Betaalbare alternatieven voor Bucas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Betaalbare alternatieven voor Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 15:32

Bucas, ik ben groots fan van hun dekens en dat is maar goed ook, want het is het enige merk die een goede pasvorm heeft voor mijn merrie. Maar het aanschaffen van zo'n hele dekenreeks begint een kostbare kostenpost te worden. Nu vroeg ik mij af of er merken zijn die een vergelijkbare pasvorm hebben, zoals sommige huismerken overeenkomen met bijv Harry's Horse.

9 van de 10 van de merken die ik heb geprobeerd zijn aan de voorkant gewoon veel te ruim, ze heeft een erg smalle borst voor haar stokmaat, dus HH, Pagony, EJ ed vallen af. Amigo past aan de voorkant wel aardig, maar is vervolgens te lang op de rug en gaat trekken.
Met haar 1.60 heeft ze van Bucas maat 185, ik ben dus benieuwd of er merken zijn met dezelfde smalle boeg, normale/korte rug en niet al te lange zijkanten die zo'n beetje tot de knie rijken of juist amper de buik bedekken...

Mungbean

Re: Betaalbare alternatieven voor Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:38

Mijn ervaring is dat je met goedkoop uiteindelijk duurder uit bent mits je geen deken sloper hebt.
Je zou Horze dekens nog kunnen testen.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:39

Tweedehands een optie? Heb nog geen alternatief gevonden.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:42

Hier ook alleen maar bucas. Ja het is even een flinke kostenpost die aanschaf, maar daarvoor heb ik wel voor terug dat ik jaren geen dekens meer hoef te kopen. Dat zal wel zo zijn als ik goedkopere dekens van een ander merk zou kopen, deze zijn na een seizoen rijp voor de container.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:44

Amigo is dus al de betaalbare variant van Bucas, oftewel Horseware. Zijn ook goede dekens, maar als deze bij jou merrie niet passen.. Zoals Sizzle al zegt is goedkoop soms ook duurkoop, een huismerk van een ruitersportwinkel gaat niet de kwaliteit halen van Bucas. Ik heb afgelopen zomer een winterdeken van Bucas tweedehands kunnen kopen, die was nog zo goed als nieuw en ik was maar de helft van de nieuwprijs kwijt. Misschien een idee om dan de tweedehands exemplaren in de gaten te houden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:48

ziyadah schreef:
Amigo is dus al de betaalbare variant van Bucas, oftewel Horseware. Zijn ook goede dekens, maar als deze bij jou merrie niet passen.. Zoals Sizzle al zegt is goedkoop soms ook duurkoop, een huismerk van een ruitersportwinkel gaat niet de kwaliteit halen van Bucas. Ik heb afgelopen zomer een winterdeken van Bucas tweedehands kunnen kopen, die was nog zo goed als nieuw en ik was maar de helft van de nieuwprijs kwijt. Misschien een idee om dan de tweedehands exemplaren in de gaten te houden?

Amigo is van horse ware, maar horse ware is niet van bucas.je bent in de war met rambo. Zijn twee verschillende merken

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 15:49

ziyadah schreef:

Hi Sytske!
dekens blijven een uitdaging met dravers he, Romme paste Amigo voortreffelijk, maar Anouk heeft gewoon een wat lastig lijf, dus heb alle dekens van Romme al weg gedaan en marktplaats is al jaren een plek waar ik aas, heb al eens een bucas 2e hands gekocht, maar ze zijn schaars

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:51

Odetje92 schreef:
ziyadah schreef:

Hi Sytske!
dekens blijven een uitdaging met dravers he, Romme paste Amigo voortreffelijk, maar Anouk heeft gewoon een wat lastig lijf, dus heb alle dekens van Romme al weg gedaan en marktplaats is al jaren een plek waar ik aas, heb al eens een bucas 2e hands gekocht, maar ze zijn schaars

Ha ja ik zag net pas dat jij het bent :o Ja het kan erg lastig zijn inderdaad, een hoop gebruiken Amigo voor dravers maar hier in België zie ik juist een hele hoop Bucas. Ik heb zelf ook Bucas dekens, al past het ene model hem weer beter dan de ander. De Bucas Smartex Rain zit het beste.

Edit; mijn tweedehandse exemplaar heb ik overigens via Facebook gevonden. Zat een klein scheurtje in de binnenkant maar dat was eenvoudig gemaakt. Enige nadeel is dat mijn draver uitzonderlijk groot is en het voorste klittenband daardoor iets scheurt als hij bukt :+
Laatst bijgewerkt door ziyadah op 27-11-16 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:52

Nika heeft dekens met smalle borst :) Kwaliteit zal alleen wss niet in de buurt komen van Bucas. Maargoed prijs komt er ook niet bij in de buurt.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 15:55

Daphne__ schreef:
Nika heeft dekens met smalle borst :) Kwaliteit zal alleen wss niet in de buurt komen van Bucas. Maargoed prijs komt er ook niet bij in de buurt.

En de verdere pasvorm? Een smalle borst geeft niet de garantie dat die verder goed zit qua ruglengte en buik

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:57

Met Nika heb ik de ervaring dat ze enorm gauw stukgaan.. Door het paard zelf maar ook als een ander paard er een hap uit neemt.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:57

Qhp, heeft ook smalle borst

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:03

Gooiske schreef:
Qhp, heeft ook smalle borst

Mijn vorige paard had QHP en Amigo, dus uit ervaring weet ik dat die dus ook wat te lang in de rug zijn voor haar

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:18

Wij halen ze vaak tweedehands vanaf Marktplaats, en ik had laatst een gloednieuwe gevonden voor 90 euro (wel oud model) :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:33

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:40

Er is van Horseware ook een dravers model, misschien is dat wat?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:00

Nika, zeer tevreden mee! Alleen niet voor slopers.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 18:55

Nouvel schreef:
Er is van Horseware ook een dravers model, misschien is dat wat?

De trot bedoel je denk ik, die is er enkel in 350 gram

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 18:58

wwillemijn schreef:
Deze schijnen hetzelfde te werken als Bucas dekens

http://m.fedimax.de/item/323831

Interessant, maar bij de beschrijving staat, vertaald: "Borst: Normale tot bredere
nek: normaal tot breed
niet geschikt voor zeer smalle of zeer brede paarden!"

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:17

Heb je al eens naar de Bucas freedom collectie gekeken? Die zijn een stuk aangenamer kwa prijs :) .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:32

Omdat je vraag betrekking heeft op dekens verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 19:33

Calice schreef:
Heb je al eens naar de Bucas freedom collectie gekeken? Die zijn een stuk aangenamer kwa prijs :) .

Ja zeker, ik heb de regendeken van die lijn al eens aangeschaft :)

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:41

Horze heeft deze weekend 20% op Bucas dekens :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:23

Via Horze.nl kan je ook Finntack winterdekens kopen, misschien is dat wat? Ik heb twee Finntack zweetdekens, en dat zijn echt draversmaatjes.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:26

WendyBZ schreef:
Via Horze.nl kan je ook Finntack winterdekens kopen, misschien is dat wat? Ik heb twee Finntack zweetdekens, en dat zijn echt draversmaatjes.

Ik heb van Finntack een zweetdeken met hals, deze kan met klittenband lekker strak aan de voorkant als ik wil, maar misschien moet ik toch maar eens gaan kijken of Finntack inderdaad goed past op haar :)