[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:44

Hier onder 300 staan. Mijn hals was ook binnen zit super mooi!
Afbeelding
Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:51

hagelslag schreef:
Wie oh wie kan mij helpen,
Vind de beide dekens toch net niet heel fijn op mn ezeltje passen. Vooral bij de schoft niet en een milimeter te kort
[ [url=m/sUpJXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VQTpLk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De roze trekt iets naar achter en zit niet fijn bij haar schoft en schouders
En de blauwe zit ook niet fijn bij de schouders.
Sowieso zijn beide net te kort


Ik vind ze niet te kort.
Wel te krap voor. EJ is duidelijk niet het model voor je paardje

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:02

cissy schreef:
Weet iemand toevallig hoeveel grams zo'n originele groene met rode biezen Rambo deken is? Is zo eentje met hele stevige lijkt op canvas stof. Op de kop getikt voor 'weinig' maar alle labels zijn er af.

[ [url=m/I3qDF9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze zijn 0 gram lite of 400 grams heavy. Zo te zien heb jij hier een lite 0 grams ongevoerde deken.

Zie ook:
https://www.horseware.com/product/rambo ... urnout-aw/

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:11

Ik denk eerder dat ik de heavy van 400 gram heb. Ding is bijna niet te tillen en hartstikke gevoerd ;)
Maar dank je voor het opzoeken.

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:30

Nessa schreef:
hagelslag schreef:
Wie oh wie kan mij helpen,
Vind de beide dekens toch net niet heel fijn op mn ezeltje passen. Vooral bij de schoft niet en een milimeter te kort
[ [url=m/sUpJXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VQTpLk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De roze trekt iets naar achter en zit niet fijn bij haar schoft en schouders
En de blauwe zit ook niet fijn bij de schouders.
Sowieso zijn beide net te kort


Ik vind ze niet te kort.
Wel te krap voor. EJ is duidelijk niet het model voor je paardje


Aah oke, en ja het is duidelijk niet haar model.
Enig idee wat op een maflinger beter kan passen?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:00

Mijn hafje gaat Zometeen 24/7 na buiten.

Ik wil hem zeker weer scheren. Maar dan laat ik z’n benen erin, en z’n hoofd ook voor de helft.

Z’n nek houdt hij warm met z’n manen.

Hij heeft nu de smartex rain met fleece en een onderdeken 150 gram beide van Bucas. Hij heeft al wat meer vacht, zou dit voldoende zijn?

Of toch mijn Harry horse 200 gram en de onderdeken van Bucas op doen? En war zou ik dan om doen als hij weer geschoren is (ergens januari).

Ik had nog een 300 grams deken maar dezecis kapot.

Ik heb nog een andere oude amigo onderdeken. Maar wil liever niet meer als 2 dekens om

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:04

De Master deken van Hypostore valt lekker ruim. Wordt ook gebruikt bij bredere en barokke paarden en hij is niet duur! http://hypostore.nl/master-winterdeken- ... 1680d.html

Mijn oude 205-dekens zitten nu krap bij de schouders, de bovenste borstsluiting moet op het 2e haakje en dan nog zit de staartflap net pas. De Masterdeken zit in 195 precies pas (of aan de kleine kant, als hij van de grond eet), de 205 is ietsje te lang maar blijft mooi liggen. Lekker ruim bij de schouders en hele hoge loopsplitten.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:18

Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden met een dekenprobleem? Mijn merrie (160, relatief compacte merrie), krijgt wederom plekjes rond de schoft van haar deken. De deken ligt op het oog echt perfect..

Inmiddels zie ik met haar door het bos de bomen niet meer, wellicht hebben jullie tips. Volgende dekens heeft zij al gedragen:

Bucas 6.0 en 6.6 (6.0 plekjes, 6.6 niet maar dat was een soepjurk)
Amigo Hero en Bravo maat 6.3
Rider Pro maat 195
Harry's horse maat 185

Ik overweeg nu een deken met halve hals voor haar met hoop de schoft te ontzien, maar mijn bankrekening durft niet meer zo goed :=

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:24

Bucas 6,3? Van 6.0 naar 6,6 lijkt me ook niet echt een logische stap.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:32

Yvank_ schreef:
Bucas 6,3? Van 6.0 naar 6,6 lijkt me ook niet echt een logische stap.


Dat was meer wat ik nog had liggen van mijn andere paarden, vandaar. De 6.6 ontzag de plek vooral goed omdat deze dus erg ver naar achter zakte. Ik weet niet of Amigo en Bucas veel verschillen qua pasvorm van elkaar, gezien ik daarvan dus de 6.3 heb?

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:43

ik heb een Amigo 6.3 en Een aantal Bucas dekens 6.3. Vind de modellen zeker verschillen, ook in lengte. De Bucassen vallen bij mijn paardje mooier op de schouders en vallen iets verder over de billen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:50

Mijn paardje trof ik vandaag aan met nat tussen haar billen. Vraag me af of het zweet is of dat ze nu ergens anders last van heeft. Verder voelde ze eigenlijk goed aan, nergens anders zweet. Ze staat nu buiten onder een smartex rain met Recuptex eronder, niet extreem warm aangekleed. Leek een paar keer alsof ze moest plassen, misschien hengstigheid… ik snap er niet zo veel van. Iemand die dit herkent? Kan van alleen warmte zweten tussen haar achterbenen? Zou eerder oksels verwachten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:55

plutolover schreef:
Hij heeft nu de smartex rain met fleece en een onderdeken 150 gram beide van Bucas. Hij heeft al wat meer vacht, zou dit voldoende zijn?

