Ze zijn er weer: Dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:55

Ik rij momenteel met vliegen uitrijdeken, de enige optie om nog wat van de training te kunnen maken.

Wel een nadeel; ze kunnen t paard dan niet bijten maar mij wel..

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:10

Nibbit schreef:
Ik rij momenteel met vliegen uitrijdeken, de enige optie om nog wat van de training te kunnen maken.

Wel een nadeel; ze kunnen t paard dan niet bijten maar mij wel..

Ja dat probleem heb ik ook. Vorige week heb ik van 15 minuutjes in het bos zo’n 12 dazenbulten opgelopen, waarvan 10 op mijn been. Ik had een lange rijbroek aan...

Die krengen bijten overal doorheen. Dat vind ik nog het ergste :n

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:26

Ik heb vanmorgen geteld. Ben weer 15 dazenbulten rijker. Plus de 12 die ik van vorige week nog had

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:22

Enige wat ze moeite kost om doorheen te bijten is mijn spijkerbroek (Wrangler). Voordeel van westernrijden :D
Van de week een gewone rijbroek aan en een paar bulten rijker.
Paardlief heeft overdag geen deken op. Ergens wel sneu, maar dat wordt toch gesloopt in de kudde. Met rijden heb ik zijn zebradeken maar weer opgezocht. Eenmaal in het dichte bos viel het wel mee met de dazen, maar zodra ik bij een wat opener stuk kwam of aan de rand zaten er wolken om ons heen.
Ik smeer mezelf in met een roller met deet. Dat helpt goed, ze zijn niet op mijn armen of rond mijn hoofd gaan zitten.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:06

Yess het is alweer raak; ik heb gisteren een sneaky aanval meegemaakt |(
Had een rondje bos gewandeld met onze hond. Bij de auto werd de hond aangevallen door het leken grote muggen. Bij mij was niks. Tot ik in de auto zat en ineens overal jeuk voelde -O- het rare is dat het muggen leken maar van muggenbeten krijg ik niet zulke joekels van bulten zoals ik die van dazen krijg, en het zijn echt 6 joekelbulten %) :? word nu dus gek van de jeuk |o

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:47

Mijn pony vond zichzelf gister heel zielig
Maar het was echt heel handig tijdens het rijden!
Ook ik als ruiter slechts 1 daas voor mijn neus gehad en meer niet.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:02

Haha hij kijkt ook echt zielig!

Hier is het echt niet leuk meer. Buitenritten moet je echt vroeg in de ochtend doen, anders ben je gewoon een schietschijf.
Ik ben er vaak in de avond ivm stage, dus zelfs een rondje na het rijden is al niet te doen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:03

Gisteren ook 1e dazen gespot. Ik vond het nog meevallen. Fingers crossed dat dit zo blijft. Vorig jaar geregeld binnen moeten rijden omdat het te erg was. Daar is niks aan :+

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:06

De mijne staan precies bij allemaal van die bospaadjes met 100 soort bomen, dus hier is het wel een dazen hemel :+.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:19

MissYvette4u schreef:
Yess het is alweer raak; ik heb gisteren een sneaky aanval meegemaakt |(
Had een rondje bos gewandeld met onze hond. Bij de auto werd de hond aangevallen door het leken grote muggen. Bij mij was niks. Tot ik in de auto zat en ineens overal jeuk voelde -O- het rare is dat het muggen leken maar van muggenbeten krijg ik niet zulke joekels van bulten zoals ik die van dazen krijg, en het zijn echt 6 joekelbulten %) :? word nu dus gek van de jeuk |o

neem anders even een pilletje tegen allergie (als je er tegen kunt)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:35

Afbeelding


Iemand hier ervaring mee?
De beschrijving van het product;

insecticide tegen dazen, vliegen, muggen, etc.
voor dieren (paarden)
gebruiksklare spray
werkt tot 3 dagen lang
dosering per dier ca. 12 ml
Het hoogwaardige natuurpyrethrum is zo effectief dankzij het onmiddellijk knock down effect en kill effect. Een snelle werking is gegarandeerd en er zijn geen gevallen van resistentie tegen deze natuurlijke stof bekend. Objecten die met pyrethrum behandeld zijn, zijn erg afschrikwekkend voor insecten en worden door hen vermeden. tegelijkertijd worden schadelijke insecten uit hun schuilplaats verdreven en kunnen daardoor direct door de spray bestreden worden. Pyrethrum kan wetenschappelijk zonder gevaar gebruikt worden voor mens en dier (warmbloedigen) en is niet schadelijk voor de natuur en voedselketen. .

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:11

Ik gebruik de Tri TEC van farnam.
Het is FEI approved.
Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, bestel het in uk.
Het werkt super!!!
Spray mezelf er ook mee tijdens bosrit.
Werkt ook voor langere tijd.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:25

Ik wordt zelfs thuis aangevallen door dazen. Als het mooi zonnig weer is en ik kom terug van m'n werk dan vallen ze eerst m'n auto aan, zodra ik de deur open doen vliegen ze naar binnen... Dan probeer ik naar de voordeur te lopen en vliegen die krengen me achterna en botsen tegen de voordeur en als ik niet uit kijk vliegen ze mee naar binnen, heb er al een paar moeten vangen in huis.

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:34

Es_ther schreef:
Haha hij kijkt ook echt zielig!

Hier is het echt niet leuk meer. Buitenritten moet je echt vroeg in de ochtend doen, anders ben je gewoon een schietschijf.
Ik ben er vaak in de avond ivm stage, dus zelfs een rondje na het rijden is al niet te doen..

