Mijn haflinger is in oktober verhuisd naar een groepsstalling. Echt een heerlijke stalling, waar we beiden helemaal op ons plek zijn. Hij staat met 6 soortgenoten in dezelfde stokmaat, wisselend in de leeftijd van 8-18 (hij is zelf 12), verschillende karakters, het klikt goed, hij is echt een groepsdier en is helemaal opgebloeid (stond hiervoor met maar 1 ander paard)
Het enige nadeel is dat ik inmiddels 4 dekens met enorme winkelhaken heb. In eerste instantie was hij de underdog in de groep en hingen er een aantal in zijn achterste om weg te jagen. Inmiddels is hij ingeburgerd, maar spelen ze graag en hangen ook in zijn achterste.
Zijn achterste wordt bedekt door een outdoordeken omdat hij geschoren is. Ik begon met een Bucas deken, die sterk genoeg zou moeten zijn, maar nadat ik er daar 2 van heb weggegooid besloot ik maar een goedkopere variant te nemen. Hij ging toch kapot.
De huidige deken heeft het welgeteld 1,5 week gered.

Het probleem is dat zonder deken echt nog niet kan. Hij is in januari nog geschoren en ik vind het daar echt nog te koud voor. Momenteel staat hij onder een 200gr. Daarnaast moet de deken echt waterdicht zijn, omdat ze 365/24/7 buiten staan. Bovenstaande deken laat ik nog wel even op. Maar na het seizoen kan hij ook de kliko in

Het is een tijd goed gegaan. Toen hadden ze onbeperkt ruwvoer en waren ze wat rustiger. Nadeel was dat er een aantal non-stop aan het eten waren en moddervet werden. Daarom is besloten om het voerstation delen van de dag af te sluiten. Ze hebben wel altijd toegang tot stro, maar niet meer tot het rijke hooi in het voerstation. Op zich werkt het prima, ze komen weer mooi op gewicht. In de tijd dat ze niet kunnen eten wordt er gesoest, geslapen of gespeeld. Veel meer gespeeld dan voorheen. En dat is dus de oorzaak van de winkelhaken

Wat kan ik er nog aan doen? Ik heb nu 3 verschillende soorten anti-bijt geprobeerd, laatste was van Leovet. Dat hielp een paar uur, maar daarna was het weer raak. Ik heb dekens van Bucas gehad (600 en 1200 dn) en nu wat minder sterke (en goedkopere) van EJ. Ik vind het zonde om weer een deken van een behoorlijk bedrag te kopen met het risico dat hij over 1,5 week weer stuk is. Maar goed, tips voor onverwoestbare waterdichte dekens zijn welkom

Zijn er nog andere dingen waar ik aan kan denken?