[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:12

Ik kan het lastig beoordelen Jennifer. Lijkt voor mij alsof beide voor best straks gaan zitten als ie van de grond eet.

Mijn ongeschoren staat onder 0 gram. Gister waaide hij in aan de achterkant, toen stond ie met z’n achterste in de wind en regen. En voelde toen ook vrij koud. Vandaag voelde die lekker hier onder.

Denk ik. Wanneer is het goed? Wanneer te koud/ warm?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:19

Kon me bericht niet meer wijzigen:
Afbeelding
Afbeelding
Lijkt wat kort maar lijkt zo door de foto
Afbeelding
Rondom hals zoveel ruimte:
Afbeelding

Geschoren nog steeds zweten onder de 0 gram

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:52

RianneH schreef:
Gevoelstemperatuur zou 13 moeten zijn bij mij op stal. Zeker als er een windje staat koelt het hier snel af, staan de jouwe op stal/uit de wind?


Ik vond de wind gisteren een flink stuk kouder dan vandaag ja.
Wij wonen in het zuiden en daar is (of nou ja was vanmiddag) de gevoelstemperatuur 16/geen wind.
Ze staan wel beschut van de bomen en hebben een schuil stal (24/7 buiten)

Nu staan ze wel met hun Rhino Wug weer op.
Eind van de week ook de onderdeken erbij als de temperatuur zo drastisch gaat dalen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:53

JenniferU: Ik ben bang dat hij gaat snijden in de manenkam/hals, vind hem voor ook wel erg hoog sluiten kan hij wel eten/grazen?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:07

Fairytail schreef:
JenniferU: Ik ben bang dat hij gaat snijden in de manenkam/hals, vind hem voor ook wel erg hoog sluiten kan hij wel eten/grazen?

het gedeelte boven de borstsluiting kan helemaal naar benede, dit vertekend waarschijnlijk op de foto's.
de 6.6 drukte juist weer wel op de schoft.

hij had in iedergeval geen moeite met zijn hooi eten haha

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:18

Vanochtend de bucas power turnout gekocht, prijs viel toch erg tegen, bijna 90,- voor een halsstuk? Dat ga ik niet nog eens doen..

Omdat hij niet geschoren is twijfel ik om het halsstuk wat bij de deken hoort (met staydryvoering ect) in te wisselen voor een ‘normaal’ 600d, 0 grams halsstuk van bucas.
Zeker omdat hij deze deken dus niet constant zal dragen, wat zouden jullie doen?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:20

Is de hals uberhaupt nodig? Je kan ook nog tweedehands kijken of er iets te vinden is. Dochorse heeft volgens mij ook nog een setje halzen in de aanbieding van Bucas.

Maar ik ben zo iemand die het dan toch in dezelfde kleur wil :P

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:27

CK88 schreef:
Koper schreef:
Dat zou ik dus zelf echt helemaal geen probleem vinden. Zit toch een staartflap voor?


Nee.. billen zijn echt bloot, als ze hals naar beneden doet trekt ie helemaal omhoog op de billen helaaa


Die van mij heeft pas blote billen :(
Maar ze is gewoon complete maat gegroeid deze zomer en mer haar babybuik. En had zo snel niet wat anders liggen. Even nieuwe deken op scharrelen


Afbeelding

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:31

RianneH schreef:
Is de hals uberhaupt nodig? Je kan ook nog tweedehands kijken of er iets te vinden is. Dochorse heeft volgens mij ook nog een setje halzen in de aanbieding van Bucas.

Maar ik ben zo iemand die het dan toch in dezelfde kleur wil :P


Nouja “nodig”, ik vind het wel fijn om een passende hals te hebben ja, ik weet nu nog niet wat zijn gezondheid gaat doen komende winter, ik ga morgen voor het eerst in 10 weken weer eventjes op hem stappen, hij is erg schraal nu (niet te zien door dikke vacht, wel te voelen) door de operatie, mocht zijn imuunsysteem nog een opdonder krijgen is een complete deken toch wel fijn

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:34

Icelandshet schreef:
Vanochtend de bucas power turnout gekocht, prijs viel toch erg tegen, bijna 90,- voor een halsstuk? Dat ga ik niet nog eens doen..

Omdat hij niet geschoren is twijfel ik om het halsstuk wat bij de deken hoort (met staydryvoering ect) in te wisselen voor een ‘normaal’ 600d, 0 grams halsstuk van bucas.
Zeker omdat hij deze deken dus niet constant zal dragen, wat zouden jullie doen?


