100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:12

Ook mooi. Ademt die goed?
Ik wil misschien nog wel een reserve 100 grams..

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:20

Ik heb al jaren shires dekens.
Erg blij mee

Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:27

Is dat de original?

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:13

Dank je wel, goede foto's! Kan je paard goed van de grond eten met deze deken? Ik zie dat hij bijna net zo'n zware halsaanzet heeft als die van mij, en dat er bij deze deken nog ruimte over is tussen de onderkant van de hals en de bovenste sluiting. Het lijkt erop dat ik in de buurt begin te komen van een zelfs voor mijn paard passende deken...

Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:14

als je wilt kan ik ook foto's van de ej maken Koper?

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:17

Héél erg graag, ik twijfel tussen Shires en de Skyfall. Ik heb zo het vermoeden dat die laatste meer ruimte biedt in de diepte (dus dat er meer verticale ruimte is, van schoft naar borst zeg maar) maar als ik het goed heb is de Skyfall met fleece voering en dat houdt me een beetje tegen.

Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:48

Ik heb de 100 grams.
Heb je evt mail of whatsapp dan zend ik je war toe

beline1

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:00

Er zijn van Rambo volgens mij ook Quaterhorse dekens, die zijn perfect voor paarden / pony's met brede hals en lage hals aanzet.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:13

De 100gr skyfall is geloof ik niet fleece gevoerd. Heb deze op mijn paard liggen, kan het vanmiddag even checke?

Mijn andere paard heeft een 100gr van shires, bij deze weet ik wel zeker dat het zonder fleece is.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:18

maaaikkee schreef:
De 100gr skyfall is geloof ik niet fleece gevoerd. Heb deze op mijn paard liggen, kan het vanmiddag even checke?

Mijn andere paard heeft een 100gr van shires, bij deze weet ik wel zeker dat het zonder fleece is.

Als je zou willen kijken heel graag :)

TS ik stuur je een pb!

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:31

Afbeelding


Ja hoor hij kan prima eten
Ik heb hem op het 2e gaatjes zitten kan nog iets losser.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:40

Dat ziet er goed uit zeg... ik heb een Shires Highlander op het oog (die met vosjes er op. Voor mijn vos die vos heet). Welk model is jouw deken?

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:47

Amigo Bravo lite 100 gram zoals al meer mensen hier gezegd hebben!
Ik heb 2 typen paarden; 1 smaller paard waarbij alle dekens verschuiven en 1 breder gebouwd paard van 1.80 die kwa breedte in geen enkele ander merk deken meer past.
Beiden hebben deze deken op en het is een verademing! goede kwaliteit 1200 denier, blijft perfect op de plaats liggen (geloof me; ook bij 10 x rollen enz) en is ruim genoeg zonder te trekken! Je kunt er eventueel een borststukverbreder aanmaken van horseware en ze bestaan ook in XL uitvoering
De 100 gram is zelfs in 5 graden heerlijk warm. bovendien kun je er liners van horseware aan vast maken om hem ook als dikkere winterdeken te gebruiken.
Ik heb nog een deken van Rambo; persoonlijk vind ik deze deken minder fijn dan amigo, alhoewel de stevigheid van de deken beter zou zijn. Ik denk dat het komt door het verschil in borstsluiting. Deze zijn wel goed voor paarden met een lage/brede halsaanzet
Ik vind amigo dus prettiger liggen.

Nu hebben zo ook een mooie donkerblauwe kleur als leuke bijkomstigheid :)
Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 20-11-16 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:48

Ik heb altijd de original
Ik wil geen vaste hals
En onder de original kan je ook een 100 of 200 grams vast maken

Tempest heb ik er ook 2 van ook prima
Zelfde pasvorm.
Alleen geen loopsplit

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:53

Dank je wel, dat de pasvorm het zelfde is vind ik heel handig om te weten! Ik denk dat ik in de winkel de verschillende kandidaat-modellen maar moet vergelijken met de -totaal niet goed zittende- Amigo Bravo zodat ik het gewoon naast elkaar kan houden. Hals hoeft er niet aan, en liners komen er bij mijn ruin ook niet onder.

Misschien doe ik wel de ongevoerde Shires en een 100 grams Skyfall, dan heb ik ze allebei :))

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:09

Ik heb normaal ook altijd of een 100 of een 200 grams
Maar nu alles gewassen is worden ze toch minder dik

Daarom heb ik dus die 100 en 100 onderdeken gekocht.

Ik heb nog een nieuwe 300 en volgens mij kan die 100 daar ook nog onder.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:13

Vallen alle ej modellen ruim? Ik heb nu een amigo met v-sluiting op mijn paard, was heel tevreden maar hij heeft nu toch natte schouders. Een reservedeken in dezelfde dikte lijkt me wel prettig.

Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:26

Mijn ej skyfall valt ruim ja.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:22

Koper schreef:
maaaikkee schreef:
De 100gr skyfall is geloof ik niet fleece gevoerd. Heb deze op mijn paard liggen, kan het vanmiddag even checke?

Mijn andere paard heeft een 100gr van shires, bij deze weet ik wel zeker dat het zonder fleece is.

Als je zou willen kijken heel graag :)

TS ik stuur je een pb!


Nee de 100gr deken van skyfall is zonder fleece binnenkant :)



@kiwi_ ik vind het heel erg per deken verschillen. Mijn ene pony heeft van de 0gr EJ maat 185, maar die maat is in een 100gr deken (wel andere kleur maar wel EJ merk) weer te kort. Zelfs wel eens twee de zelfde maten van de EJ op elkaar gelegd en de ene was korter als de ander.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:30

Ik ben ook erg fan van amigo dekens, al heb ik een regendeken en liner eronder, dat lijkt me niet geschikt voor een 24/7 paard, want als het dan eens giet zal die liner toch nat worden...

Maar qua pasvorm kan ik iig amigo en dus liners (ik heb 100, 200 en 300g) van horseware aanraden.

Verder heb ik een winterdeken van weatherbeeta van 350g met afneembare nek, wat ik gebruik voor de koudste dagen. Daar ben ik al zo'n 5 jaar tevreden van. Nu is het stilaan aan vervanging toe. Ik vind die pasvorm eigenlijk ook heel goed.

Allemaal niet helemaal wat je zoekt, maar ik denk dat ervaringen je wel helpen om goede pasvorm te kiezen.

Voor de beeldvorming: mijn paard is een stevig gebouwde warmbloed, maar ook met lage halsaanzet, dat geeft wel eens stukken die openstaan. Bij bovengenoemde dekens viel dat dus mee.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:19

SinneJ schreef:
Ik ben ook erg fan van amigo dekens, al heb ik een regendeken en liner eronder, dat lijkt me niet geschikt voor een 24/7 paard, want als het dan eens giet zal die liner toch nat worden...

Maar qua pasvorm kan ik iig amigo en dus liners (ik heb 100, 200 en 300g) van horseware aanraden.

Verder heb ik een winterdeken van weatherbeeta van 350g met afneembare nek, wat ik gebruik voor de koudste dagen. Daar ben ik al zo'n 5 jaar tevreden van. Nu is het stilaan aan vervanging toe. Ik vind die pasvorm eigenlijk ook heel goed.

Allemaal niet helemaal wat je zoekt, maar ik denk dat ervaringen je wel helpen om goede pasvorm te kiezen.

Voor de beeldvorming: mijn paard is een stevig gebouwde warmbloed, maar ook met lage halsaanzet, dat geeft wel eens stukken die openstaan. Bij bovengenoemde dekens viel dat dus mee.

Mijn 24/7 buiten pony doet 't juist super met liners onder de Rhino. Ja aan de randen worden de liners soms wat klammig maar daarom verwissel ik ze meestal ook 2 x per dag. En dan hoef je alleen maar een liner te drogen en niet een complete deken.

Weatherbeeta vind ik verschrikkelijk. Nul ademend vermogen, zware en lompe stof en doet er een paar dagen langer over om te drogen dan al mijn andere dekens. En bovendien lekt hij gegarandeerd in. Onder de Bravo en de Nika heb ik tenminste nog een kleine kans dat mijn paard zijn schouders er droog onder blijven.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:22

@Koper
Dan weet ik al meteen dat ik de weatherbeeta niet moet vernieuwen :+ de mijne doet het er goed onder, maar die is zo gemakkelijk, of eerder: je merkt er niets aan als het hem stoort en hij staat sowieso niet vaak in de gietende regen, dus ik kan enkel wat zeggen van de pasvorm.

Ik ga toch ook weer voor amigo of iets anders van horseware denk ik!

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:25

Als ik eenmaal een deken heb gevonden die goed past ga ik de Weatherbeeta als hooidrooghoudzeil gebruiken denk ik :+ Ik gebruik 'm nu alleen in geval van nood. Lees: als de Amigo is doorgelekt. Juist doordat beide dekens niet goed passen wordt mijn paard er nat onder en moet ik ze vaak verwisselen.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:31

Ik heb net mijn nieuwe Stormshield op Rohan gelegd, wat een topdeken zeg Zo''n prachtige pasvorm, geweldig Afbeelding

Anoniem

Re: 100 grams deken, welke? (bredere bouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:47

Oh die is ook erg mooi!