[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:57

een 175 of 185.. ze staat dag en nacht buiten, dus t moet wel een buitendeken zijn :) maar dank je wel! Alleen we hebben een bijter op de wei, en hij haalt hele happen uit mn weatherbeeta 1200..

febe6
Berichten: 83
Geregistreerd: 09-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:08

Mariposa11 schreef:
Weet iemand een deken, die qua pasvorm lijkt op Weatherbeeta, maar sterker dan 1200D is?


Ik weet niet hoe de pasvorm is van Weatherbeeta is, maar ik heb een Horsegear deken. Model 'wave' geloof ik. Is 1680D. Ik vind hem heel mooi vallen. Gladde binnenkant, genoeg ruimte bij de hals, drukt niet op de schoft (bij mijn paard) en geen schuurplekken tot nu toe terwijl paard heel gevoelig huidje heeft.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:25

febe6 schreef:
Mariposa11 schreef:
Weet iemand een deken, die qua pasvorm lijkt op Weatherbeeta, maar sterker dan 1200D is?


Ik weet niet hoe de pasvorm is van Weatherbeeta is, maar ik heb een Horsegear deken. Model 'wave' geloof ik. Is 1680D. Ik vind hem heel mooi vallen. Gladde binnenkant, genoeg ruimte bij de hals, drukt niet op de schoft (bij mijn paard) en geen schuurplekken tot nu toe terwijl paard heel gevoelig huidje heeft.



Ga ik naar kijken! Dank je!

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:12

Als ik deze deken 1 maat kleiner neem zal hij dan te kort worden van achter en qua lengte te kort bij zijn buik? Ik gok dat de hals dan te klein word.
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:13

Poeh, ik zou hem zeker één maar misschien wel twee maten (hangt af van de stappen die ze hanteren) korter nemen, want hij is nu veel te lang. Dat gaat heel erg trekken aan de voorkant. De lengte over de buik lijkt me prima, ik vermoed dat met een maat kleiner ze dat niet dramatisch ingekort zullen hebben.

De hals kan je niet los erbij krijgen? Wat voor merk denken is het eigenlijk?

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:17

Dat trekken aan de voorkant valt erg mee. Ik heb er nog een van hetzelfde merk waar hij al 2 jaar geschoren onder staat en dat gaat goed.
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:23

Poeh, dapper, ik zou het niet aan durven, maar als de ervaring goed is, is het een poging waard :) Hoewel ik een maatje kleiner toch zou passen :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:29

Het lijkt me vooral lastig poepen voor 'm :P

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:34

@Yvank_, ik denk (hoop) dat die qua pasvorm heel goed zou passen! Vrees alleen dat 250gr nog wat te warm is voor nu.
Ik ben op die naam wat verder gaan zoeken en vond deze: http://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-wug-lite.html
Heeft iemand ervaringen met deze deken en hoe hij valt? Ik twijfel een beetje over de maat, 213 of 221, zijn die maten incl de halve hals?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:46

Het zijn ondermaten. Het model hals doet er daarbij niet toe.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:08

Missschien hebben jullie tips?

Ik heb 4 jaar lang dezelfde horseware deken gehad voor mijn Fries. Inmiddels ben ik sinds mei nu met mijn 3e regendeken bezig.

Mijn horseware is vakkundig gesloopt door het nieuwe paard de er is sinds mei. Om even kosten te besparen had ik een hh regendeken gekocht. Tja paardlief heeft 'm 3 keer opgehad en de gehele deken was aan flarden. Eigenaar paard heeft een nieuwe hh deken voor mij besteld. Nu 2 dagen om en de staartflap is alleen naar de knoppen.

Mijn shetlander word elk jaar geschoren ivm wartme en Tja je raad het al die loopt nu in de 4e deken van dit jaar.


Hebben jullie tips wat ik kan doen om mijn dekens enigsinds te redden? Antibijt werkt niet.

Paarden apart zetten is geen optie en mijn paard verhuizen al helemaal niet

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:14

Daks schreef:
Missschien hebben jullie tips?

Ik heb 4 jaar lang dezelfde horseware deken gehad voor mijn Fries. Inmiddels ben ik sinds mei nu met mijn 3e regendeken bezig.

Mijn horseware is vakkundig gesloopt door het nieuwe paard de er is sinds mei. Om even kosten te besparen had ik een hh regendeken gekocht. Tja paardlief heeft 'm 3 keer opgehad en de gehele deken was aan flarden. Eigenaar paard heeft een nieuwe hh deken voor mij besteld. Nu 2 dagen om en de staartflap is alleen naar de knoppen.

Mijn shetlander word elk jaar geschoren ivm wartme en Tja je raad het al die loopt nu in de 4e deken van dit jaar.


Hebben jullie tips wat ik kan doen om mijn dekens enigsinds te redden? Antibijt werkt niet.

