Vliegenmasker gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 01:53

Ze zaten nog om :) Alleen de merrie werkt 1 oor eruit.

Die van de shet had ik al jaren voor hem en voorheen alleen mee gereden ( gemend in zijn geval ) maar hij is veel te groot?? Is een maatje S. Heb erin geknipt voor zijn maanpluk, dus kan ik niet meer verkopen helaas. Ga hem proberen wat korter te maken ofzo.

Sjolvir, ja die shet heeft echt van dat soort haar ook dat zo rechtop blijft staan als je het er doorheen trekt, hahahaha Ik heb zijn masker nu thuis en dan vind ik het wel fijn dat hij zo een pluk heeft. Beschermt hem toch iets tegen de rotbeestjes.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:31

Jessica_R schreef:
Myca schreef:
Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als er een vlieg onder het masker komt. Raken ze dan niet in paniek? Kan zo'n vlieg er dan nog wel uit? Anders werkt het juist averechts.


Ik ben me ook aan het oriënteren voor een vliegenmasker en vroeg me precies hetzelfde af... >;) Heb op een vorige stal dus een keer een paard gezien die helemaal koekoek werd omdat er een vlieg in zn halsstuk was gevlogen.. Kan je nagaan in zo'n masker! Geen idee ook hoe groot de kans ik dat dit gebeurd. Maar onder de kaak bijvoorbeeld, zal altijd een opening zijn!


Ik vond een geplette vlieg aan de binnenkant van het graasmasker.
Zo te zien hoef ik me geen zorgen te maken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:57

Nou de rambo maskers die ik zondagavond bij de horsefitshop had besteld zijn net binnengekomen, met een kortingscode, en naast de factuur ook een formulier voor als je wil ruilen. En een leuk handgeschreven briefje waarin je veel plezier met je bestelling word gewenst. Dat is iig al top! Zeker dat ruilen, niets is zo erg als bedrijven die daar moeilijk over doen terwijl je vaak gewoon in je recht staat.
Nu nog hopen dat ik de juiste maten heb besteld. Ga snel passen. :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:18

Die van mij heeft zijn goedkope tijdelijke masker ook om kunnen houden en mijn cashel zou morgen aankomen.
Meteen voor onze 2 minishetten ook zo'n goedkoop ding gaan halen en ze lijken er blij mee te zijn :)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:22

Myca schreef:
Ik vond een geplette vlieg aan de binnenkant van het graasmasker.
Zo te zien hoef ik me geen zorgen te maken.


Hahaha toppie! Ga er ook maar is een bestellen. Weides liggen tussen de volkstuintjes dus veel vliegen bij ons helaas!

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:17

Ik zag dat sommige hier een Le Mieux masker hebben..
Welke maat hebben jullie genomen? Zit te twijfelen tussen een L of XL. Halster heeft hij altijd maat full.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:40

Jessica_R schreef:
Myca schreef:
Ik vond een geplette vlieg aan de binnenkant van het graasmasker.
Zo te zien hoef ik me geen zorgen te maken.


Hahaha toppie! Ga er ook maar is een bestellen. Weides liggen tussen de volkstuintjes dus veel vliegen bij ons helaas!


Vandaag zag ik hoe mijn paard het doet. Er zat blijkbaar een vlieg onder zijn masker.
Eerst schudde hij even met zijn hoofd, toen ging resoluut zijn been naar voren schuurde hij zijn hoofd er tegenaan. Die vlieg kon geen kant op, hij zat helemaal vast geplet aan de binnenkant van het gaas. Toen ik hem er uit wilde peuteren zag ik dat er nog een dooie vlieg in vast zat.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:59

Die van mij zijn nu allemaal voorzien, het is toch niet dat dat te warm wordt er onderin hé? Omdat ik zwarte maskers heb

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:03

Ik kwam eentje op Facebook tegen, zat vast aan een soort halster, zal eens kijken of ik hem kan vinden

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:05

Granoek schreef:
Die van mij zijn nu allemaal voorzien, het is toch niet dat dat te warm wordt er onderin hé? Omdat ik zwarte maskers heb


Die van mij hebben gedeeltelijk zwarte maskers en zweten nu het 30 graden is flink, maar zonder is geen optie.

De komende weken maar eens kijken of ik ergens voor een redelijke prijs een Cashel of Rambo in cob op de kop kan tikken want Diva heeft een oude van kim om en daar heeft ze de oren af getrokken :')

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:11


Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:18


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:48

liss schreef:
https://mayfair-ruitersport.nl/Paard/pa ... egenmasker

Deze lijkt mij ideaal voor paarden die ze afdoen


Deze lag bij het paard van de buren binnen een halve dag af. Dan krijgt mijn hoedini hem in 1 minuut af :')

Daarnaast erg veel ruimte tussen de ogen en het masker waar vliegen makkelijk in vliegen.

