Goede eczeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Goede eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 13:24

Ik wilde een eczeemdeken kopen voor mijn fjord met eczeem. Ik was eerst op agradi aan het kijken maar toen ik bij de recenties keek waren er vewl negatieve reacties. Toen ging ik bij epplejeck kijken maar daar stonden geen recenties bij dus ik weet niet hoe hij valt enz. Weet iemand waar ik het beste een deken kan kopen? Mijn fjord heeft een (korte) dikke nek.

SuperZodiaX

Re: Goede eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:27

Ik heb de rambo sweet itch, heel blij mee. Schuurt niet, blijft goed liggen. Geen idee alleen of hij goed past bij een fjord, ik heb een kwpn. Ik zag over de rambo alleen maar goede dingen toen ik er eentje zocht en ik heb er ook geen spijt van dat ik hem gekocht heb

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:29

Ik heb een pony gezien met een brede nek, die had een bruine van epplejeck om, was de enige die ze vond die goed zat bij zijn nek,
Ze zijn €70 euro dacht ik,

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 08:29

01San schreef:
Ik heb een pony gezien met een brede nek, die had een bruine van epplejeck om, was de enige die ze vond die goed zat bij zijn nek,
Ze zijn €70 euro dacht ik,

Oke over die was ik ook aant twijfelen. Ik denk dat ik die maar pak dan :)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:52

Ik had hier ook eentje met een deken op, een New forrest met een enorme nek en brede borst, zij past het beste de bruine "losse" deken, ik weet niet hoe die heet want ben zelf niet thuis in de exceem dekens..

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:15

Wij hebben Horsegear dekens van Horsefitshop voor een tinker en een pre, allebei erg breed. De tinker heeft een lange nek en de pre heeft ook een korte dikke nek. Wij hebben al verschillende eczeemdekens geprobeerd, ook de rambo sweet itch maar ik ben het meest tevreden met de pasvorm van de Horsegear dekens.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:42

Ik ken 2 fjorden en die doen het allebei erg goed op de Pagony deken. Liggen goed en zijn niet heel duur :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:47

Welke maat zoek je? Ik heb hier nog een horsegear liggen maat 165 (valt zeer ruim, eerder een wat krappe 175), helaas was die voor mijn zeer barok gebouwde merrie net wat te krap op de hals.

Voor merrie heb ik een EJ maat 175(die met de oranje singels) en een RSIH maat 175 met de hals van een 185(iets met slopende paarden en een naaimachine), beide dekens bevallen mij zeer goed.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:02

Ik heb voor mijn IJslander De Meulenkamp eczeemdekens. Wel wat duurder maar gaan, bij mij, echt langer mee. De eerste deken heeft hij 6 jaar gebruikt, de bruine van EJ was na twee jaar aan stukken gescheurd.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:05

Ik heb rambo sweet itch.
Voorheen hadden we een pagoni eczeem deken, maar die is eecht waardeloos, die raad ik ook zeker niet aan.
Sinds we de rambo hebben heeft mn tinker zo goed als geen jeuk meer. Wij nemen ook geen andere deken meer.
De deken is stevig en past goed. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

_Penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:49

Inderdaad de Rambo Sweetich Hoody, gebruik 'm bij mijn paarden en bevalt echt goed!
Stevige deken maar toch lekker licht en luchtig. :)

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 14:27

Weet iemand welke maat een gemiddelde fjord heeft? Ze is ong 1.40

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:35

175 moet dan wel passen.

Die van mij is 143 en mega breed, qua normale maat is 175 goed maar vanwege de extreme breedte heb ik een 185 van dekens.

Ik ben erg tevreden over de RSIH maar die van mij sloopt andere dekens dus heb ook niet veel keuze.

Had hiervoor de blauwe van QHP, erg fijne exceemdeken, stevig, bleef super liggen, ook op mijn brede haf.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:56

Mijn fjord van 1,38m heft een gemiddelde bouw (geen tank, maar ook niet smal) met een dikke nek heeft ook een eczeemdeken.
De goedkopere soepele stof deken van bv Pagony en EJ draaien en schuiven, is echt helemaal niks qua model. Is ook erg zweterige stof. Zal misschien best passen bij een warmbloed-gebouwd pony of paard, maar niet bij mijn fjord.
Ik had altijd Boett (maat 4), die zijn geweldig. Niet overal te krijgen maar geweldig fijn. Goede pasvorm, schuift en draait niet, blijft zitten zonder buikdeel, en lekker luchtig. Past de hele fjordennek in, incl manenboogje.

Nu heb ik een Rambo Sweetitch omdat ik een kortingsbon had die ik daarvoor kon gebruiken... maar ik koop m niet weer denk ik. De hals heeft 4 klittebandsluitingen (plus een bij de nek), waarvan ik er maar 3 gebruik omdat haar hals er niet in past en het ding te lang is. Daarnaast heb ik de flappen bij de achterbenen met een touwtje opgebonden, omdat die bij haar zo lang zijn dat ze erop staat als ze opstaat na rollen. (Kleinere maat past niet bij de hals.) En hij is zweteriger of warmer, want in de loop van de zomer krijgt ze last in haar manen, gaat er haar uitvallen (kale plekken).

Misschien ga ik de QHP voor Friezen die hierboven genoemd werd, een keer proberen. Die wil ik even in de winkel vergelijken met de standaardmodellen van Pagony/ EJ.
Anders ga ik lekker terug naar Boett.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:06

OP mijn IJslander met stevige hals is de EppleJeck deken de enige die echt goed ligt. Ik koop er elk jaar eentje in de aanbieding ( dan zijn ze ongeveer 50 euro) en doe er dan weer een heel seizoen mee ( maart tot en met oktober) . Ik heb dure Boett dekens gehad, premiere, Rambo maar er ligt er geen een zo goed als de goedkope EppleJeck eczeem deken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:19

Ik heb de rambo op mijn haflinger met flinke hals.
Ik heb voor haar bewust de 183cm genomen en hij zit als gegoten.
Voor ons geen andere deken meer :n
Onder de pagony droop het zweet er vanaf en bij deze is ze met tropische temperaturen kurkdroog.