[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:12

Maar denk je dat een maatje kleiner met een borstverbreder wat zou uithalen of zou ik het probleem van schuurplekken houden?
Lastig allemaal, de dekens zijn ookwat te duur om even aan te schaffen om zomaar uit te proberen :(

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:35

Het hangt helemaal af van de reden waarom het schuurt, is het puur omdat ie te lang is en de kortere verse niet breed genoeg kan dat werken. Of is het omdat de hals te hoog zit, dan ga je dat met een verbreder niet oplossen. Dan moet je een ander type deken gaan zoeken..

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:29

Het ligt inderdaad aan de reden dat het schuurt. Zonder visueel ondersteunend materiaal van paard en deken is het ook lastig om er verder wat over te zeggen.

Mijn ruin had het warm dus die heb ik maar uit z'n zeikensnatte regendeken gehaald. Het is lekker droog en fris buiten :) Tegen dat het wat kouder werd (rond half elf) mijn merrie juist een liner eronder gegeven, en een droog dekentje eroverheen. Morgenochtend mag zij ook bloot.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:46

Ik heb even wat foto's geschoten:

Hier ze je de schuurplekken:
Afbeelding

Dit is de bucas, deze heeft ze overdag op in de paddock;
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de la valencia, deze draagt ze snachts op stal:
Afbeelding
Afbeelding


Van welke zouden schuurplekken komen? Op de ene foto met de bucas op zie je duidelijk dat de schuurplek boven de deken uitkomt.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:54

Ik denk wel de Bucas. Op de bovenste foto zie je niets van de schuurplekken, dus het zou best kunnen dat het schuurt terwijl ze aan het grazen is.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:01

Bucas. Zit niet zo mooi.
Vind ik wel vaker opvallen als ik die bucas pasvorm zie. Moet je paard echt maar net passen !

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:26

Bedankt. Jullie hebben mijn voorgevoel bevestigd. Ik ga meteen opzoek naar een andere deken.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:18

Poeh, ik denk ook dat de bucas de dader is. En vermoed dat het is omdat ie naar achter trekt waardoor ie nog hoger trekt en schuurt bij het eten. Jammer hoor!

Wat doen jullie vannacht en morgen? Het wordt morgen de hele dag nat, maar kan de gevoelstemperatuur niet echt vinden.. Hele dag regen vraagt hier wel om een halsje, maar die kan alleen aan mijn dikste deken. Keuzes, keuzes..

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:28

RianneH schreef:
Poeh, ik denk ook dat de bucas de dader is. En vermoed dat het is omdat ie naar achter trekt waardoor ie nog hoger trekt en schuurt bij het eten. Jammer hoor!

Wat doen jullie vannacht en morgen? Het wordt morgen de hele dag nat, maar kan de gevoelstemperatuur niet echt vinden.. Hele dag regen vraagt hier wel om een halsje, maar die kan alleen aan mijn dikste deken. Keuzes, keuzes..

Ik doe mijn ruin onder de Smartex Rain, dat is voor hem warm zat. Misschien wel té warm maar het is zijn best waterdichte deken :Y) Mijn merrie onder de Rhino (als die droog is, ga ik zo even kijken). Komende nacht met liner, morgen overdag zonder.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:24

Hier staan ze nu onder 200 en 250, bij regen morgen buiten de halzen er aan

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:47

Hier ook onder de 200gr met hals :)

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:42

Nog steeds 400gr met hals.

Als het s avonds en s nachts minder koud is ga ik naar 300 met hals.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:48

Hier ook nog 400 gram op een geschoren incl hals. Vooral om de regen, daar heeft ze een grotere hekel aan dan kou. In combinatie met wind heeft ze het dan snel koud. Hopelijk krijgen we snel droger en warmer weer!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:25

300 met recuptex en net hals op gedaan omdat t morgen bagger weer wordt

Vind het nu maar koud! Overdag was t wel lekker met t zonnetje wel fris maar lekker

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:27

Ja, vanavond was het heel koud! Vandaag had ze overdag lekker 50grams op maar vanavond weer omhoog naar 220grams gegaan. Omdat ze buiten staan en ergens deze nacht ook gaat regenen maar direct de hals op gedaan. Wat een verschil met gister..

