Bucas power turnout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliexd28

Bucas power turnout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 14:08

Hoihoi,

Ik heb voor de winter de Bucas Power Turnout (Big Neck) aangeschaft voor mijn Fries paardje. Ik heb dus niet de 'extra' , mijn paard is namelijk niet geschoren. Hij heeft wel al de hele winter periode een deken op gehad dus echt een dikke vacht heeft hij niet. Nu wordt er dus gezegd dat het deken op kan bij temperaturen tussen -10 en +16 graden. Ik vraag me echt af of het deken wel warm genoeg is als het gaat vriezen? Het is namelijk zo'n dun deken... Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit deken? En als het te koud zou zijn, watvoor onderdeken kan ik er dan onder doen?

Ik hoor t graag!

Groetjes Nathalie

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:07

Toevallig heb ik net een deken aangeschaft,gisteren opgedaan ,maar ze voelde niet comfortabel warm aan.
Even weer goed gelezen en deze deken vergelijk je met een 200 gram,Ik vind hem nu te koud,dus maar een andere op gedaan.
Je moet er geen andere deken op of onder doen want dan haal je de werking weg.
Ik doe hem enkel nog op tot 0 graden.
Hij zit perfect verder.
Mijn paard is niet geschoren,en staat van s ochtends 8 tot ong twee uur buiten.

Liess__

Re: Bucas power turnout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:09

Ik heb wel de extra.

Je kan speciale onderdekens bestellen welke je ook kan vast maken aan de binnenkant. Ze hebben geloof ik dezelfde voering als de deken

Nathaliexd28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 00:33

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb me verder laten informeren en ben nu uitgekomen op de select quilt die ik als onderdeken kan gebruiken. Daar zit ook zo'n stay dry systeem in dus die werking blijft in ieder geval :) Deze kan ik dan eronder doen als het echt gaat vriezen, boven 0 doe ik hem gewoon op zonder onderdeken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:26

Nathaliexd28 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb me verder laten informeren en ben nu uitgekomen op de select quilt die ik als onderdeken kan gebruiken. Daar zit ook zo'n stay dry systeem in dus die werking blijft in ieder geval :) Deze kan ik dan eronder doen als het echt gaat vriezen, boven 0 doe ik hem gewoon op zonder onderdeken.

Hou er wel rekening mee dat de select onderdekens anders vallen.

Aan de recensies te lezen nemen sommige een maat groter dan de bovendeken.
Ik heb de select cooler gekocht en die valt zeker een maat smaller bij mijn paard dan de power of de smartex serie.

Qwa onderdeken zou je ook nog kunnen kijken voor de multi power onderdeken.
De combi is vaak nog wel te koop maar wie weet kun je de onderdeken nog ergens score
Normale:
http://hypostore.nl/bucas-multi-power-s ... deken.html

Big neck:
http://hypostore.nl/bucas-multi-power-b ... deken.html

http://www.bucaspaardendekens.nl/index. ... t&Itemid=1

Qwa prijs duurder als de select maar qwa pasvorm komen ze volgens mij beter overeen

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:39

Ik gebruik de power Turnhout al 3 jaar voor mijn kwpn merrie. Het deken voelt dun aan, maar mijn paard blijft er wel degelijk warm onder! Ik heb ook een bucas freedom 300gr., maar onder de power Turnhout voelt ze toch echt warmer. Bij aanschaf van de power Turnhout heb ik contact gehad met bucas. Zij gaven aan dat het te vergelijken is met 300gr zonder zon en 350-400 met zon. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Mijn merrie is echt een koukleum, maar met deze deken weinig last. Ik heb er ook een bijbehorende hals bij gekocht. Mijn paard staat minimaal 8uur per dag buiten en is heel dun in haar vacht. Raar dat er zoveel wisselende reacties over zijn. In mijn ogen is het echt een goed en warm deken!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:44

Hier ook een powerturnout en paard is er altijd warm onder ook met dit koude weer en heeft ook zeker geen dikke vacht. Ze staat 24/7 buiten met schuilstal en deze deken is echt genoeg

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:02

De powerturnout staat gelijk aan tweehonderd gram.
De extra aan 300 gram

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:15

Ik heb deze deken ook met de bijpassende onderdeken en ik doe er ook zonodig de rambo liners in verschillende diktes onder. Blijft prima zitten en de werking van de deken gaat niet verloren hoor.

Nathaliexd28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 19:55

Oh bedankt voor alle reacties weer!! Vind het idd heel lastig omdat er zoveel verschillende ervaringen over zijn.. Maar om van jullie te horen dat ze er altijd warm onder zijn klinkt erg positief!

En bedankt @JenniferU voor je tip. Ik wist niet dat je het onderdeken ook apart kon bestellen o: ik ga ernaar kijken!

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:04

Ik heb er ook eentje bij mijn oudje. Ideaal vind hem hem. Ze heeft het nu ook totaal niet koud. Het liefst kruip ik er zelf onder :+ . Ze is verder niet geschoten.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:15

Naar wat ik begreep gaat de deken ook niet tot -10 maar tot 0. In ieder geval doe ik er ook een onderdeken onder of een andere deken als het gaat vriezen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:30

Het deken gaat tot -10. Bij een niet geschoren paard (zoals de onze) en deze temperaturen ga ik er wel vanuit dat het deken warm genoeg is. Ons paard staat met dit deken overdag buiten, heeft het absoluut niet koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:14

Vallen deze dekens ook goed over de buik heen?
Ik wil deze deken aanschaffen voor onze haflinger en die is nogal buikig. Veel dekens zijn te kort en dan komt de buik onder de deken uit.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:48

Dit deken is best lang. Komt bij mijn kwpn van 1.63, maat 198 bijna tot aan haar knieën.

Nathaliexd28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:13

_Rataplan schreef:
Vallen deze dekens ook goed over de buik heen?
Ik wil deze deken aanschaffen voor onze haflinger en die is nogal buikig. Veel dekens zijn te kort en dan komt de buik onder de deken uit.

Naar mijn idee is het deken inderdaad vrij lang! Mijn fries heeft ook een aardige buik en het deken valt er gewoon goed overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:46

Ik heb hem inmiddels gekocht voor de haflinger en hij valt idd overde buik heen. Goede maatvoering, fijne deken.