Zoveel merken (strakke) eczeemdekens, welke nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya_Tony

Zoveel merken (strakke) eczeemdekens, welke nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:25

Hallo allemaal,

Ik heb verschillende forums gelezen over eczeemdekens. Helaas kom ik er toch nog niet echt uit. Het seizoen begint natuurlijk al weer bijna dus ook ik wil op tijd een deken hebben. Toen ik mijn paard kreeg heb ik een Rambo sweet itch hoody erbij gekregen. De deken hield het niet heel lang vol vandaar dat ik nu graag een andere wil proberen.

Ik wil dit jaar een strakke eczeemdeken proberen. Nu was ik een beetje aan het kijken en wat heb je er veel zeg... -O- Zo heb je ze van BR, Equest, Horze, HKM, Pfiff, Premiere, Horka, Sweet itch, etc.

Ik wil graag:
- Een vaste hals
- Losse buikflap die ik er zelf omheen kan doen
- Hals niet aan halster vastmaken
- Hals niet naar beneden zakt
- Tijdens grazen hele hals beschermd is (niet voor de helft onbeschermd)

Ik twijfel nog over:
- Elastische stukken bij schoft en loopsplit? (helpt het elastische tegen het scheuren van schoft, bij mijn paard zit die altijd erg strak bij de schoft)
- Zebra print?

Graag wil ik jullie hulp vragen over jullie bevindingen over bovenstaande merken, denk wel aan de strakke eczeemdekens! (Zie foto voor soort) *\o/*

Alvast bedankt! Groetjess :D

Afbeelding

eridinges

Re: Zoveel merken (strakke) eczeemdekens, welke nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:29

Ik zweer bij Boett. Helaas duur maar een zeer lange levensduur

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:32

De allerbeste zijn naar mijn mening Boett, maar daar betaal je dan ook flink voor.

Zelf ervaring met HKM en die was niet goed, na een week al gaten in de deken (paard stond alleen wegens revalidatie en heeft nog nooit schade gehad aan een deken). Met de andere merken geen ervaring

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:35

De dekens van de Meulenkamp zijn echt heel erg fijn. Stevig materiaal, goede pasvorm en elastiek bij de benen. Buikflap is niet afneembaar, maar daar zou je zelf nog wat aan kunnen doen. http://demeulenkamp.nl/?page_id=33

Soraya_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:39

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad las ik de Boett deken die erg goed is. Prijskaartje is iets minder haha... Ik ben gewoon bang dat ik zo dure deken koop en dat ook deze snel kapot gaat.

Imre ik ga even kijken naar de dekens van Meulenkamp! Bedankt.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:40

Ik heb al verschillende dekens gehad voor mijn excemer (die niet zo lief is met dekens), de enige die het lang uithoudt en gewoon goed is van pasvorm en dergelijke, is voor ons toch echt de Rambo Sweet Itch, daar kan ik meestal 1,5 seizoen mee doen en daarna gebruik ik ze nog als reserve deken.
De nieuwere versies hebben nu ook een grote buikflap (wel niet afneembaar) waar mijn paard erg blij mee is.
Als het echt warm is in de zomer, wissel ik wel met een Bucas Buzz off, die is ook erg goed en stevig, maar iets korter van hals en niet ideaal als exceemdeken voor zware excemers.

De (goedkopere) pyama dekens zoals je hier bij geplakt hebt, verschuiven bij mijn paard heel erg, trokken helemaal naar achter, hals bleef met de elastiek halfweg hangen en dergelijke. Bovendien vond ik ze erg onhandig om aan te trekken. Kwalitatief vond ik ze ook niet erg sterk.
Boett schijnt inderdaad wel de beste te zijn in de pyama-modellen.

Ik heb ook dekens gehad met een elastisch stuk op de hals, dat koop ik nooit meer, gaat bij mijn paard ook erg schuiven waardoor het net drukplekken maakt.

