Donsvacht in juni.. Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt22

Donsvacht in juni.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:11

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje over de vacht van mijn paard en ik hoop dat jullie tips hebben voor mij. Mijn paard maakt altijd rond september een Donsvacht aan. Dat is anders als een dikke wintervacht, namelijk echt een fluffy vacht... Meestal scheer ik hem dan al snel, want deze fluffy vacht laat hem ontzettend snel zweten... En duurt uren voor hij weer droog is. Afgelopen najaar heb ik hem helaas 3 keer moeten scheren, een keer voor de Donsvacht in september en daarna in oktober en december voor een wintervacht. Daarna zat hij erg mooi in zijn vacht. Nou gingen ze vanaf half april de wei in en heeft hij helaas een trap gehad waardoor ik hem heb moeten laten hechten. Daarbij heeft hij een antibiotica spuit gehad. Daarna is hij een dag of 3 ontzettend in de rui geweest en nu heeft hij dus een fluffyvacht..... Heel zacht en glimmend, dat wel, maar gewoon zielig heet, en niet droog te krijgen. Ik heb al geprobeerd om z'n vacht te helpen met oud bruin bier, maar dat heeft niet geholpen. Scheren stel ik liever zo lang mogelijk uit, omdat ik bang ben dat ik aan het scheren blijf en liever dat het van binnenuit opgelost kan worden. Wie heeft er tips? Ik hoor het graag!

horsiegek

Re: Donsvacht in juni.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:20

Hmm misschien door de verminderde weerstand meer haar aangemaakt. Je kunt hem wel scheren hoor, die langere haren horen nu waarschijnlijk bij zijn zomervacht. Ik denk dat je dan nog lang moet wachten voor hij kaler is.