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:46

En voor bijna alle maskers geld.. Goed strak dichtdoen anders gaan ze zeker af.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:05

Ik zag dat hier een aantal mensen het Rambo masker hebben.
Wat is jullie ervaring met de maat? EJ heeft tot morgen 20% korting op maskers en als het paardje wat ik op het oog heb goed gekeurd wordt dan zou het fijn zijn als het een 10tje scheelt.

Het is een PRE met in mijn ogen niet echt een groot hoofd. Hij draagt een full hoofdstel van Rossner, maar er zijn vrij weinig gaatjes over aan de bovenkant. Volgens mij kan die maar 1 of 2 gaatjes korter.

Moet ik dan een Cob of Full bestellen? -O-

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:09

KellyR schreef:
Ik zag dat hier een aantal mensen het Rambo masker hebben.
Wat is jullie ervaring met de maat? EJ heeft tot morgen 20% korting op maskers en als het paardje wat ik op het oog heb goed gekeurd wordt dan zou het fijn zijn als het een 10tje scheelt.

Het is een PRE met in mijn ogen niet echt een groot hoofd. Hij draagt een full hoofdstel van Rossner, maar er zijn vrij weinig gaatjes over aan de bovenkant. Volgens mij kan die maar 1 of 2 gaatjes korter.

Moet ik dan een Cob of Full bestellen? -O-



Voor mijn pre was full te groot
Maar die heeft ook een tussen maat tussen cob en full

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:26

Mijn beide pres passen de cob en die kan ruimer gezet maar niet krapper bij hun.

Vind het een heerlijk ding maar vind 40 euro voor een vliegenmasker te zot. Baal zo verschrikkelijk dat ik er niet meer dan 1 heb besteld toen ze 25 euro waren 2 jaar terug :+

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:30

Vliegenmasker van kentucky is echt super super fijn

Gaat met ritsje dicht, kunnen geen vliegen tussen komen. Enorm ruim bij dr ogen mijn paard is er heel blij mee

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:03

CeruttiZ schreef:
Ik zag dat sommige hier een Le Mieux masker hebben..
Welke maat hebben jullie genomen? Zit te twijfelen tussen een L of XL. Halster heeft hij altijd maat full.


Ik ben hier ook naar aan het kijken. Hoewel ik erg tevreden ben over mijn Rambo (met hoepel erin) vind ik het zo'n enorm ding. Zoek wel een met voldoende ruimte bij de ogen, het gemiddelde masker heeft daar onvoldoende ruimte bij m'n paard.

Maat is altijd weer lastig dan.

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:21

salamaleque schreef:
CeruttiZ schreef:
Ik zag dat sommige hier een Le Mieux masker hebben..
Welke maat hebben jullie genomen? Zit te twijfelen tussen een L of XL. Halster heeft hij altijd maat full.


Ik ben hier ook naar aan het kijken. Hoewel ik erg tevreden ben over mijn Rambo (met hoepel erin) vind ik het zo'n enorm ding. Zoek wel een met voldoende ruimte bij de ogen, het gemiddelde masker heeft daar onvoldoende ruimte bij m'n paard.

Maat is altijd weer lastig dan.



Dan is vliegenkap van kentucky echt wat voor je, Google maar eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:23

Ik vind die van lemieux ook mooi.
Werkt dat fijn die voorpluk door t gat halen?
Krijg je dan geen uitvallende haren?
( ik wil zonder oren... die is moeilijk te vinden... heb maat cob normaal)

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:02

Ik heb sinds kort dit masker ! Heel fijn , afritsbare neus en fleecerandjes met een fleecebontrandje aan de bovenkant tegen het schuren. Ik vind ook de stoffe oren heel fijn omdat ze met gaas vaak toch wat stijver zijn . 2 klitebandsluitingen met elastine en een gat voor de maantop

https://m.kramer.nl/vliegenmasker-2-in- ... &ci=257183

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:17

Hier bevallen de HH's nog steeds goed. Ze blijven goed zitten. Ik vind de ruimte bij de ogen iets te weinig, maar ze lijken er geen last van te hebben.

De 2 lycra dingen, zitten ook prima. Ik snap alleen niet dat die van de shet te groot is. Heb ze toen gekocht voor het rijden in het bos en toen nooit gemerkt. Heb hem nu kleiner gemaakt, maar de oren zijn mega groot.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:22

De cashel is hier te groot en krijgt hij dus af.
Komt nog bij dat meneer besloten heeft zich niet meer te laten vangen en ik de oude dus niet meer aan krijg :+ Dan wou je toch dat je een shetlander had ofzo, ipv eentje die denkt dat hij nu al 900kg weegt.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:37

Lycra heb ik ooit geprobeerd maar die gleed af en een maat kleiner gaf binnen een dag wonden boven de ogen dus daar begin ik niet meer aan.