Met de Befix dekens heb ik ook geen goede ervaringen, slechte pasvorm en niet erg sterk.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:42

Ik heb ervaring met die strakke van Premiere, deze had na een maand verschillende gaten, eerst nog proberen dicht te naaien maar werd alleen maar erger. Zou ik dus niet meer doen.
Daarna Bucas gekocht waar nog niks aan te zien is (maar dat is geen strakke).

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:44

Ik lees mee.. zit met hetzelfde dilemma voor mijn shet komend seizoen..

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:47

Hier ook de meulenkamp deken gehad. Prima deken.

Soraya_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:51

Ik vond de rambo sweet itch zelf ook niet echt geweldig. Hij was inderdaad stevig qua stof. Maar hij stond iedere dag met dat halsgedeelte over zijn hoofd. Hij durfde dan niet meer te bewegen omdat die niks zag.. Ik weet niet of de deken inmiddels met een vaste hals is? Ik deed de hals altijd onder de deken, maar hij kreeg het toch voor elkaar.. Ook stond hij enorm te zweten op warme dagen, alsof ze een emmer water over hem heen hadden gegooid. Daarnaast vond ik de klitteband sluitingen onder zijn kin best strak en dubbel zitten.

Ik heb een vliegendeken geprobeerd met zebraprint, helaas was deze binnen 3 dagen al weer kapot. Hij scheurt ze op ongeveer zadel hoogte dwars tot aan zijn bil. Ik denk tijdens het rollen dat het dan te strak getrokken wordt waardoor de stof scheurt. Dit is bij meerdere dekens en iedere keer op dezelfde plek.. Ik ben daarom bang dat een ''losse'' deken ook weer snel scheurt. Ik zag wel bij Epplejeck een Horsegear Sweet itch en de Shires Sweet itch. Dat zijn ''losse'' dekens, hoe bevallen die?
Laatst bijgewerkt door Soraya_Tony op 11-01-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:57

Soraya_Tony schreef:
Ik vond de bucas zelf ook niet echt geweldig. Hij was inderdaad stevig qua stof. Maar hij stond iedere dag met dat halsgedeelte over zijn hoofd. Hij durfde dan niet meer te bewegen omdat die niks zag.. Ik weet niet of de deken inmiddels met een vaste hals is? Ik deed de hals altijd onder de deken, maar hij kreeg het toch voor elkaar.. Ook stond hij enorm te zweten op warme dagen, alsof ze een emmer water over hem heen hadden gegooid. Daarnaast vond ik de klitteband sluitingen onder zijn kin best strak en dubbel zitten.

De Bucas Sweet Itch zebra heeft in ieder geval een vaste hals. Geen last van halsgedeelte wat over het hoofd gaat hier :)
Ik vind hem alleen inderdaad ook erg warm. Toen het hier van de zomer +30 graden was ging hij dan ook af omdat ze anders echt zeiknat was, vind ik ook een minpuntje. Maar ik weet niet hoe dit is bij de strakke varianten van Bucas...

Soraya_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 13:01

Sorry ik maakte een fout, ik heb de rambo sweet itch gehad en die vond ik niet zo goed.. De bucas ken ik niet dus nog geen ervaringen mee. Die heeft wel een sterke stof dan Kayleigh327?

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:03

Ik lees ook even mee, zit nu ook weer voor de keuze van welke deken ik moet kopen.
Ben ook wel benieuwd of mensen hier ervaring hebben met de eczeemdeken van Shires en Horsegear :)

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:05

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:08

Huismerk van Epplejeck of Divoza ??

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:11

Soraya_Tony schreef:
Sorry ik maakte een fout, ik heb de rambo sweet itch gehad en die vond ik niet zo goed.. De bucas ken ik niet dus nog geen ervaringen mee. Die heeft wel een sterke stof dan Kayleigh327?

Ik heb al mijn Rambo's altijd met vaste hals gehad... Mijn paard heeft een lange hals dus de deken komt nooit over zijn ogen, maar ook bij paarden met een kortere hals lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij over het hoofd heen zakt als de klittenband op de hals netjes toe gemaakt is.
Er zijn wel veel mensen die het stukje met de gaten voor de oren afknippen of dubbel slaan en toenaaien omdat dit natuurlijk niet altijd over de oren blijft zitten.

