Vragen over regendeken voor herfstweer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:06

Duidelijk te strak boven bij de schouder ja. Bucas heeft daar perfecte dekens voor. In het centrale topic kun je precies terugvinden welke wel en niet goed bevallen. Ik zou als ik jou was gewoon het dekenprijzencircus afwachten en voor een Bucas of een Horsware met halve hals gaan.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:16

Bambi1995 schreef:
Nou zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Ik wil niet zoveel geld uitgeven. max 130 euro ofzo.


Snap ik helemaal dat je de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb me ook suf gegoogled toen ik mijn eerste paard kocht.

Ik zou je budget wel iets verhogen. Zeker als je paard 24/7 buiten staat. Goedkoop is vaak duurkoop.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 07:52

Ik vind Bucas ook vrij smal vallen aan de voorkant, weet niet of dat past.
Misschien kun je kijken of je wat verschillende merken en maten kunt passen om te vergelijken wat het beste zit.

Voor iets bredere paarden vind ik zelf Dominick en Rambo heel fijn.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:13

Denk dat Rambo nog wel eens in de knoop zou kunnen komen met de schouders van dit paard. Bucas heeft daar meer ruimte. Zo'n Bucas voor bredere paarden lijkt me voor dit paard een goede optie.

TS je zou ook eens kunnen kijken voor een tweedehands deken op de boktmarkt of Facebook ofzo.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Vragen over regendeken voor herfstweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:29

Mijn bredere paard past geen bucas, komt voor echt knel te zitten...
Rambo met de V sluiting past wel mooi.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vragen over regendeken voor herfstweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:02

Mijn dame van 34 heeft als het kouder wordt een 0 grams regendeken,ook als het droog is en er een gure wind is.En als het s'nacht onder de 5 graden komt de winterdeken 200 grams.Maar soms in de zomer ook als het fris is en het lang regend de regendeken.Mijn ruin staat dan gewoon bloot en in de winter met de regendeken omdat hij meer vetjes op zijn lijf heeft.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vragen over regendeken voor herfstweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:27

Hier paste Bucas ook niet lekker, nu Horseware en dat bevalt prima. Ik heb een 0 gram regendeken en werk met het liner systeem. Ik vind het ideaal!
Heb een 100 en 200 gram liner en daar heb ik bij mijn merrie voldoende aan. Word met de winter deels geschoren, staat overdag de gehele dag buiten (nacht op stal met de winter)