Bij agradi 79 excl extra kortingvouchers....
Maar is wel erg duur hè.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:37

vorig jaar in januari de neck van bucas gekocht voor 67 euro, goedkoper kon ik hem nergens vinden.. ik vind het ook erg duur... de dekens zijn nu wel goedkoper (van rond de 200 nu wat voorheen 245 was) maar dan nog.. duur grapje, hopelijk gaan deze dekens wel de hele winter mee, bucas beloofd van wel...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:39

Nynkster schreef:
CK88 schreef:
Nee.. billen zijn echt bloot, als ze hals naar beneden doet trekt ie helemaal omhoog op de billen helaaa


Die van mij heeft pas blote billen :(
Maar ze is gewoon complete maat gegroeid deze zomer en mer haar babybuik. En had zo snel niet wat anders liggen. Even nieuwe deken op scharrelen


Hier nog één met blote billen. Kreng is alleen al 8. Dus hoe die ineens uit d'r deken gegroeit is... Ze is nogal een bakbeest in E-ponyformaat. Dus het zal al dat spek wel zijn.
(Dus als er iemand is met een andalusier of ander speknek in maat 185. Ik heb een schitterende deken over...)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:19

mag hopen langer dan 1 winter voor dat geld

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:11

Veulen84 schreef:
Hier nog één met blote billen. Kreng is alleen al 8. Dus hoe die ineens uit d'r deken gegroeit is... Ze is nogal een bakbeest in E-ponyformaat. Dus het zal al dat spek wel zijn.
(Dus als er iemand is met een andalusier of ander speknek in maat 185. Ik heb een schitterende deken over...)

Wat voor deken?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:07

Ik zit in dubio, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn paard staat sinds juni onder een sweet itch. Zoals jullie weten best een stevige deken die ook aardig wind tegen houdt.

Nu denk ik dat ik wat anders op moet gaan doen. Maar wat? Paard staat overdag 'buiten' in een overdekte bak. Hij wordt dus niet nat. Maar het is op stal wel altijd fris (veel wind, open vlakte)

Ik ga hem binnenkort scheren. Maar wat doe ik tot die tijd op?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:43

100 grams dekentje?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:55

Ondanks dat ze droog staat zou ik gaan voor een goed ademende outdoor deken. Een staldeken komt de wind volgens mij dwars doorheen. Hoeveel bewegen ze buiten? Kan zijn dat door beperkte beweging je toch al snel aardig wat op moet doen anders lijkt mij 0-100 grams voor nu genoeg.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:52

Hij is binnen wat vinden jullie?
Dit is met inliner
Ik vi D hem opzich erg mooi passen..

Achter
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:05

Fairytail schreef:
Hangt er ook weer van af hoe zwaar je deken is en hoe winddicht de buitenstof is. Je kunt leuk een 300 grams opgooien maar als je de wind niet buiten houd is het alsnog koud.

Ik kwam deze tegen in de uitverkoop: https://www.premierequine.co.uk/cirrus- ... 2x25134514

Denk dat het voor die van mij geen optie is (brede schouders en lage halsaanzet) maar voor andere wellicht wel? Zijn er hier überhaupt PE gebruikers?

edit: zie nu dat hij helemaal niet op voorraad is :+



Heel tevreden, zie pagina 235. Ik heb een ongevoerde en een van 40 gram, beide met hals. En ook een vliegendeken en een liner. De liners van Horseware passen er ook onder.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:12

De Rambo zit mooi!

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:01

Rambo lijkt mooi op lengte en goed rond de hals. Je zegt zelf opzich, twijfel je?

Taartje: wat voor paard heb je hem op liggen? Is het een merk voor hoekige schouders en lage halsaanzet?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:20

Mooi die Rambo! Mooi kleurtje ook.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:21

Faitherr schreef:
[ [url]Video[/url] ]
Veulen84 schreef:
Hier nog één met blote billen. Kreng is alleen al 8. Dus hoe die ineens uit d'r deken gegroeit is... Ze is nogal een bakbeest in E-ponyformaat. Dus het zal al dat spek wel zijn.
(Dus als er iemand is met een andalusier of ander speknek in maat 185. Ik heb een schitterende deken over...)

Wat voor deken?


Mark Todd, 0 gram outdoor. Maat 183 is het officieel.
Afbeelding

Ze staat nu onder die van d'r moeder. Eigenlijk net iets te wijd.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:59

Roos_M schreef:
Mooi die Rambo! Mooi kleurtje ook.

Mee eens! Is dat die 50 grams?

Jennifer het lijkt me niet verkeerd zitten. Inderdaad is er bij Bucas boven de sluiting nog redelijk wat stofmateriaal wat grazen vergemakkelijkt. Eigenlijk vind ik dat als het bij de hals goed zit en het niet schuift het niet erg is als het aan de achterkant wat langer is.

Vanochtend heb ik ze bloot laten staan en daar heb ik nu spijt van. Ga nu maar op pad met handdoek en zweetdekens, en ze even op stal zetten om te kijken hoe droog ik ze krijg :+

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:04

Koper schreef:
Roos_M schreef:
Mooi die Rambo! Mooi kleurtje ook.

Mee eens! Is dat die 50 grams?

Jennifer het lijkt me niet verkeerd zitten. Inderdaad is er bij Bucas boven de sluiting nog redelijk wat stofmateriaal wat grazen vergemakkelijkt. Eigenlijk vind ik dat als het bij de hals goed zit en het niet schuift het niet erg is als het aan de achterkant wat langer is.

Vanochtend heb ik ze bloot laten staan en daar heb ik nu spijt van. Ga nu maar op pad met handdoek en zweetdekens, en ze even op stal zetten om te kijken hoe droog ik ze krijg :+


Ja met de 150gram inliner eronder voor deze kou kleun
Hij is trouwens echt een spook

Welke inliner raden jullie aan te gaan schaffen?

Afbeelding