Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lauraxnick schreef:Schuilen doen de meeste paarden alleen voor zon, dus een afdak tegen de regen sta je dan mogelijk voor niks te bouwen. Als je je paard ziet bibberen of als hij heel erg afvalt, kan je een deken opleggen. Dekens op en af doen lijkt me geen probleem mits je elk moment van de dag de deken op kan doen. Als je paard niet afvalt en niet bibbert, zie ik geen reden om een deken op te leggen.
_Hedwig schreef:alsje paard geen echte wintervacht heeft en ook eigenlijk geen mogelijkheid tot schuilen heeft zou ikhem een regendeken op doen.
gewoon de hele winter lang 0 gram en dan misschien wel met fleece voering.
Lauraxnick schreef:Schuilen doen de meeste paarden alleen voor zon, dus een afdak tegen de regen sta je dan mogelijk voor niks te bouwen. Als je je paard ziet bibberen of als hij heel erg afvalt, kan je een deken opleggen. Dekens op en af doen lijkt me geen probleem mits je elk moment van de dag de deken op kan doen. Als je paard niet afvalt en niet bibbert, zie ik geen reden om een deken op te leggen.
Als je daar eenmaal aan begint kan je die niet zomaar af laten. Maar regendeken met of zonder fleecevoering lijkt me prima. Lauraxnick schreef:Schuilen doen de meeste paarden alleen voor zon, dus een afdak tegen de regen sta je dan mogelijk voor niks te bouwen. Als je je paard ziet bibberen of als hij heel erg afvalt, kan je een deken opleggen. Dekens op en af doen lijkt me geen probleem mits je elk moment van de dag de deken op kan doen. Als je paard niet afvalt en niet bibbert, zie ik geen reden om een deken op te leggen.
Een paard is iets anders dan een mens.
Een paard raakt er aan gewend en past zich er op aan (ook het volgende jaar). Wanneer jij er dus dekens op gaat gooien zonder dat hij t nodig heeft, past hij zich daar dus op aan en heb je t alleen maar meer nodig.
). Ik had wel een 50 ipv 100 gram opleggen. 
Azmay schreef:_Hedwig schreef:alsje paard geen echte wintervacht heeft en ook eigenlijk geen mogelijkheid tot schuilen heeft zou ikhem een regendeken op doen.
gewoon de hele winter lang 0 gram en dan misschien wel met fleece voering.
Zou ik juist niet doen, ik merk nu hoe snel een paard het koud heeft onder een deken die niet dik genoeg is en dat moet je niet willen imo. Dan nog liever zonder.