Ervaringen Skin Calmin producten Feral Horsecare

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Ervaringen Skin Calmin producten Feral Horsecare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 12:24

Heeft er iemand al ervaring met de Skin Calmin producten van Feral horse care?
Ben voornamelijk benieuwd naar de vliegenspray, maar ook de healing shampoo en lotion klinken erg interessant.

Wie heeft deze producten al een gebruikt?

branki

Re: Ervaringen Skin Calmin producten Feral Horsecare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:44

Ik heb de insectenspray en het helpt goed tegen de dazen.
Met deze hitte vond ik het te warm om met een vliegendeken te rijden wat ik anders altijd doe. Nu ingespoten met de spray en geen last van dazen gehad. Ze vlogen wel om ons heen, maar gingen niet zitten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:56

Mijn pony had altijd last van schilfertjes in manen en staart. De lotion maar paar keer gebruikt maar die leek niet super bijzonder.
Toen een keer heel goed gewassen met de shampoo en nu zijn ze wel echt weg. Scheelt jeuk :-)

Spray heb ik niet dus geen idee :-)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:57

Ik gebruik alle drie de producten. Voor mijn eczeem pony werkt het echt perfect en heb haar nu al twee jaar niet meer onder een deken staan.
Ik gebruik de vliegenspray dagelijks tijdens het vliegen seizoen, om de dag smeer in haar staartwortel en manenkam in met lotion en als er schilfers zichtbaar zijn in de haren was ik ze met de shampoo. Sinds een maand of 2 gebruik ik ook de Vitalbix van Feral horsecare en daar lijkt ze het tot nu ook goed op te doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:52

Bedankt voor de ervaringen!
Wilde graag de insectenspray aanschaffen en zag toen de andere producten die mij ook wel interessant lijken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:02

Hier een zeer tevreden gebruiker!
Heb een 13 jarig paard met al zijn hele leven eczeem.
Heb hun producten mogen testen voor het op de markt kwam een paar jaar geleden.
Sindsdien gebruik ik het.

Ik heb heel veel geprobeerd, en dit is het enige wat tot nu toe echt werkt.
Wonden zijn heel snel dicht, en dit jaar heeft mijn paard alleen nog een beetje een kale staart.
De manen groeien nog niet echt, maar op zijn hele hals zit haar.
Zijn benen en heupen liggen ook niet meer open.

De shampoo en lotion gebruik ik ook voor een hond die een rare plek/wond op haar poot heeft, en dat werkt ook goed.
En laatst de spullen ook aan iemand uitgeleend die een vieze wond op zijn been had (een mens dus)
2x wassen en smeren en de wond was dicht :j

De lotion gebruik ik nu ook voor mijn andere paard als ze een wondje of iets heeft, vind dat fijner werken dan betadine.
En het voordeel is dat je van de lotion niks ziet als het erop zit, dus dit ook kan gebruiken als je een wedstrijd hebt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:04

Voor mijn merrie gebruik ik de lotion en de shampoo. Mijn merrie heeft last van verhoorningen in de huid wat gepaard gaat met jeuk. Daardoor gaat ze schuren. Met de shampoo kan ik de huidklonten en ook de korsten die het gevolg zijn van het schuren goed weghalen.
De lotion lijkt voor de jeuk in de manen (zie verhaal hierboven) niet zo veel te doen maar is wel super voor jeuk aan de uier. Die jeuk is een gevolg van muggen- en vliegenbeten.
Het is dus mijn ervaring dat zowel de shampoo als de lotion goed bruikbaar zijn maar dat ik voor de ene oorzaak de shampoo moet hebben en voor de andere de lotion.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:30

Ja, super ervaringen met alle 3 de lotion spant de kroon, mijn ene eczeem merrie is geen eczeem paard meer, mijn andere ( import) kan vrijwel zonder deken staan als ik elke dag smeer.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:10

Ik heb na wat omzwervingen (ao derfen waarbij mijn pony alleen maar meer ging jeuken, Befix wat niets hielp, anti itch van sectolin wat geen verschil gaf) ook bij de skin calm uitgekomen. En ik kan nu toch wel met zekerheid zeggen hij laat zijn staart eindelijk met rust!

Die van mij is geen echte zomerschuurder, doet het af en toe maar met warm broeierig weer wel beduidend vaker als op bv koele of regenachtige dagen. Dus met hoog aantal steekbeesten staat hij wel eens te schuren. Iets wat hij voorheen ook niet deed op mijn oude stallen, maar de activiteit hier in de omgeving is echt bizar hoog. Eigenlijk schuren alle paarden in meer of mindere mate de staart en/of manen bij ons op stal

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:12

Ik heb de shampoo voor de hond maar heb hem zelf eens gebruikt toen hij toevallig nog in de douche stond, was geen prettig gevoel. Deed geen pijn maar het voelde gewoon raar zelfs de dag erna nog.

De lotion heb ik ook maar gebruik ik erg weinig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:14

ik vind het juist wel een fijn gevoel. Je huid wordt er superzacht van.

Ooit had ik eens bedacht om te kijken of het ook tegen eelt onder je voeten werkt. Alles ging goed, tot ik met ingezeepte voeten bij de douche probeerde te komen :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:15

Koper schreef:
ik vind het juist wel een fijn gevoel. Je huid wordt er superzacht van.

Ooit had ik eens bedacht om te kijken of het ook tegen eelt onder je voeten werkt. Alles ging goed, tot ik met ingezeepte voeten bij de douche probeerde te komen :')

Kan het denk ik het beste als tintelend beschrijven al was het dat ook niet echt.
Ik gebruik hem niet meer op mezelf iig :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:01

Koper schreef:
Alles ging goed, tot ik met ingezeepte voeten bij de douche probeerde te komen :')

Sorry maar mag wel lachen toch. Ben een beelddenker dus tja.... :D :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:05

Wat denk je dat ik zelf heb gedaan? _O-