Kap voor eczeemdeken maat shet. Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Kap voor eczeemdeken maat shet. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:42

Ik ben ten einde raad.
Ik heb een Shetlander van rond de meter, met een standaard maat Shetland hoofd. Geen groot hoofd, geen klein koppie, gewoon een normaal formaat. Nu heeft dit monster helaas last van zomereczeem. Hij draagt hiervoor een deken, en dat werkt bijzonder goed. Alleen voor bij de deken ben ik nog op zoek naar een passende kap.
En dat is waar de problemen beginnen.
De meeste merken verkopen wel een maat s of xs, maar daar passen zijn oren 3x in en zijn neus zit volledig verstopt in de kap. Verder zakt het deel op het voorhoofd zover naar beneden dat hij niks meer kan zien doordat het over zijn ogen zit.
Mijn vraag aan jullie is dus, welke kap kan ik voor meneer aanschaffen, waarbij ik zeker weet dat hij past?
Ik zoek een niet al te dure kap (hij overleeft het toch niet heel lang, anders wordt het wel een heel duur grapje) die dus past op een normaal Shetlandhoofd. Ook is het fijn als de kap niet los zit, maar ergens aan vastgemaakt kan worden. Anders ligt hij na 1 stoeipartij al op de grond.

Lusanne123

Re: Kap voor eczeemdeken maat shet. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:18

Ik heb zelf voor mijn mini een Boett deken en hoofdkap, zit bij hem super goed en is ook erg stevig. Ik weet alleen niet of de maat 1 (shetlander) op een 'standaard' shetten hoofd past, maar je kan desnoods weer ruilen als je deze nog niet geprobeerd hebt ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 20:37

Is die kap ook los te gebruiken op zo'n goedkope Premiere deken?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:51

Kijk eens op MiniHorseShop.

Geen idee of ze die ook los verkopen, maar toen de pensionklant een deken+kap kocht voor de mini, was die veel te groot maar paste mijn A'tje(s) wel.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:16

Heeft hij de kap echt over zijn ogen nodig? Ik heb de vliegenkap van Bucas maar die doe ik dan achterstevoren aan. Ik haal het stiksel dat normaal aan de neuskant zit los, en naai dat aan de bovenkant van de eczeemdeken zodat er ook geen gat valt net achter zijn oren.
De bucas maatjes gaan trouwens naar echt klein. Ik heb een shet van 85 cm met een redelijk normaal hoofd maar daar moet ik de xxs hebben wat niet eens de kleinste maat is.

Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:53

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 23:03

Over de ogen hoeft niet per see, maar hij heeft aanleg voor een enorme voorlok en dan is een wat groter masker dus wel handig.
Ik heb nu de 125 van Epplejeck. Qua maat lijkt die wel redelijk, alleen de oren zijn weer 2x zo groot maar dat is niet zo'n ramp. Eens zien hoe deze bevalt.