Ze vond het ook echt niet grappig maarja peh gehad

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:30

Wat wil ze liever? In zo’n deken of de dazen om je Heen hebben vliegen en helemaal likgeprikt te worden?

Popstra
Berichten: 13759
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:02

soeboenoe schreef:
[ [url=m/Wywp33.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iemand hier ervaring mee?
De beschrijving van het product;

insecticide tegen dazen, vliegen, muggen, etc.
voor dieren (paarden)
gebruiksklare spray
werkt tot 3 dagen lang
dosering per dier ca. 12 ml
Het hoogwaardige natuurpyrethrum is zo effectief dankzij het onmiddellijk knock down effect en kill effect. Een snelle werking is gegarandeerd en er zijn geen gevallen van resistentie tegen deze natuurlijke stof bekend. Objecten die met pyrethrum behandeld zijn, zijn erg afschrikwekkend voor insecten en worden door hen vermeden. tegelijkertijd worden schadelijke insecten uit hun schuilplaats verdreven en kunnen daardoor direct door de spray bestreden worden. Pyrethrum kan wetenschappelijk zonder gevaar gebruikt worden voor mens en dier (warmbloedigen) en is niet schadelijk voor de natuur en voedselketen. .
wellicht het een uurtje werkt zolang je paard stil staat maar Dazen komen op warmte af. Daar helpt geen spray tegen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:39

Nibbit schreef:
Ik rij momenteel met vliegen uitrijdeken, de enige optie om nog wat van de training te kunnen maken.

Wel een nadeel; ze kunnen t paard dan niet bijten maar mij wel..


Hier ook standaard de deken op. Gelukkig heb ik er ook geen last van. Ik heb een zebra print deken en dat werkt bij ons echt goed. In het bos weinig last en ook met bakwerk geen last.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:51

Ik kom ook even meepraten over de vervelende vliegers. Wat een ramp, je kan niets doen of er hangt een zwerm dazen om je heen. Dit jaar reageer ik er ook wat allergischer op en worden het giga bulten. Zelfs als mijn paard een deken met hoofdkap opheeft wordt ze lek geprikt. Ze heeft dan overal bloedstraaltje. Ik heb het opgegeven en ga morgen maar naar de manege om binnen te rijden.
Ook heeft ze erg last van de paardenluisvlieg ondanks ik haar insmeer met vaseline, echt heel zielig. Mijn Andere pony vindt die vlieg trouwens niet zo’n ramp en reageerde er haast niet op. Van mij mag de herfst beginnen :o
Sorry ik moest het even van me af mopperen :D

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:05

Heb even geteld. 13 dazenbulten op mijn benen erbij gekregen, plus de 9 die ik al had, afgelopen donderdag. Mijn benen vergaan van de jeuk :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:08

Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om zelf gestoken te worden? In al die tientallen jaren dat ik rijd is me dat nog nooit gebeurd. Ik voel ze altijd meteen en mep ze plat }>

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:58

Ik ben ook nog niet gestoken, mijn paard wel.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:43

SusanH schreef:
Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om zelf gestoken te worden? In al die tientallen jaren dat ik rijd is me dat nog nooit gebeurd. Ik voel ze altijd meteen en mep ze plat }>

Ik heb dat altijd gehad. Ook met muggen.

En ja, ik voelde ze prikken, dus ik sloeg ze meteen plat. Maar als ze op je broek zitten voel je ze niet totdat ze je echt prikken. En van dat prikken krijg ik al bulten. Als ze echt te kans krijgen om te gaan zuigen, dan krijg ik van die grote plakkaten overal. Die zijn Nog veel erger dan de bulten.

Ik heb gewoon lekker bloed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:57

Popstra schreef:
soeboenoe schreef:
[ [url=m/Wywp33.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iemand hier ervaring mee?
De beschrijving van het product;

insecticide tegen dazen, vliegen, muggen, etc.
voor dieren (paarden)
gebruiksklare spray
werkt tot 3 dagen lang
dosering per dier ca. 12 ml
Het hoogwaardige natuurpyrethrum is zo effectief dankzij het onmiddellijk knock down effect en kill effect. Een snelle werking is gegarandeerd en er zijn geen gevallen van resistentie tegen deze natuurlijke stof bekend. Objecten die met pyrethrum behandeld zijn, zijn erg afschrikwekkend voor insecten en worden door hen vermeden. tegelijkertijd worden schadelijke insecten uit hun schuilplaats verdreven en kunnen daardoor direct door de spray bestreden worden. Pyrethrum kan wetenschappelijk zonder gevaar gebruikt worden voor mens en dier (warmbloedigen) en is niet schadelijk voor de natuur en voedselketen. .
wellicht het een uurtje werkt zolang je paard stil staat maar Dazen komen op warmte af. Daar helpt geen spray tegen.


Lijkt me ongeveer hetzelfde als veerust. Dat werkt wel iets langer dan een uurtje.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:06

Ik moet helaas mijn paard ook weer inpakken in een dekentje om te kunnen rijden.
Bij de boerderij valt het nog mee met die vervelende beesten, maar in het bos is het niet grappig meer.
Helaas heb ik geen rijbak bij de boerderij, dus mijn enige optie is buiten rijden.
"Voordeel" voor mij is dat de dazen niet zo gecharmeerd zijn van mij (muggen helaas heel erg) en dus alleen voor mijn paard gaan.
Arm dier. Dus ik help haar tijdens het rijden regelmatig van die prik-etters af... }:)

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:04

Misschien een domme vraag, maar hou je aan een dazensteek een vlek over? Ik heb er geen bult/verdikking meer zitten, maar het is wel helemaal verkleurd.