Vliegenmasker gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tara_13

Berichten: 756
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:21

Ik heb de Cashel Crusader. Mijn paard is erg kieskeurig met vliegenmasker, maar deze heeft ze nog geen een keer afgedaan!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:34

Ik heb ook de field relief mask va de paardendrogist. Bevalt tot nu toe prima al wordt deze af en toe door zijn wedegenootje alsnog eraf getrokken....maar goed, dat ligt niet aan het masker zelf.

Anoniem

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:30

Hoe valt dat masker? De field reliëf?

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:39

tylando schreef:
[ [url=m/vTyTcz.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qIQxJh.png]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik van cashel



Ik heb de bovenste super fijn Ding nu voor het tweede seizoen dag en nacht om en ziet er nog als nieuw uit wel vies natuurlijk maar verder geen gebruikssporen

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 21:59

Wow wat gaan jullie hard met de reacties. Ontzettend bedankt!!! Ik ga alle genoemde maskers even op mijn gemak bekijken.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:12


HarmonieC
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:33

Ik vind de "Supermask" van Farnam erg fijn! Te koop o.a. bij de paardendrogist en dochorse. de Rambo hebben we ook en krijgt ons paard inderdaad af. De supermask is stevig genoeg en staat goed van de ogen af (met maskers met fijnere soepelere maasstof heb je risico op plakken aan de ogen, ja is echt gebeurt bij een paard bij mij op stal).

Edit: hij is er ook in een variant met oren. Helaas niet bij de bovenstaande winkels. Even googlen dus.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 22:42

Sjolvir schreef:
[ [url=m/PrEONk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fRdWmG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meteen maar weer 2 besteld... zucht... sloperds.
Dit waren de vliegen in de wei gisteren, dus al weer enorm.
En had haar hier dus net!! Als in net de wei in gezet... zucht.


Zo herkenbaar! Zo trof ik mijn paard vanmiddag aan....met dikke ogen en vieze vliegen overal:

Afbeelding

De Rambo vond ik erg mooi (ookal zag mijn paard eruit alsof hij was omgeschoold naar imker :') )


Afbeelding

En leuk hoor die vliegenfrontriemen....handig ook, onderaan dat hoofd _O-


Afbeelding

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:56

Ik heb een speciaal losbreekhalster gekocht (met klittenband dat los schiet bij grote druk) om icm het vliegenmasker te gebruiken. Dat is de enige manier om het masker op te houden in de zomer. Werkt echt prima!

MarliesV

Berichten: 15229
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:35

Ik heb de Rambo gehad maar die van mij schuurt haar voorpluk met het harde plastic stukje wat er in zit, dus alles kapot, pony en kap. Daarnaast zet ze de rand van het masker achter haar oren onder de waterbak en trekt hem zo af.

Heb nu deze:
https://www.divoza.com/nl/pagony-fine-vliegenmasker

Wel met een neusnetje maar verder voldoet deze aan je eisen.

Bij mij was het grootste probleem ook dat ze haar oren kapot heeft. Deze heeft echt stoffen oren ipv van dat dunne materiaal wat elke keer direct kapot gaat.

Bevalt dus super, gaat regelmatig gewoon op 60 graden in de wasmachine na een nacht weken in de Vanish en is dan weer als nieuw.

Mevy

Berichten: 53
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:26

heeft iemand een fotootje hoe je een vliegenfrontriem invlecht in de voorpluk?

ik heb een vliegenfrontriem met oortjes en keelriem gekocht, maar beide paarden hebben hem in mum van tijd ondersteboven om hun nek hangen :+

vliegenkap van Rambo werkt bij mij ook goed, maar omdat ik de halsters af wil hebben in de wei is het vervelend om in de wei éérst het halster af te doen en dan de kap op.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:29

MarliesV schreef:
Ik heb de Rambo gehad maar die van mij schuurt haar voorpluk met het harde plastic stukje wat er in zit, dus alles kapot, pony en kap. Daarnaast zet ze de rand van het masker achter haar oren onder de waterbak en trekt hem zo af.

Heb nu deze:
https://www.divoza.com/nl/pagony-fine-vliegenmasker

Wel met een neusnetje maar verder voldoet deze aan je eisen.

Bij mij was het grootste probleem ook dat ze haar oren kapot heeft. Deze heeft echt stoffen oren ipv van dat dunne materiaal wat elke keer direct kapot gaat.