Mijn 24/7 buiten paarden staan daar ook mee, dus zou voldoende kunnen zijn, maar je weet het natuurlijk alleen zeker door het te controleren.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:58

Nies_ schreef:
plutolover schreef:
Hij heeft nu de smartex rain met fleece en een onderdeken 150 gram beide van Bucas. Hij heeft al wat meer vacht, zou dit voldoende zijn?

Mijn 24/7 buiten paarden staan daar ook mee, dus zou voldoende kunnen zijn, maar je weet het natuurlijk alleen zeker door het te controleren.



Dat had de mijne op toen het snachts een paar graden vroor. De mijne zou er nu met 9 graden onder smelten :). zo paard afhankelijk.....

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:50


Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:03

Princesj schreef:
Yvank_ schreef:
Bucas 6,3? Van 6.0 naar 6,6 lijkt me ook niet echt een logische stap.


Dat was meer wat ik nog had liggen van mijn andere paarden, vandaar. De 6.6 ontzag de plek vooral goed omdat deze dus erg ver naar achter zakte. Ik weet niet of Amigo en Bucas veel verschillen qua pasvorm van elkaar, gezien ik daarvan dus de 6.3 heb?

Ik had dus altijd horseware maar dit paste niet lekker meer de nieuwere modellen. Nu dus een bucas gekocht en die zit als gegoten dus ja de pasvorm is anders.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:47

Roos_M schreef:
https://www.premierequine.co.uk/horse-r ... 02x3068296

Mensen bekend met dit merk?

Mijn vorige instructrice had deze dekens voor haar paarden. Was erg tevreden.

Vind op de foto's wel een beetje soepjurken. Maar kan aan mij liggen.


Als het goed is komt morgen mijn staldeken van dit merk binnen, zal -als ik het niet vergeet :o - dan wat foto's voor je maken als je wilt. Ik heb een 185 besteld voor mijn engels volbloed merrie van 162.



Verder twijfel ik een beetje over wat ik nu qua gram op moet doen. Paard staat sinds vorige week onder een 50/100 grams, en krijg morgen een 200 grams binnen. Heb even naar de weersverwachting gekeken maar na vrijdag gaat de temperatuur toch flink omlaag. Ze staat overdag buiten zonder echt hele goede schuilmogelijkheden dus twijfel of ik dan al die 200 op zou doen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:11

[SV] Ervaringen Premier Equine dekens

Ik heb PE dekens - echt top dingen. 1 van de weinige dekens dat op mijn paardje netjes passen. Spuit wel de naden even extra in voordat je ze gebruikt. De naden lekte bij mij door.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:25

Ik heb de Rambo optimo toch maar besteld voor mijn paard... ben benieuwd...

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:48

Bedankt voor de tips over de halzen! Mijn pony's hebben een behoorlijk dikke manendos dus heb voor de 0 grams gekozen.

Morgen gaat mijn rijpony dan onder het scheermes en gaat het dekengedoe beginnen. Lees dus graag mee hoeveel grams jullie komende dagen opdoen :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:54

Weidebloem schreef:
Mijn paardje trof ik vandaag aan met nat tussen haar billen. Vraag me af of het zweet is of dat ze nu ergens anders last van heeft. Verder voelde ze eigenlijk goed aan, nergens anders zweet. Ze staat nu buiten onder een smartex rain met Recuptex eronder, niet extreem warm aangekleed. Leek een paar keer alsof ze moest plassen, misschien hengstigheid… ik snap er niet zo veel van. Iemand die dit herkent? Kan van alleen warmte zweten tussen haar achterbenen? Zou eerder oksels verwachten.


Hoeveel had je erop liggen dan?

Het is ook wel een groot verschil met vorige week, vandaag was het rond de 9 graden en vorige week -2, daar zitten gewoon tien graden tussen.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:28

Lastig dat het overdag zo warm is en 's nachts toch weer 2 graden :=
Wat hebben jullie er dan op liggen? Ik kan helaas niet 2keer per dag wisselen en ken op de nieuwe stal ook nog niet echt stalgenootjes die dat even voor ons willen doen.

simongek

Berichten: 5341
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:35

Ik heb er nog 400 gr. Opliggen met hals.

Toen het vroor lag er 2 dagen een 200gr bij.

Hij voelt prima nu dus laat hem zo staan.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:39

220, paard voelt er aangenaam onder. Temperatuur is inderdaad weer lekker lastig, maar ik houd dr nog even onder deze voordat ik voor minder ga.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:44

Ik heb ook 200,’maar hier was t vannacht 7 graden en iverdag 9. Dus dat scheelt niet veel. Ik kan wel makkelijk wisselen, want de paarden staan aan huis. Maar als dat niet kin, zou ik zo n deken kiezen die een heel ruim spectrum heeft. Je hebt die van Bucas (dacht ik, ik heb me er dus niet in verdiept, omdat dat niet nodig is) die volgen mij van -5 tot 15 graden comfortabel zijn. Die zijn dan wel makkelijk. Als ze binnen staan in de nacht, zou ik het niet te dik doen. Gewoon wat je er overdag op hebt, is dan wel voldoende. Ze staan dan uit de wind en regen en met veel paarden in een stal (neem ik aan), dus dat doet ook wat met de omgevingstemperatuur.