Paarden apart zetten is geen optie en mijn paard verhuizen al helemaal niet


Heb je dat gele flesje van equistar of hoe dat merk ook heet, wel is geprobeerd?
Dat werkt hier bij alles! Geen veulen dat aan de staart kauwt en de dekens durven ze ook niet aan te zitten.
En dat spul is zo ranzig dat wil je zelf ook niet proeven, geloof mij :o
En anders vrees ik dat je heel veel nieuwe dekens blijft kopen -O-

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:21

PHD (?) spray doet het ook goed tegen bijters.
Anders een 0grams sloopdeken over de goede deken? Wel flink balen hoor!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:37

Koper schreef:
Dan lees je het verkeerd. Wat ik poogde te zeggen was: een geschoren paard of een paard met korte vacht heeft het eerder koud onder een ongevulde deken dan een paard met een lange vacht.

Er wordt maar blindelings gegild dat ieder paard het koud krijgt onder een ongevulde deken en dat je er minimaal 100 grams op moet leggen. Het is 13 graden overdag. Die van mij vallen echt van het bot als ik ze in gevulde dekens hijs.


En wat ik zei was volgens mij dat ook weer niet: Wanneer je een paard nooit een deken op heeft en je hem bij koud weer (beneden 0)een deken op doet, doe dan geen 0 gram. 0 gram beschermt tegen regen, maar zelden tot nooit tegen kou. Doe dan dus geen deken, tenzij je paard het echt aantoonbaar koud heeft en dan neem je dus het beste een passende voering. Ik ben überhaupt geen groot fan van 0 grams dekens om tal van redenen trouwens.
Daarnaast is er heel veel geschreven over de lucht tussen de haren, de kwaliteit van vachten onder dekens en de aantasting van vachten. Dat kan je af doen als paard natuurlijk-ideeën. Maar ik denk dat iedereen hier weet dat ik die theorieën niet aanhang.

Overigens ik heb mijn paarden onder 500 en 300 staan. Die stonden echt wel koud vanavond.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:12

Nu al onder 500 en 300 of als het kouder wordt?
Het is hier nog 12 graden, en vannacht ook niet heel erg veel kouder geweest.

simongek

Berichten: 5341
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:20

Nouvel schreef:
Nu al onder 500 en 300 of als het kouder wordt?
Het is hier nog 12 graden, en vannacht ook niet heel erg veel kouder geweest.



Mijn paard gaat ook dikker vandaag of morgen.

Is hier 7 graden.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:42

Vannacht was het hier 6 graden en de komende dagen krijgen we 's nachts vorst aan de grond. Overdag niet warmer dan 8 graden.

Hoe dik ik uitkom hangt helemaal van af wat de paarden aangeven. Over een kleine 2 weken gaan ze eerst nog nog op stal. Meestal kan er dan nog wel iets af. Maar ik kan maximaal tot 700 voor de ene en 600 voor de andere.
Eentje moet er straks nog wel onder het scheerapparaat.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:24

Vandaag de bucas incl borstverlenger gepast. Ik vind het nog steeds een rare pasvorm en ik neig toch naar verkopen. Iemand hier interesse in een smartex turnout extra big neck maat 175, met ook een hals maat S.
Ik weet wel echt niet meer wat te doen nu.
Afbeelding

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:32

Jessol schreef:
Vandaag de bucas incl borstverlenger gepast. Ik vind het nog steeds een rare pasvorm en ik neig toch naar verkopen. Iemand hier interesse in een smartex turnout extra big neck maat 175, met ook een hals maat S.
Ik weet wel echt niet meer wat te doen nu.
[ [url=m/epOiqu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is je vraagprijs? En met de stay-dry voering?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:35

Is een dominick niet wat voor je fjord?

Afbeelding

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:36

Mijn paard staat overdag in het zonnetje zelfs wel even zonder deken (meerdere op stal met een dunne vacht) overdag met een zomerdeken en 's nachts met een 50 gr. Deken. Ik wil overgaan tot 100 gr. Deken (moet ik nog kopen, maar ik twijfel tussen de bucas smartex turnout medium) en anders wordt het gelijk 200 gr. En dat vind ik zo warm........
Links is van mij, rechts heeft al een flinke vacht.
Afbeelding

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:37

Mag ik jullie advies? :o

Gisteren haalde ik mijn 2 winterdekens tevoorschijn uit mijn zadelkast, die had ik in een dikke verhuisdoos opgeslagen deze zomer.
De achterzijde van de doos was helemaal door vocht aangetast en mijn dekens zitten onder de schimmel/weer.
Krijg je dit we bij een deken wasserij eruit of is het einde verhaal voor deze dekens? Waar ik niet op hoop, zit namelijk een dure Bucas bij. En wellicht gekke gedachte, maar misschien verhalen op verzekering onder de noemer vocht schade?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:57

Ik zou het bij een goede wasserij gewoon proberen, anders ben je ze zeker kwijt...

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:03

Ik heb dergelijke schimmelschade op meerdere dekens gehad (die ik gratis had gekregen).
Gewoon naar een professionele wasserij gaan, die konden het er keurig uit wassen, alleen op de gespen blijf je soms nog wat aantasting zien.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:31

Vandaag voor het eerst een winterdeken op mijn jonkie. Wat was ze braaf, en Volgensmij past de Bucas Anniversary in 190 prima op haar! Ze heeft mooi wat ruimte om uit te zwaren maar het is geen pyjama. Zie ik dit goed?

Afbeelding

Dit is een regendeken met staydry voering, maar dit is ruim voldoende voor nu denk ik!