Nu nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:59

Ik zit echt onwijs te stuntelen met de dikke teddyberenvacht van mijn merrie.
In september 2016 heb ik haar gekocht, ze was alleen zadel- en verkeersmak en sinds februari hebben we een goed passend zadel en zijn de verdere trainingen dus begonnen.

Echter merk ik dat ze heel erg last heeft van haar dikke vacht. Na 10 minuutjes draven is ze echt klets- en kletsnat van het zweet en heeft ze het onwijs warm waardoor ze ook naarmate de training steeds minder voorwaarts is. Ze is dan gewoon echt 'op'.

Ik ben druk bezig met poetsen om zoveel mogelijk haren eruit te krijgen maar wil ook niet haar vacht beschadigen. Ik werk momenteel met een poetssteentje, ijzeren zweetmes, verharingsborstel van HORKA, ijzeren ros.

Enige optie die dan in me naar bovenkomt is scheren. Maar kan dat nu nog wel? Ivm de zomervacht die eronder zit. Het lijkt me dat ik dan nu ook nog met dekens in de weer moet aangezien het momenteel qua temperatuur erg twijfelachtig is.

Wat zouden jullie mij aanraden?

CaptainJS

Re: Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:03

Ik zou gewoon gaan scheren

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:07

Je kan prima nu nog scheren ;)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:09

Je kan ook alleen haar luchtpijp/borst scheren om te proberen. De rest kan je dan altijd nog doen als dat nodig blijkt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:10

Je kan ook een opzetstuk erop zetten zodat je de zomervacht niet meescheert

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:14

Ik zou even haar borst en buik uitscheren, zit je niet met dekens, geen problemen met de waterdichtheid van de vacht en vaak wel dat beetje extra lucht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:14