Ik heb sinds twee maanden mijn onwijs knappe merrie in bezit.
Het is een geweldig dier, maar ze heeft haar gevoelige huidje niet mee.
Wat ik tot nu toe al tegen ben gekomen:
- Dikke vochtbulten op haar kaken door schuurplekken van de keelriem van het halster. Ongeacht materiaal, grootte ed. Ik heb nu een controllerhalster die niet onder de keel doorloopt verbouwd zodat de controller-werking eraf is.
- schuurplekken en wondjes van de singel en van haar hoofdstel (en halsters). Bontjes overal op een onder geplakt..
En nu komt het volgende euvel:
Schuurplekken op haar borst van haar vliegendeken. Ik heb nu al vier dekens gehad, allemaal verschillende merken, zonder of met hals, maar allemaal met kale plekken als resultaat. Morgen gaat er een borstbeschermer omheen, die is vandaag binnengekomen. Maar omdat mevrouw niet zo'n fan is van constant iets op haar singelplek weet ik niet hoe lang we daar blij van worden. Plus dat ik haar in hoogzomer niet zo lang met zo'n warm ding om wil laten lopen. Qua bouw is ze 'lastig' in de zin dat het echt een smal dametje is op haar schouders.
Daarom de volgende queeste:
De zoektocht naar een betaalbare (iets met zakgeld op na die maanden uitproberen) (onder)deken.
Ik heb een tijd geleden een Eurostar deken gezien met een dikke fleece kraag. Krengen zijn alleen nergens meer te vinden. Zelfde geldt voor zo'n horsescarf van HV polo (toendertijd nog heel hard om gelachen maar ik snap het nu helemaal...