Dekenbevesting bij extreem lage en zware hals?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Dekenbevesting bij extreem lage en zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:36

Die van mij hebben dit probleem ook, de Bucas vliegendeken was een onmiddelijke ramp dus Bucas doe ik niet meer.

Rambo werkt wel heel fijn hier, gebruik nu de horseware liners met een Nika deken (met halve hals wel) en dat gaat ook heel goed.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:58

Bucas zit op die plek bij mijn lusitano ook echt te strak, met de Rambo met de v sluiting gaat het wel goed
Afbeelding


Afbeelding

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Dekenbevesting bij extreem lage en zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:06

Ik weet dat je bij firma Renco je dekens zelf kan samen stellen.
Ze denken graag mee!
Via FB zijn ze ook vrij snel met reageren heb ik het idee.
Zijn volgens wel van die soort van hengstendekens.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:59

NinaCharlie schreef:
TS ik weet niet wat je budget is maar ik heb geinvesteerd in de Rambo Optimo. V-sluiting plus loopsplitten, hele grote voor een optimale bewegingsvrijheid. Oersterke deken en echt waterdicht. Ben er nog steeds superblij mee, heb hem nu wat meer dan een jaar. :j [ [url=m/LaN2t1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel te groot imo.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Dekenbevesting bij extreem lage en zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:39

Ik was al bang dat ik de enige was met dat probleem, dat het een welsh dingetje was :P

Maar ik heb precies hetzelfde. Normale dekens even zo gezegd heb ik helemaal op zn lost voor (boven en onder) maar in 'stand' is het veelste los en trekt het deken naar achter en dus strak, maar als ik het strakker doe krijgt het arme dier geen ruimte om zijn hoofd te laten zakken.

Helaas zit ik ook nog eens met super afwijkende maat en rare pasvorm.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 07:37

Tessebes schreef:
NinaCharlie schreef:
TS ik weet niet wat je budget is maar ik heb geinvesteerd in de Rambo Optimo. V-sluiting plus loopsplitten, hele grote voor een optimale bewegingsvrijheid. Oersterke deken en echt waterdicht. Ben er nog steeds superblij mee, heb hem nu wat meer dan een jaar. :j [ [url=m/LaN2t1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel te groot imo.


Deken is nu eenmaal gevalletje soepjurk. http://www.dochorse.nl/rambo-optimo-com ... GwodYzkLog

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:02

Voor mijn Spanjaard is de Stormshield Versatility deken, de enige die hem genoeg ruimte geeft op zijn borst en hem niet hindert in het bewegen. En hij wordt daarmee niet gekeeld tijdens het grazen. Daarnaast is de pasvorm beter geschikt voor korte vierkante barokke bouw van de iberiƫrs. De deken heeft het V-free systeem waardoor er minder druk op de schoft komt. (link: http://uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section=Shop ... uctID=1093 )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:17

NinaCharlie schreef:
Deken is nu eenmaal gevalletje soepjurk. http://www.dochorse.nl/rambo-optimo-com ... GwodYzkLog


Ja Horseware is een ster in soepjurken :j
Ik doelde meer op de ruimte bij de achterbenen en het kruis. Maar goed, ik schat dat de helft vd paarden een dekenmaat te groot op heeft.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:27

Is de gewone Rambo met de V sluiting geen optie dan?
Die zit bij mij lusitano met lage zware hals best heel netjes.

Anoniem

Re: Dekenbevesting bij extreem lage en zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:52

Bedankt voor alle tips, ik ben weer een heel eind de goede richting op geholpen. :j

Ik heb nu een 0 grams Back on Track deken die [***]'s rug enorm goed doet, maar helaas zitten de gespen op de borst veel te hoog. Omlaag verhuizen alleen is ook geen oplossing, want dan trek je gewoon alle fluff van het loopsplit naar voren. Ik ga eens kijken of er ook winkels zijn die dekens kunnen verbouwen (Renco misschien?) dan heb ik die optie voor 0-grams weer. ;)

Ik denk dat ik nu een 0 grams Rambo Original op [***] ga testen en als dat model echt helemaal goed zit, dan zouden we die met een Fedimax (soort Back on Track) fleece zweetdeken eronder kunnen gebruiken voor het wat koudere weer. Als het echt koud wordt dan heeft [***] ook altijd zijn oude (en rond de borst ook niet 100% passende, zucht) Cool Heat rug die de echt koude temperaturen kan opvangen.
Als dat allemaal werkt, dan zou het super zijn. Ik hoop vooral dat we iemand kunnen vinden die zijn Back on Track deken kan verbouwen (en zelf ook even komt kijken hoe het hele gebeuren dan moet gaan liggen).