Bevalt dus super, gaat regelmatig gewoon op 60 graden in de wasmachine na een nacht weken in de Vanish en is dan weer als nieuw.


Deze heb ik ook maar die heeft mijn pony elke dag af, het klittenband zit dan nog vast en ook met halster eroverheen werkt het niet.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:41

Ik heb een fries met een normaal gebouwd hoofd, van de field relief heb ik maat L. Ik heb L en XL besteld en gewoon gekeken welke het beste past, dat was dus duidelijk de L terwijl hij van de Harry's Horse altijd de XL had.

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:43

Ik zweer bij field relief. UV werend, ideaal voor mijn maanblinde pony. Ook nooit af of stuk. Valt heel mooi
Afbeelding

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:20

Hee Nina, ik zit met dezelfde vraag dus kom toevallig je topic tegen en herken Bliz :P

Vraagje over de Field Relief, ik lees hier veel goede reacties. Hoe is dit masker met regen? Ik ben altijd zo bang dat mijn pony niks meer ziet met vliegenmasker in een regenbui :( Of maak ik me zorgen om niks?

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:26

Ik heb de Cashel Crusader, enige die ze tot nu toe om lijkt te laten ipv telkens af weet te krijgen..

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:49

Mloes schreef:
Hee Nina, ik zit met dezelfde vraag dus kom toevallig je topic tegen en herken Bliz :P

Vraagje over de Field Relief, ik lees hier veel goede reacties. Hoe is dit masker met regen? Ik ben altijd zo bang dat mijn pony niks meer ziet met vliegenmasker in een regenbui :( Of maak ik me zorgen om niks?

Ik doe geen vliegenkap op als het regent. Lijkt mij ook niet zo goed :=

Anoniem

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:05

Mij overkomt t weleens, pony staat 24/7 buiten.
Heeft sinds gisteren z'n mio kap weer op maar die krijgt ie alsmaar af...

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:57

Tsja, als het regent wordt het nat, zo zij het. Ik laat het dus wel op, want na regen komt de zon en ook weer een hele lading vliegen en ben ik dus of de hele tijd op en neer aan het rennen of ik kan niet meer van huis ivm mogelijke regen...
Overdag als hij buitenstaat (van 9 tot 23 uur) heeft hij zijn masker op.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 14:38

Mloes schreef:
Hee Nina, ik zit met dezelfde vraag dus kom toevallig je topic tegen en herken Bliz :P

Vraagje over de Field Relief, ik lees hier veel goede reacties. Hoe is dit masker met regen? Ik ben altijd zo bang dat mijn pony niks meer ziet met vliegenmasker in een regenbui :( Of maak ik me zorgen om niks?


Hey Marloes, gezellig hier! :D
Ik denk dat ik de LeMieux ga proberen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:46

De lemieux is prachtig om te zien. Maar ik heb de field relief tot volle tevredenheid. Blijft zitten als een huis en geen ontstoken ogen meer. Hoeft ook niet in combinatie met halster, gaat achter de oren en om de kaak met klitteband.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:02

Ik heb ook de Cashel Crusader, dit is het tweede seizoen dat ze hem op heeft en ik ben super tevreden. Deze zijn ook 70% UV werend.
Nu heeft ze een halster er over, maar vorig jaar niet en toen bleef het ook super zitten.
Ik heb net toevallig een nieuwe besteld voor erbij, met oren en een leuk kleurtje :D

Zoals je ziet, al veel vliegen op de wei :oo
Afbeelding

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:06

dieseltje schreef:
Tsja, als het regent wordt het nat, zo zij het. Ik laat het dus wel op, want na regen komt de zon en ook weer een hele lading vliegen en ben ik dus of de hele tijd op en neer aan het rennen of ik kan niet meer van huis ivm mogelijke regen...
Overdag als hij buitenstaat (van 9 tot 23 uur) heeft hij zijn masker op.


Ja helemaal eens. Hoor / lees echter wel eens van die horror verhalen over verblinde paarden die in paniek raken omdat ze door de regen niet meer door het masker kunnen kijken :( Nu paniekt mijn oude pony niet zo snel, maar vind het idee dat ze niet meer goed kan kijken door het masker niet heel fijn. Maar misschien lees ik teveel horror verhalen hoor :Y)

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:13

Die van cashel blijft geen water opliggen loopt eraf ideaal ding!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:04

Klopt... mijne heeft de cashel ook op met regen!. Loopt er idd zo van af het water.