliegendeken met waterdichte rug. Iemand ideetjes of iemand een deken liggen maat 185?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:45

nieky1993 schreef:
Ik ga mijn tinker eind augustus/begin september scheren (en dan in de winter half). Hij begint al dikkere haren te krijgen en als ik de voorspellingen moet geloven, kan het in september/oktober ook nog regelmatig 20/25 graden worden.

Om hem tegen verbranding te beschermen wil ik een vliegendeken opleggen weer. Dit eventueel met een waterdichte rug, mocht het wat frisser worden in september met regen.
Alleen zoals eerder gemeld is mijn paard een sloop koning kwa vliegendekens. Dus ik wil liefst een budgetvriendelijke vliegendeken met waterdichte rug. Iemand ideetjes of iemand een deken liggen maat 185?


QHP misschien?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:47


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:58

Faitherr schreef:
Ik heb even een vraag alvast voor de winter, ik ga dit jaar namelijk scheren en moet dus een halsdeken, ik was van plan om 1 0 grams deken te kopen met hals zodat ik alle dekens die ik al heb (zonder hals) hier gewoon onder kan leggen. Nu heb ik een hele fijne regendeken van pagony, die echt als gegoten zit. En ze is redelijk lastig qua pasvorm maar daar zitten geen ringetjes oid aan voor een hals. Is er een manier dat ik zelf iets kan fabriceren daarvoor? Uiteraard zonder de waterdichtheid te verpesten. En welke maat hals zou ze nodig hebben denken jullie? Ze is tussen de 1.43 en 1.46 maar oogt een stuk groter omdat ze heel breed is. Deken maat heeft ze 185[ [url=m/agBJUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je de deken en de hals


Is pagony niet gewoon beetje standaard? Net zoals epplejeck dekens oid.
Je kan altijd amigo big neck of bucas big neck proberen?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:36

Ik heb op twee paarden van 1.68 de 183 liggen, ligt al 5 jaar perfect!