Scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 21:54

Hallo.
Ik heb een vraag, ik heb een pony van bijna 25 jaar die nog actief is qua rijden etc. Ze heeft de hele winter dekens op gehad maar ondanks dat heeft ze een wintervacht gekregen. Maar nu zit ik in juni en heeft ze nog steeds een dikke vacht, ze verhaart ook totaal niet. Ze heeft ook last van haar dikke vacht, na nog geen 10 minuten longeren zweet ze al..
Ook geef ik haar lijnzaad olie bij maar ook dit helpt niet bij haar vacht, daarom wil ik haar gaan scheren om haar een beetje te helpen. Het lijkt me niet fijn om een dikke jas aan te hebben terwijl de temperaturen hier behoorlijk hoog zijn soms en benauwd is.

Dat ze geen mooi zomervachtje krijgt ben ik me bewust van.

Ik ben er bijna zeker van dat ik haar laat scheren maar wou toch jullie mening horen.

foto
Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:00

Ik zou haar lekker scheren :) Wordt vaker in het voorjaar gedaan bij paarden die slecht verharen

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:04

Heb je haar wel eens een vitamine spuit gegeven. Wil wel eens helpen om makkelijker te verharen.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:06

ik zou haar nu scheren en in september bloed af nemen en laten testen op cushing. in de maand sept, is de beste maand op het te testen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:50