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:46

RianneH schreef:
Wat doen jullie vannacht en morgen? Het wordt morgen de hele dag nat, maar kan de gevoelstemperatuur niet echt vinden.. Hele dag regen vraagt hier wel om een halsje, maar die kan alleen aan mijn dikste deken. Keuzes, keuzes..


In de ochtend ligt de gevoelstemperatuur nog iets boven 0. Daarna zakt ie onder nul met in de nacht van woensdag op donderdag -7.
Koud dus en nat....

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:54

Veulen84 schreef:
RianneH schreef:
Wat doen jullie vannacht en morgen? Het wordt morgen de hele dag nat, maar kan de gevoelstemperatuur niet echt vinden.. Hele dag regen vraagt hier wel om een halsje, maar die kan alleen aan mijn dikste deken. Keuzes, keuzes..


In de ochtend ligt de gevoelstemperatuur nog iets boven 0. Daarna zakt ie onder nul met in de nacht van woensdag op donderdag -7.
Koud dus en nat....


Waar woon jij?! :wow: Hier loopt de temp op. Vannacht werd t al warmer dan gisteren overdag. Wordt boven de 10 graden. Vriezen is geen sprake van. -7 is al helemaal geen sprake van. Dan zou t niet nat zijn, maar hard.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:59

Fabster schreef:
Veulen84 schreef:
In de ochtend ligt de gevoelstemperatuur nog iets boven 0. Daarna zakt ie onder nul met in de nacht van woensdag op donderdag -7.
Koud dus en nat....


Waar woon jij?! :wow: Hier loopt de temp op. Vannacht werd t al warmer dan gisteren overdag. Wordt boven de 10 graden. Vriezen is geen sprake van. -7 is al helemaal geen sprake van. Dan zou t niet nat zijn, maar hard.


Kop van Drenthe zakt het weer naar 2 graden overdag en -2 in de nacht dan zal gevoelstemperatuur wel stukken lager liggen. Helaas geen stijgende temperaturen :(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:00

Misschien bij jou dan minder nat. Ik woon in Brabant. Veel wind en veel regen -O-

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:58

Smartex rain + hals
Vanmiddag komt de ostheopaat en zit er aan te denken om de recuptex erna eronder te laten.
Iemand hier advies voor?

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:16

2 graden in de kop van drenthe? Het is daar 9 graden nu :+

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:21

Hier in Den Haag overdag rond de 10 graden, 's nachts een graad of 3 geloof ik. :j Al zag ik wel dat het de komende 2 weken weer kouder wordt en richting de 5 tot 0 gaat helaas.

Hier nog steeds niet geschoren. Twijfel zo omdat hij nu ongeschoren op stal staat en over 2 weken 24/7 naar buiten gaat met schuilstal. Hij verhaart ook als een gek nu.
Toch scheren, of harig laten? :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:26

Fabster schreef:
Misschien bij jou dan minder nat. Ik woon in Brabant. Veel wind en veel regen -O-

Zei je nat? Man wat een ellende hier.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:01

Fabster schreef:
Citaat:
In de ochtend ligt de gevoelstemperatuur nog iets boven 0. Daarna zakt ie onder nul met in de nacht van woensdag op donderdag -7.
Koud dus en nat....

Waar woon jij?! :wow: Hier loopt de temp op. Vannacht werd t al warmer dan gisteren overdag. Wordt boven de 10 graden. Vriezen is geen sprake van. -7 is al helemaal geen sprake van. Dan zou t niet nat zijn, maar hard.


Gevoelstemperatuur hebben we het over he....

De gewone temperatuur daalt ook trouwens. Begin van de avond is het nog maar 5 graden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:26

Hier niet koud hoor. Zweet me dood. Maar wel heul nat ;(