Bucas heeft een sterke stof, maar wel iets minder sterk dan Rambo vind ik (omdat de bucas meer een 'open' stof is, heb ik er sneller winkelhaken in als mijn paard ergens tegenaan schuurt of wild speelt, maar het is wel gemakkelijker te naaien dan de Rambo)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:20

Soraya_Tony schreef:

Ja die stof is naar mijn mening echt mega sterk, alleen het is dus geen strakke variant. Weet ook niet of ze die wel hebben.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:27

JolijnAila12 schreef:
Ik lees ook even mee, zit nu ook weer voor de keuze van welke deken ik moet kopen.
Ben ook wel benieuwd of mensen hier ervaring hebben met de eczeemdeken van Shires en Horsegear :)

Ik heb die van Horsegear als 'reserve'deken. Pasvorm is redelijk maar zodra mijn fjord deze deken op heeft, heeft hij veel meer jeuk dan met de rsih :n voor mij geen andere deken meer als de rambo.
Laatst bijgewerkt door angelax op 11-01-17 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:45

ik had de bucas sweet itch zebra en was daar erg blij mee, hals bleef goed op zijn plek en deken is erg sterk, daarvoor had ik de rsih en daar was ik minder blij mee, schuurplekken, hals die steeds wegzakt etc.

Helaas is mijn eczemer inmiddels overleden dus heb de deken nu over maar dit was heb op mijn fjord (gaf ook voldoende ruimte bij de schouder, hals en schoft in tegenstelling tot de rambo)

Afbeelding
Vaste hals, losse buikflap en niet met een halster hoeven bevestigen.

Edit; ook de shires heb ik gehad, fijne pasvorm maar wel het snelt stuk van de drie..

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:54

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:13

Soraya_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 09:44

Bedankt voor de reacties! Ik ga nu wel erg twijfelen of ik een strakke of losse eczeemdeken moet nemen haha.. Ik hoor toch nog veel mensen over de rambo sweet tich en de bucas sweet itch. Ik kreeg de rambo deken erbij toen ik mijn paard kocht. De hals was toen al los van de deken,het kan dus zijn dat die nieuw nog aan de deken zat en dat de deken gewoon niet helemaal meer goed was en dat mijn paard het langzaam aan verder sloopte. Ik neem aan dat wanneer ik een nieuwe rambo koop en die op tijd op doe datdie dan nog met vaste hals is en dus dan de beste deken heb.

Ik wil wel nog graag weten, aan welke punten hebben jullie gedacht om juist voor een strakke of juist voor een losse eczeemdeken te gaan??

Espoir_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:21

Wij gebruiken ook de Rambo Sweet Itch en die hals zit vast?? Wij klappen de deken altijd om achter de oren en maken het laatste klittenbandje niet vast.
Daarnaast hebben wij 7 seizoenen met 1 deken gedaan, en gaan nu met de 2e deken het 3e seizoen in. Ik zweer bij die deken. De pasvorm is ook fijn. Ik vind die strakke dekens niks omdat er met elastiek wordt gewerkt en dan zit het naar mijn idee strakker om je paard zijn lijf dan je denkt. En met warm weer lijkt mij dat juist zweterig.
Ik denk dat je óf een pechje hebt gehad of een oud kapot ding hebt gekregen :P.

Overigens, wij wassen die deken nooit waardoor er een vet laagje aan de binnenkant ontstaat van de huid wat ervoor zorgt dat de deken ook waterdicht wordt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:27

Ik vind de exceemdekens ook lastig,de maten verschillen ook zo.Ook vind ik ze erg warm in de zomer voor de paarden.
Sinds kort gebruik ik geen deken meer,ik smeer dagelijks met Anti-Itch créme.Als je de manen en staart elke dag in smeert,heeft mijn pony geen last van zijn exceem.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:30

zelf blijf ik zweren van de rambo hoody mijn paard krijgt alles stuk en deze deken gaat ongeveer twee jaar mee, u een mooie volle staart en manen. zit gewoon een vaste hals aan. voor mij geen andere meer.