Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kalab schreef:Als je paard 24 uur per dag buiten staat zonder schuilmogelijkheden dan zou ik wel een ongevoerde regendeken aanschaffen. Dit niet om je paard tegen de kou te beschermen, maar wel tegen grote hoeveelheden regen als het een aantal dagen achter elkaar flink aan het regenen is.
Echter verwacht ik niet dat je een fatsoenlijke, waterdichte deken zult vinden met een budget van €25,00. De meeste dekens van goede of betere kwaliteit gaan zelfs tweedehands niet voor dat bedrag weg.
Kalab schreef:Als je paard 24 uur per dag buiten staat zonder schuilmogelijkheden dan zou ik wel een ongevoerde regendeken aanschaffen. Dit niet om je paard tegen de kou te beschermen, maar wel tegen grote hoeveelheden regen als het een aantal dagen achter elkaar flink aan het regenen is. Mijn ervaring is dat paarden veel meer last hebben van langdurige regenval - met dus constant een natte vacht - dan van lage temperaturen.
Echter verwacht ik niet dat je een fatsoenlijke, waterdichte deken zult vinden met een budget van €25,00. De meeste dekens van goede of betere kwaliteit gaan zelfs tweedehands niet voor dat bedrag weg.
Dees schreef:24/7 buiten zonder schuilstal doe je een paard niet aan.
Ook niet met compensatie-deken.
bruintje123 schreef:Dees schreef:24/7 buiten zonder schuilstal doe je een paard niet aan.
Ook niet met compensatie-deken.
Eens.
Een deken werkt nooit zo optimaal dan een vacht.
Je hebt ook kans dat het inregent.
Ik heb ook paarden 24/7 buiten stal, maar wel met een goede schuilstal waar hun hooi ook droog ligt.
En daar staan ze met deze langdurige regen echt wel in. Ook slapen ze hier nu in.
Eentje deed dat al, vanmorgen zag ik dat de ander daar ook in gelegen had.
white_flame schreef:Kalab schreef:Als je paard 24 uur per dag buiten staat zonder schuilmogelijkheden dan zou ik wel een ongevoerde regendeken aanschaffen. Dit niet om je paard tegen de kou te beschermen, maar wel tegen grote hoeveelheden regen als het een aantal dagen achter elkaar flink aan het regenen is. Mijn ervaring is dat paarden veel meer last hebben van langdurige regenval - met dus constant een natte vacht - dan van lage temperaturen.
Weet je een aantal goede dan. Buiten het bedrag om? Alleen bij dagen zoals deze een regen deken dus?
Nee denk niet dat hij het echt koud heeft maar hij is wel een overkapping gewent
Azmay schreef:Zolang het paard altijd kan eten lijkt me een regendeken overbodig en meer last geven dan verlichting.