Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:26

*breekt in* :)

Ik heb vorig jaar bij de bristol voor 15 euro een ski broek gekocht. Zo over je broek heen aan. Lekker warm en waterdicht. Die gaat hier straks aan als het echt koud wordt naar stal.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:34

Ik doe zelf altijd van dat thermo ondergoed er onder. Liefst de gene met sokken er aan vast <3

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:44

MissWeenie schreef:
Ik kom ze juist helemaal niet meer tegen met fatsoenlijke korting de laatste tijd, en wil juist ook een hoger paar erbij -O- En Agradi telt niet mee....dat is geen ‘korting’ ivm andere sites ;(


Volgens mij word ik gek haha. Gister zag ik op de FB pagina van de paardenwinkel bij ons in de buurt dat ze ze weer hadden staan. Dus ik had snel even op Google gekeken wat voor modellen er nu allemaal waren. Toen kwam ik ze toch echt flink afgeprijsd tegen (niet op Agradi). En nu kijk ik net nog een keer om de link voor je te zoeken en vind ik het niet meer terug. Mocht ik van de week meer tijd hebben waag ik nog een keer een zoekpoging..

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:25

Hahaha nee toch? :D Mocht je het nog tegenkomen: graag! (Al mag ik eigenlijk van mezelf geen geld uitgeven....voor mezelf dan, voor paard niet uitgeven gaat toch altijd fout :o )

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:23


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:00

Hebben jullie nog tips voor goede handschoenen? Ik wil gewoon warme rijhandschoenen die dus niet te dik zijn.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:47

Dat is altijd lastig... Warmer is vaak ook altijd dikker. Ik heb o.a. die fleece handschoentjes van Roeckl. Die met Gore-Tex schijnen ook fijn te zijn. Dan heb ik nog 2 paar handschoentjes van Sealskinz. Die dikkere heb ik wel minder gevoel, maar minder gevoel door kou werkt ook niet. Geloof het model Elgin.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:53

Een beetje dik is prima, maar niet zo super dik snap je? :') Ik wil er ook mee kunnen mesten, opzadelen etc dus een beetje gevoel met vasthouden is dan wel zo fijn. Ik wil denk ik wel iets van Roeckl dat zijn fijne handschoenen, maar je hebt er zoveeeeel...

Josien_

Berichten: 9008
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:09

Ik lees even mee! Heb tot nu toe altijd met gewone handschoentjes van roeckl doorgedragen in de winter en dan bij uitmesten etc. normale wanten. Maar zou ideaal zijn als je iets hebt wat voor beide kan!

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:27

Somebitch schreef:
Een beetje dik is prima, maar niet zo super dik snap je? :') Ik wil er ook mee kunnen mesten, opzadelen etc dus een beetje gevoel met vasthouden is dan wel zo fijn. Ik wil denk ik wel iets van Roeckl dat zijn fijne handschoenen, maar je hebt er zoveeeeel...

Ik dacht dat Roeckl maar 1 model had met Gore-Tex. :=

http://www.roeckl.de/en/products/riding ... gton-gtxR/

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:49

Moeten ze ook waterdicht zijn?
Anders zijn die ouderwetse magic gloves echt gewoon nog het beste. Warm, maar strak en omdat je je vingers gewoon nog kan bewegen heb je ook meer gevoel.
Heb zelf ook nog een paar dunne fleece met stick er op. Ook heel fijn, maar dan vooral omdat ze hoog sluiten

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:22

Ik heb die Roeckl handschoenen en ze houden inderdaad warm, maar je verliest wel gevoel in de teugels. Ik doe ook altijd aansingelen en opzadelen zonder de handschoenen aan maar dat is puur voorkeur.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:14

Niniane schreef:
Ik heb die Roeckl handschoenen en ze houden inderdaad warm, maar je verliest wel gevoel in de teugels. Ik doe ook altijd aansingelen en opzadelen zonder de handschoenen aan maar dat is puur voorkeur.

Dat is het zelfde met de Sealkinz Elgin. Maar met kouwe klauwen voel ik ook niets meer. _O-

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:13

Qua winterhandschoenen vind ik de Roeckl Polartec handschoenen het fijnst. Maar ik doe daar alles mee behalve rijden. Er ligt ook een paar in de auto. Rijden doe ik met mijn gewone "zomer" handschoenen.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:36

Net weer lekker in het donker de paardjes weer gevoerd en de hooinetten gevuld. Ook nog eens dikke woei, maar gelukkig was het droof. :D

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:11

Toen ik ging voeren was het ook droog, maar wel waterkoud. En laat dat nou precies dé reden zijn dat ik zo'n hekel kan hebben aan de herfst en de winter. En aan Nederland.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:16

Vorige week inderdaad een hoofdlamp voor mijn verjaardag gekregen en vanavond voor het eerst getest!
Levert leuke beelden op :)

Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:24

Wat een grappige foto!

Ik kom weer met een laarzenvraag: Welke winterlaars (dus toch geen jodhpur) is én gevoerd, én voor mensen met smalle voeten, én niet al te hoog.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:08

Klijntje schreef:
Vorige week inderdaad een hoofdlamp voor mijn verjaardag gekregen en vanavond voor het eerst getest!
Levert leuke beelden op :)

[ [url=m/twHCZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vonden ze het niet eng? Die van mij smeren hem elke keer als ik m'n arm-lamp aanzet.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:08

Klijntje schreef:
Vorige week inderdaad een hoofdlamp voor mijn verjaardag gekregen en vanavond voor het eerst getest!
Levert leuke beelden op :)

[ [url=m/twHCZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]


In ieder geval niet bang voor het lampje. :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:27

Nou, ze vonden het niet heel tof :D En ik had 'm toch zoveel mogelijk naar de grond gericht

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:34

Oh oh. Ik zet hem dan altijd op rood licht of de allerlaagste stand. En idd naar grond richten. Dan vinden ze het best OK. :)

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:31

Maddoxx schreef:
Wat een grappige foto!

Ik kom weer met een laarzenvraag: Welke winterlaars (dus toch geen jodhpur) is én gevoerd, én voor mensen met smalle voeten, én niet al te hoog.


De outdoorlaarzen van de ANWB! Die paste ik perfect met mijn smalle voeten!

Bij mij gingen ze in de modder alleen nooit langer dan 1.5 jaar mee.. Dus ben er toen toch maar vanaf gestapt en overgegaan op muckboots, met een inlegzooltje zijn ze nog steeds iets te breed/hoog maar het gaat prima :)

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:08

Ben als extreme koukleum ook nog op zoek naar de perfecte laars en handschoenen! Fijn om hier wat ideeen op te doen.

Heb ook een hoofdlamp. Ideaal zo'n ding, fijn de handen vrij!

Mijn paard en pony staan in de winter wel hoofdzakelijk met zn tweetjes op “stal“.
Stal is echter meer een binnen paddock vind ik (12x25 meter), met een brede uitkijk naar buiten. Ze staan met onbeperkt hooi en krijgen daarnaast nog een schepje basisbrok en een schep muesli met wat luzerne.

Training is swinters vaak 2x per week een half uurtje werken aan de hand. (Ik heb geen bak dus ben dan aangewezen op die paddock)
Soms rijd ik ook nog kort een kwartiertje, maar geen galop. Daarvoor is het bakje echt te klein.

Helaas zijn mijn weitjes allemaal klei grond dus dat is in de winter echt onmogelijk. Paardjes laat ik dan ook vaak maar 2 x per week even een uurtje of 4-5 op het land, anders hebben ze de rest van de winter enkel gladde modder tot de koten. :(

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:38