Ik heb laatst mijn winter-, en regendekens professioneel gewassen en ben opzoek naar een manier om de ze weer goed ''waterdicht'' te maken. Eerder spoot ik ze wel eens in met impregneer spray van de EJ, maar ben hier nog niet zo'n fan van.
Heeft iemand hier een gouden tip voor mijn schone dekens?
Er is een spray van nikwax, tx-direct, wordt ook gebruikt voor outdoorjassen. Erg fijn spul, je kan ook een normale flacon kopen en met een spons op de deken aanbrengen. Voor jassen wordt dan altijd aangeraden te drogen in de droger. Maar dat is met dekens misschien wat lastig. Je kan het ook gewoon drogen of met een föhn proberen.
just_kiki
Geplaatst: 30-09-16 07:31
Kruidvat eigen merk watervast spul voor jassen etc. Ik gebruik 1 fles bij 0 grams, en 2 flesjes bij dikke winterdekens en heb in 9 jaar tijd nog nooit lekke dekens gehad(ik was ze ieder jaar zelf)
CK88
Geplaatst: 02-10-16 10:52
Nikawash, of bucas/rambo wash, vervolgens inspuiten met bucas conditioner of een goede impregneerspray. En als je een goede kwaliteit deken hebt moet dit echt voldoende zijn, en horen ze nog goed waterdicht te zijn. Met horseware, Horze en fedimax op deze manier nooit dekens gehad die doorlekken.