Geschoren pony krijgt rap terug haar aan hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polle_x

Geschoren pony krijgt rap terug haar aan hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 12:17

Hallo,

Even een vraagje over het scheren, mijn D-pony is +- 1maand geleden geschoren, nu 1 maand later heeft hij terug al wat haar in zijn hals. Hij heeft altijd netjes de goede dekens op gehad. Hij staat ook thuis dus ik ben er elk moment van de dag om te bepalen of hij de juiste dekens op heeft voor dei temperatuur, als hij op de wei gaat krijgt hij ook zijn hals om, dus ik denk dan bij mezelf er is toch geen reden om zo rap terug haar te krijgen ?

Zijn hier enkele middeltjes voor? Ja , opnieuw scheren, maar ik ga niet om de twee maanden 45 EUR betalen

Alvast bedankt xo

Ibbel

Re: Geschoren pony krijgt rap terug haar aan hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:21

Tja, haar groeit. Daarom scheren mannen zich iedere dag, anders krijgen ze een baard.
Dus de enige optie is opnieuw scheren. Het is niet ongebruikelijk 2-3 x per winter te scheren als je je paard echt 'kaal' wilt hebben en houden.
Je kan ook gewoon accepteren dat er wat meer haar op komt geleidelijk.
Of je koopt zelf een scheerapparaat. Meer opties zijn er niet.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:22

Heeft je pony ook een hals aan de deken? Als de hals bloot is en de rest bedekt met een deken is het logisch dat de nek harder groeit :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:23

Komt inderdaad waarschijnlijk doordat je geen deken met hals ophebt. Is ook normaal dus :) Niks aan te doen... Maar ik heb om die reden vroeger zelf een scheermachine gekocht. :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:23

Kan verschillende oorzaken hebben.. zoals bv de vitaminen en mineralen in de voeding.
Maar 2x scheren in de winter gebeurd héél vaak.. als je de haren echt kort wilt houden tenminste..

Die van mezelf heb ik nu 2x geschoren, met een maand ertussen.. en blijft nu lekker kort.
Hij gaat zelfs al wat kleine haartjes loslaten.. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-01-17 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:24

Die van mij draagt binnen ook zijn hals en schiet ook altijd vrij snel weer in zijn vacht. Gaat vandaag voor de 3e keer kaal. Als je je pony echt goed kaal wilt houden zou je nog een keer moeten scheren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:25

Dekens houden haargroei ook niet tegen. Haar groeit met een vaste snelheid en de daglengte bepaalt de dikte van de vacht. Je paard 18 uur per dag onder daglicht zetten (dus niet alleen een TL-buisje van 40 Watt) is de enige manier om 's winters een zomervacht te houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:26

Hier net zo, zou eigenlijk nog een keer moeten scheren. Maar sinds een paar dagen laat ze al wat haren vallen (begint altijd in jan met de rui) dus ik ga haar niet opnieuw scheren

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:27

Ibbel schreef:
Dekens houden haargroei ook niet tegen. Haar groeit met een vaste snelheid en de daglengte bepaalt de dikte van de vacht. Je paard 18 uur per dag onder daglicht zetten (dus niet alleen een TL-buisje van 40 Watt) is de enige manier om 's winters een zomervacht te houden.

Maar als je een paard zonder halsdeken hebt groeit het haar op de hals toch echt sneller :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:33

Ibbel schreef:

Dit idd :j

Mijn pony is in een patroon geschoren en heeft overal waar het geschoren is alweer veel haar staan. Hals was bloot en daar lijkt het alsof er meer haar staat omdat dat haar rechtop staat en bij de buik en kont ligt dit plat door het deken. Maar als je er met je handen doorgaat, is het overal even dik hoor :j
Maandag wordt zij opnieuw geschoren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:44

Mijn paarden zijn ook alweer langer op de hals. Het is ook een rare winter. Dan weer koud dan weer 10 graden warmer.....
Heel irritant weer eigenlijk.

Polle_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 14:09

Nog even voor de duidelijkheid ;)
Mijn pony draagt effectief een hals, maar enkel als hij op de wei gaat. In de stal niet, want we houden zijn stalraam gesloten.

Toch al bedankt voor jullie tips <3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:14

mijn haflinger heb ik ook al 2x geschoren. na ook een ruime maand gewoon weer een teddybeer nu zijn haflingers goed in een dikke wintervacht creëren dus ja bij hem was het ook zo terug... ondanks dat hij met hals staat. ik ga hem volgende maand nog 1x scheren dan vind ik het wel weer goed geweest