Bucas deken, water trekt omhoog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Bucas deken, water trekt omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 00:06

Hoi Bokkers!

Ik had een vraagje over mijn bucas deken. Vorig jaar heb ik een nieuwe Bucas Smartex Turnout Rain gekocht. Wat een fijne deken!

Nu heb ik hem ongeveer twee maanden geleden laten wassen en heb ik hem er van de week voor het eerst weer opgelegd, nadat mijn pony geschoren was. Nu heb ik heel de week al het idee dat hij niet helemaal waterdicht is...
Het water trekt als het ware via de onderkant (waar de fleecevoering nog niet begint) omhoog, waardoor heel de onderste rand van de deken dus zeiknat is. Hierdoor is ook mijn liner elke keer aan de onderkant nat.

Ik kan mij niet herinneren dat hij dit voirg jaar ook deed, dit hoort toch niet? Zou het kunnen komen door het wassen? ik heb hem wel met een speciaal bucas wasprogramma laten wassen bij de wasserij, ik ga morgen ook even contact opnemen met de wasserij die deken gewassen heeft.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Bucas deken, water trekt omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 17:40

Niemand?

Ik heb ondertussen wel contact gehad met de wasserij. Deze denkt niet dat het door het wassen komt omdat de bovenkant wel droog blijft. maar ik mag hem weer langsbrengen en ze gaan er naar kijken voor me

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Bucas deken, water trekt omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:45

Wij hebben die dekens al jaren, nooit dit probleem gezien. Ik was de dekens zelf ofwel met het product van Bucas, ofwel met Nikwax. Blijven tot nutoe goed waterdicht.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Bucas deken, water trekt omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:54

Hoe is de coating aan de binnenkant van de deken? Dit is namelijk hetgeen wat ervoor zorgt dat de deken waterdicht is.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Bucas deken, water trekt omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:58

Waarschijnlijk is de naad lek. Ik had dit ook met een Rambo. En omdat het water wat erdoor komt ergens heen moet, zuigt de droge voering het water op.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 08:53

Jup, hier ook. Ik heb de deken vergoed gekregen maar nooit meer bucas voor mij, ik houd het bij fedimax en horseware.

Afbeelding
Afbeelding