Wie weet de geschikte deken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mmvs

Wie weet de geschikte deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 11:20

Hoihoi,

Ik ben op zoek naar een winterdeken ongeveer 300 grams. De deken moet voor de schoft eindigen(dus bij de hals, geen halve hals anders gaan zn manen eraan), die van nu zit op de schoft en schuift er wat achter af entoe waardoor hij zn hele schoft kapot heeft.. het lastige is dat hij een moeilijke bouw heeft. Hij is niet zo breed gebouwd dus dekens zijn vaak of te groot vooraan of vooraan goed maar dan steekt achteraan of zn kont er onderuit of de deken gaat te ver over zn staart waardoor hij zijn deken en eigen benen helemaal er onder smeert. Als zijn kont er nog een klein beetje onderuit steekt maakt mij dan ook niet uit als hij maar geen last ervan heeft bij de schoft.

Wie kan mij helpen aan een goede deken ? Wil het liefst geen deken van boven de 100 euro omdat hij samen loopt met een jaarling en ze elkaar nog wel eens een keer grijpen.

Scum

Re: Wie weet de geschikte deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:55

Wat jij beschrijft klinkt wel als de deken die ik nu heb. Dat is een QHP deken, was 94,95
Hij eindigt voor de schoft en hij ligt ook op een paard dat niet zo breed is. Voorheen had ik altijd HH of BR, die liggen wat meer naar achteren heb ik het idee.
Maar QHP zal vast ook wel meerdere modellen hebben die allemaal anders gesneden zijn.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:03

Waldhausen werkt hier goed. Of horseware

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:57

Scum schreef:
Wat jij beschrijft klinkt wel als de deken die ik nu heb. Dat is een QHP deken, was 94,95
Hij eindigt voor de schoft en hij ligt ook op een paard dat niet zo breed is. Voorheen had ik altijd HH of BR, die liggen wat meer naar achteren heb ik het idee.
Maar QHP zal vast ook wel meerdere modellen hebben die allemaal anders gesneden zijn.

welk type QHP heb je nu?

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:58

Love_Mirra schreef:
Waldhausen werkt hier goed. Of horseware

Waldhausen zag ik ook maar nooit iemand daar over gehoord dus durfde het nog niet aan zo te bestellen haha. Maar klinkt dan toch wel goed.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:08

Waldhausen ook tevreden van. Na enkele hele dure dekens (Bucas, Rambo) geprobeerd te hebben die allen niet volledig goed op mijn paard lagen, ga ik haar volgend jaar weer de Waldhausen opleggen. Ik heb ze in de aanbieding bij Outlet ruitersport voor 50 het stuk gekocht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:51

Goede vraag. Ik heb het kaartje eraf getroken en op internet kan ik dezelfde niet vinden...

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:59

Nika dekens zijn wat korter van model in mijn ervaring. Dus niet van die lange jurken. en ze zijn niet duur.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:03

Walhausen is veel te ruim uitgesneden aan de borst voor mijn EV waardoor de dekens achter de schoft komen te liggen en schuren op de borst/schouder.

Hier alleen nog Horseware dekens.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:17

Misschien kan je via marktplaats een TRUST deken op de kop tikken voor weinig. Die heeft een tunnel bij de schoft. Echt een ideale deken!

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:03

Ik ga ze morgen op de laptop allemaal eens opzoeken. Volgens mn moeder kan ik beter volgenu winter nieuwe deken kopen. Ik wissel nu steeds met Hoe strak ik de dekensluiting bij de borst doe zodat er niet teveel druk op de schoft komt en niet teveel schuurt vooraan bij de hals wat opzichte goed gaat nu maar zn schoft is al kapot. maar een hele winter is dat niet te doen. Dus nu maar goed kijken en dan of in de sale proberen goede van hier op de kop te tikken of volgens winter mooie aanbieding pakken maar dan weet ik vast welke dekens kanshebbers zijn !

SophieKn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:40

Ik heb er een van epplejeck,ideaal
Mijn paard had eerst last van schuurplekken door de dekens, heb daar een "paardenbh" voor aangeschaft, werkt goed :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:56

Hier ook horseware, nooit meer gehad dat hij achterop de schoft lag.

Bij bucas ook niet overigens

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:48

mmvs schreef:
Ik ga ze morgen op de laptop allemaal eens opzoeken. Volgens mn moeder kan ik beter volgenu winter nieuwe deken kopen. Ik wissel nu steeds met Hoe strak ik de dekensluiting bij de borst doe zodat er niet teveel druk op de schoft komt en niet teveel schuurt vooraan bij de hals wat opzichte goed gaat nu maar zn schoft is al kapot. maar een hele winter is dat niet te doen. Dus nu maar goed kijken en dan of in de sale proberen goede van hier op de kop te tikken of volgens winter mooie aanbieding pakken maar dan weet ik vast welke dekens kanshebbers zijn !

Er komen vast nog wel "opruimings acties" van de winter dekens bij diverse winkels. Ik zou eht in de gaten houden

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:49

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:21

Voor paarden met een kapotte schoft, absoluut een trust deken! Maar die zijn fors boven je budget van 100 euro.. maar wellicht 2e hands op mp wat hier al eerder geopperd werd.. dan ben je er gelijk vanaf..

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:47

ik maak standaard bij elke deken een "kussentje" bij de schoft als extra bescherming. want dat kleine bontje wat er altijd op zit doet niks tegen druk of schuren.
ik maak dit van de witte onderlappen voor bandages. 1 keer dubbel doen en dan vastmaken. nooit problemen met te veel druk of schoft kapot.

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:16

Er was een btw vrij weekend bij de ruitersportzaak bij ons in het dorp. Dus daar heb ik een deken gevonden. Soort van halve hals maar hoge loop splitten zodat er niks drukt op de schoft en schuurt bij de borst en een wat andere borstsluiting dan normaal. Nu een paar dagen in gebruik en het lijkt goed. Gelukkig ! Wel maar 240 grams maar hadden gelukkig nog een onderdeken liggen in de goede maat. Schoft lijkt ook langzaam te herstellen. Blij mee!