Nu vraag ik mij af hoe andere mensen dit doen als ze met hun paard/pony bezig zijn geweest en het dier erg gezweet heeft.
Gisteravond bijvoorbeeld heb ik hem een half uurtje gelongeerd en losgegooid (hij heeft daar heel veel lol in ondanks dat hij dus de hele dag vrij kan bewegen
) en toen zweette hij behoorlijk, hij was zelfs bij zijn kont nat. Kan ik hem dan gewoon weer buiten in de wind zetten? Of is het verstandig om even een zweetdeken op te gooien?
Verder heb ik het idee dat hij het wel koud heeft als het regent/druilerig weer is, dus een stuk bij de hals wegscheren is geen optie. Dan moet ik echt met dekens bezig gaan, maar dat wil ik liever niet.
) ook op aan (vaker tussendoor even stappen). En als ik klaar ben stap ik gewoon een flink stuk( kwartier ongeveer, als ik van de bak naar huis stap is ongeveer 1,5 km). Dan is zijn vacht nog echt drijfnat maar zijn huid is dan gewoon droog. Dan gooi ik hem gewoon dekenloos de wei op, nog nóóit (in die 18 jaar dat ik 'm zo heb) problemen mee gehad.